Tijdlijn:
december 2011 Beamer aangeschaft
juni 2012 Eerste reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld)
juli 2012 Beamer retour bij mij
juli 2012 Reparatie ondeugdelijk uitgevoerd, lens beschadigd
augustus 2012 Tweede reparatie (ivm bovenstaande)
september 2012 Beamer retour bij mij (nieuwe beamer na omruilen)
februari 2013 Derde reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld)
maart 2013 Beamer retour bij mij (nieuwe beamer na omruilen)
september 2013 Vierde reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld) verzoek tot ontbinden koop omdat klacht ondanks herhaalde pogingen niet verholpen kon worden.
november 2013 Reactie van winkel dat ze de beamer toch hebben omgeruild en verzenklaar hebben gemaakt
Laaste ontwikkeling:
De winkel gaf aan dat ze niet tot onbinden koop/creditatie van het aankoopbedrag willen overgaan. Dit omdat de leverancier (Infocus) het wil oplossen door omruilen. Ik heb aangegeven dat ik hier wel recht op heb gezien ze hetzelfde defect tot 3 keer toe niet konden oplossen. Ik heb helemaal geen zin in de vierde keer omruilen en waarschijnlijk hetzelfde probleem weer. Mijn reactie was dan ook dat ik met de winkel een koopovereenkomst ben aangegaan, niet met de leverancier.
Eindreactie winkel:
Het betreft een volledig nieuw artikel en bevat dus geen defecten. U heeft
nu na bijna 2 jaar kosteloos een volledig nieuwe beamer terug. De
reparatieprocedure is conform de garantievoorwaarden. Wij hebben het op
verzoek anders proberen te regelen uit coulance van Infocus.
Mijn ergernissen:
Elke keer (4x) reparatie zit ik rond een maand zonder beamer. De laatste keer meer dan twee maanden.
Een van de vier reparaties was omdat de reparatie ondeugdelijk uitgevoerd was.
Drie van de vier reparaties heb ik tevens verzendkosten voor het heenzenden moeten betalen, voor de laatste retourzending heb ik een verzendlabel gekregen.
Vraagstelling:
Wat nu? De site geeft aan te handelen volgens de richtlijnen van consuwijzer. Hier heb ik mijn info ook vandaan waaruit zou blijken dat ik de koop mag ontbinden.
TLDR
Beamer gekocht bij een webshop. Na 3 keer reparatie voor hetzelfde defect weigert de shop mijn verzoek tot ontbinden koop en restitutie aankoopbedrag te honoreren.
december 2011 Beamer aangeschaft
juni 2012 Eerste reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld)
juli 2012 Beamer retour bij mij
juli 2012 Reparatie ondeugdelijk uitgevoerd, lens beschadigd
augustus 2012 Tweede reparatie (ivm bovenstaande)
september 2012 Beamer retour bij mij (nieuwe beamer na omruilen)
februari 2013 Derde reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld)
maart 2013 Beamer retour bij mij (nieuwe beamer na omruilen)
september 2013 Vierde reparatie (klacht: flikkeringen in het beeld) verzoek tot ontbinden koop omdat klacht ondanks herhaalde pogingen niet verholpen kon worden.
november 2013 Reactie van winkel dat ze de beamer toch hebben omgeruild en verzenklaar hebben gemaakt
Laaste ontwikkeling:
De winkel gaf aan dat ze niet tot onbinden koop/creditatie van het aankoopbedrag willen overgaan. Dit omdat de leverancier (Infocus) het wil oplossen door omruilen. Ik heb aangegeven dat ik hier wel recht op heb gezien ze hetzelfde defect tot 3 keer toe niet konden oplossen. Ik heb helemaal geen zin in de vierde keer omruilen en waarschijnlijk hetzelfde probleem weer. Mijn reactie was dan ook dat ik met de winkel een koopovereenkomst ben aangegaan, niet met de leverancier.
Eindreactie winkel:
Het betreft een volledig nieuw artikel en bevat dus geen defecten. U heeft
nu na bijna 2 jaar kosteloos een volledig nieuwe beamer terug. De
reparatieprocedure is conform de garantievoorwaarden. Wij hebben het op
verzoek anders proberen te regelen uit coulance van Infocus.
Mijn ergernissen:
Elke keer (4x) reparatie zit ik rond een maand zonder beamer. De laatste keer meer dan twee maanden.
Een van de vier reparaties was omdat de reparatie ondeugdelijk uitgevoerd was.
Drie van de vier reparaties heb ik tevens verzendkosten voor het heenzenden moeten betalen, voor de laatste retourzending heb ik een verzendlabel gekregen.
Vraagstelling:
Wat nu? De site geeft aan te handelen volgens de richtlijnen van consuwijzer. Hier heb ik mijn info ook vandaan waaruit zou blijken dat ik de koop mag ontbinden.
TLDR
Beamer gekocht bij een webshop. Na 3 keer reparatie voor hetzelfde defect weigert de shop mijn verzoek tot ontbinden koop en restitutie aankoopbedrag te honoreren.