Abit KT7 + Floppydrive

Pagina: 1
Acties:

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
HEj tweakers,

ik heb weer eens een probleem:
Ik ben er achter gekomen de floppydrive niet werkt. Dit betekent niet dat de zelf floppydrive kapot is, maar dat er iets mankeert aan de controller op het moederbord. Ik heb al van alles geprobeerd: de kabel op alle mogelijke manieren aangesloten; andere kabel gebruikt; andere (werkende) floppydrive gebruikt. Dus het moet aan het wel het moederbord liggen. Ik heb geen idee hoe het komt. De drive heeft in het begin wel gewerkt, want ik heb met een floppy op moeten starten. Sinds wanneer het kapot is weet ik ook niet. Ik doe namelijk erg weinig met de drive. Hij doet het wel maar het duurt heel lang voordat hij iets geladen heeft. Ook als ik met een diskette op wil starten werkt dit niet(Ik heb het ontdekt toen ik een keer met een floppy op wilde starten om de bios te updaten.).

Ik heb ook in de bios gekeken maar ik kan nix vinden :(

iemand ook dit probleem gehad??

specs

Verwijderd

Ja een vriend van me heeft dit probleem gehad, ik zou alle onderdelen voor hem uitzoeken en de computer bouwen etc omdat hij dat nog nooit gedaan had en dat veel $$ scheelde.

Hij mocht zelf zijn ide apparaten aansluiten want ik moest weg en toen stuitte hij dus op het zelfde probleem als jij nu. (wel met msi-pro266) ik heb alles geprobeerd, maar hij deed het niet. Ook de diskdrive van zijn oude comp geprobeerd en weer niks.

Als laatste (hopeloze) actie heb ik maar mijn diskette station (zelfde merk) er ingedaan, en wat denk je het werkte. Hij heeft zijn diskettestaion geruild, werkte weer niet (wel op andere computers) nog een keer geruild en het werkte.

Dus ik zou je diskettestation ruilen of even klagen in de winkel waar je je mobo gekocht hebt en een goed diskettestaion erbij kopen (hun laten testen uiteraard anders kun je de hele tijd terug)

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Delayed transaction uitzetten helpt soms. Vraag me niet waarom.

'Waarom ?'
Ja dat weet ik dus niet.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik heb ook al heel vaak zieke FDD's gehad. Zodra hij wil lezen blijft hij hangen en is je floppy kapot.

Heb eerst 2 samsungs gehad. Nu heb ik een Sony en die werkt perfect. Misschien is dat het probleem wel.

• Tripp
Op donderdag 07 juni 2001 03:34 schreef funksngrooves het volgende:
Ja een vriend van me heeft dit probleem gehad, ik zou alle onderdelen voor hem uitzoeken en de computer bouwen etc omdat hij dat nog nooit gedaan had en dat veel $$ scheelde.

Hij mocht zelf zijn ide apparaten aansluiten want ik moest weg en toen stuitte hij dus op het zelfde probleem als jij nu. (wel met msi-pro266) ik heb alles geprobeerd, maar hij deed het niet. Ook de diskdrive van zijn oude comp geprobeerd en weer niks.

Als laatste (hopeloze) actie heb ik maar mijn diskette station (zelfde merk) er ingedaan, en wat denk je het werkte. Hij heeft zijn diskettestaion geruild, werkte weer niet (wel op andere computers) nog een keer geruild en het werkte.

Dus ik zou je diskettestation ruilen of even klagen in de winkel waar je je mobo gekocht hebt en een goed diskettestaion erbij kopen (hun laten testen uiteraard anders kun je de hele tijd terug)
Zodra ik mijn floppy in die bak(athlon 600 ASUS K7M) van mijn pa zet, doet ie het perfect. En als ik die drive van mijn vader in die van mij doe doet die het ook niet :?
Op donderdag 07 juni 2001 03:52 schreef VlasBaard het volgende:
Delayed transaction uitzetten helpt soms. Vraag me niet waarom.

'Waarom ?'
Ja dat weet ik dus niet.
hmm ja daar kan ik wel eens naar kijken waar staat dat precies?
Op donderdag 07 juni 2001 11:06 schreef Joekeltje het volgende:
Ik heb ook al heel vaak zieke FDD's gehad. Zodra hij wil lezen blijft hij hangen en is je floppy kapot.

Heb eerst 2 samsungs gehad. Nu heb ik een Sony en die werkt perfect. Misschien is dat het probleem wel.
Ik heb er een sony inzitten :+ , nee maar ik heb deze dus ook in die bak van mijn vader geprobeerd en deed het goed.

specs

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op donderdag 07 juni 2001 14:17 schreef executor het volgende:
[..]
hmm ja daar kan ik wel eens naar kijken waar staat dat precies?
[..]
In het bios, advanced config of hoe heet dat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Tripp
Op donderdag 07 juni 2001 14:34 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden

PCI DELAYED TRANSACTION.

