Ik heb een oude laptop waar ik wat files van af moet halen. Ik kan dat natuurlijk doen met een IDE converter maar ik wil graag het netwerk aanslingeren.
Ik heb:
Een prachtige Toshiba laptop met Windows 95 en 32MB RAM (best snel trouwens)
Een 3Com EtherLink III PCMCIA 3C589D card met een adapter naar Cat5 kabel
Een netwerk met allemaal Windows 7 en XP pc's via een NetGEAR Switch
En ik wil dus op de win 95 pc snuffelen! Paar weken geleden is het mij gelukt op een w98 pc, maar op 95 krijg ik het niet voor elkaar.
Onder 'Network' in Control Panel heb ik alles weggehaald en de 3Com card, Client for Microsoft Networks, TCP/IP en File Sharing toegevoegd. De Bindings kloppen want alles is aan elkaar gekoppeld. WINS is disabled, DNS is enabled (met de router als gateway), heb manueel IP adres (alhoewel DHCP ook werkte als ik in de router kijk) en gateway is ook de router.
Hij krijgt een IP adres, maar ik kan er niets mee! Network Neighbourhood zegt ook Unable to browse network.
Pingen vanaf 95 is Request Timed out, pingen vanaf een W7 pc is Doelhost onbereikbaar.
Krijg ik dit nog aan de praat of mag ik de IDE converter uit de kast halen?
Ik heb:
Een prachtige Toshiba laptop met Windows 95 en 32MB RAM (best snel trouwens)
Een 3Com EtherLink III PCMCIA 3C589D card met een adapter naar Cat5 kabel
Een netwerk met allemaal Windows 7 en XP pc's via een NetGEAR Switch
En ik wil dus op de win 95 pc snuffelen! Paar weken geleden is het mij gelukt op een w98 pc, maar op 95 krijg ik het niet voor elkaar.
Onder 'Network' in Control Panel heb ik alles weggehaald en de 3Com card, Client for Microsoft Networks, TCP/IP en File Sharing toegevoegd. De Bindings kloppen want alles is aan elkaar gekoppeld. WINS is disabled, DNS is enabled (met de router als gateway), heb manueel IP adres (alhoewel DHCP ook werkte als ik in de router kijk) en gateway is ook de router.
Hij krijgt een IP adres, maar ik kan er niets mee! Network Neighbourhood zegt ook Unable to browse network.
Pingen vanaf 95 is Request Timed out, pingen vanaf een W7 pc is Doelhost onbereikbaar.
Krijg ik dit nog aan de praat of mag ik de IDE converter uit de kast halen?