Wat kan ik het beste upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Ik dacht dat er een heel topic voor was, maar krijg deze helaas niet gevonden... Ik zou graag mijn machientje een upgrade geven waardoor deze weer wat sneller word, en zoek raad bij welk onderdeel ik het beste kan beginnen

Huidige config
CPU Intel Core i7 3820 3.60GHz 10MB
MEM Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
MOB MSI X79A-GD45 iX79, SATA600 RAID, USB3.0
VID GeForce GTX650 Ti Boost TF3 2GB DVI/HDMI/DP
OS-HD 1x OCZ SSD 2.5" 60GB, SATA Vertex 3
ST-HD 4x 3.5" WD10EZRX 1TB, SATA600

De OS schijf van 60gb is groot genoeg voor Win7 + meest gespeelde spel(len), dus groter is niet noodzakelijk

Budget
Ik zou max 250 tot 300 euro willen investeren om mijn machientje weer wat sneller te maken.
Naast mijn werkzaamheden in Office (héél spannend hoor) en internetten ben ik redelijk geïnteresseerd in gamen; Meest 'spannende' games die ik qua belasting speel zijn FIFA 13 (14 pas ik voor), TrainSim 2014 Football Manager 2014. Volgens mij qua video ook niet de meest vragende games. Als GTA-V nog voor PC gaat komen, wil ik die wel (redelijk) kunnen draaien uiteraard

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tja, valt niet veel te kiezen lijkt mij.

Het enige zwakke plek in je verhaal icm de lijst is de grafische kaart. Die SSD is zeker geen topper meer (of ooit geweest), maar om nou te zeggen dat je daar in moet investeren, nah.

De games die je speelt moeten volgens mij prima wegspelen op de 650 Ti, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu momenteel precies hinder aan ondervindt. Voor game performance een GPU upgrade dus. Zeker GTA V zou wel een leuke GPU upgrade waarderen, en kan je met een leuke 280X/GTX770 wel enige tijd vooruit binnen dat budget.

Mocht je vooral last hebben van 'algemene traagheid', misschien eens een reinstall? Let wel op dat nieuwere, grotere, SSD's toch een tikkie sneller zijn in algeheel gebruik, en geen hele slechte overweging op termijn.

• c0nnect3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08-2025
Als je een upgrade wilt doen, ga voor een krachtigere videokaart. Je systeem is best wel goed, alleen de 650ti, nee, die kan niet alle games op ultra spelen. Als je een nieuwe videokaart wilt kopen, verkoop deze kaart dan en koop een AMD R9 280X of een nVidia GeForce GTX 770. Het ligt eraan welke games je speelt en dus voor welke kaarten ze 'optimized' zijn.

MvG,

Jacco