Helaas geen effect. Dus nog steeds rot mobo :( :(

de enige mogelijkheid is hem terugsturen naar perfect systems. en dan duurt het 1,5 weken voordat ik een andere/nieuwe/gerepareerde heb :( :(

ik heb echt geen zin om zo lang te gaan wachten.

specs

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:30

Convoy

g44p

Op donderdag 07 juni 2001 14:34 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

in HET bios???

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb het zelfde probleem gehad, en bij mijn neef was het hetzelfde.
Het zit er gewoon in dat de kabel die bij de KT7 wordt geleverd verkeerd is. Je moet hem er omgekeerd insteken, en daarvoor moet je het lipje aan de ene kant eraf snijden.
Daarna werkt dat perfect.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Tripp
ik heb trouwens een chrome orb op mijn cpu zitten. Hierdoor heb ik mijn condensators(of is het condensatoren) lichtelijk beschadigd.

Dit kan het probleem toch niet zijn??

Of die dingen zijn kapot of ze doen het. Ik denk ook neit dat deze condensators maar iets te maken hebben met dat floppy gedoe.

Iemand hier een mening over?

specs

• Tripp
Op donderdag 07 juni 2001 14:45 schreef packman het volgende:
Het zit er gewoon in dat de kabel die bij de KT7 wordt geleverd verkeerd is. Je moet hem er omgekeerd insteken, en daarvoor moet je het lipje aan de ene kant eraf snijden.
Als je nou even goed leest zie je dat ik een andere kabel heb geprobeerd die perfect werkt bij me vader's K7M en niet bij mij. Ook werkte het in het begin WEL(met diezelfde kabel die erbij geleverd zat ).

specs

• packman
Op donderdag 07 juni 2001 14:47 schreef executor het volgende:

[..]

Als je nou even goed leest zie je dat ik een andere kabel heb geprobeerd die perfect werkt bij me vader's K7M en niet bij mij. Ook werkte het in het begin WEL(met diezelfde kabel die erbij geleverd zat ).
Dan zal de connector mischien verkeerd op alle KT7's staan?
Wat ik daar zei lost het in elk geval op.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Tripp
Op donderdag 07 juni 2001 14:57 schreef packman het volgende:

[..]

Dan zal de connector mischien verkeerd op alle KT7's staan?
Wat ik daar zei lost het in elk geval op.
zucht...

ik zei toch dat hij in het begin wel werkte.

ennuhh alle KT7'ens hun connector verkeerd :? :?
je denkt toch niet dat ze achterlijk zijn bij Abit

specs

• packman
Ruil dan je bordje maar om...

[EDIT]: Ik heb die maatregel toch al moeten treffen op alle 3 de systeempjes die ik al ineen gestoken heb met een KT7. Op andere bordjes (msi en asus) heb ik dat nog niet voorgehad.

• Tripp
Eigenlijk is er ook maar een manier waarop die kabel kan aangesloten.
En ik weet zeker dat hij goed aangesloten is.
En nog een keer: IN HET BEGIN DEED HIJ HET WEL------->>>> dus de kabel zit goed. Ik heb hier niet met het probleem te maken dat jij had.

specs

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
in HET bios???
HET basic input/output system. Dus ja het bios.

Maar ff serieus. Jou drive werkt wel in een andere pc en een andere drive niet in de jouwe dan is de controler dus gewoon niet goed of een rotte kabel of een zip drive die ingesteld staat als floppy (b-drive) dmv. de jumpers.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Tripp
Op donderdag 07 juni 2001 16:31 schreef wauskes het volgende:

[..]

HET basic input/output system. Dus ja het bios.

Maar ff serieus. Jou drive werkt wel in een andere pc en een andere drive niet in de jouwe dan is de controler dus gewoon niet goed of een rotte kabel of een zip drive die ingesteld staat als floppy (b-drive) dmv. de jumpers.
Kijk eindelijk iemand die het snapt.
Kabel is ok. ik heb ook een andere kabel gebruikt nl.
floppydrive staat ingesteld als A: en er zitten geen jumpers op dit mobo(ja wel wat maar niet hiervoor). floppymode 3 support staat op both. swap floppydrives staat op disabled en boot floppydrive seek staat op enabled. dit laatste maakt niet veel uit. is alleen een soort test.

specs

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
Klopt maar die floppy 3 mode kan wel problemen geven die wordt namelijk gebruikt bij 2.88 Mb floppys dus die kan je het besten op disabled zetten of op NA.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 07 juni 2001 14:45 schreef packman het volgende:
Das niet een probleem met die kabel, maar een probleem met SONY zelf. Elk model wat ik tot nu toe van SONY gezien heb (van 3 jaar oud tot 1 jaar oud), heeft die uitsparing verkeerd zitten. Zoals je al zegt: nok weghalen en dan nog eens proberen. Dat je er eerst geen last van had: Toen had je geen kabels met nok.

• Tripp
dat ik er eerst geen last van had had ik ook die kabel + kt7 + sony

En wanneer ik floppymode 3(or whatever) uitzet, lukt het ook niet.

specs

Pagina: 1