Toon posts:

PS4 Headset advies gevraagt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welkom Heren en dames van tweakers en alvast bedank voor lezen en hopelijk reageren op deze topic.

Zoals jullie alle weten komt over twee weken de ps4 uit. En ik heb besloten dat dit een mooi moment is om tevens een headset te kopen. Ik zal eerst een kleine uitleg geven over mijn situatie en dan vervolgens mijn vraag stellen die jullie waarschijnlijk al voelen aankomen

Op het moment speel ik mijn games voornamelijk op de PS3 en kijk films en serie via htpc/xbmc. Voor mijn geluid ben ik aangewezen op een stereo audio set welke aan al mijn verwachting ruimschoots voldoet. Dat mag ook wel op een set met een tweehandsmarktwaarde hoger dan vele uit geven aan een tweedehandsauto. De in-ear chat headset van de ps3 is niet geweldig maar voldoet.

Maar de persoon waarmee ik wekelijks ontmoet op de online slagvelden gebruikt een turlebeach headset. En hoewel ik niet echt onder de indruk ben van het geluidskwaliteit van deze headset moet ik wel toegeven dat ik geregeld merk dan jij (zeker in COD SnD wat we veel spelen) door deze headset instaat is om tegenstanders eerder/beter op te merken door de audio (lees voetstappen horen). Hierdoor heb ik besloten dat ik op de ps4 toch ook maar eens een headset wil gaan proberen ondanks dat iemand in mijn huishouden noch de buren last hebben van mijn huidige audio set tijdens mijn gamesessie tot in de latere uurtjes.

Maar dan nu mijn probleem. Welke headset?

Ik ben nu al een aantal dagen bezig met het lezen van review zowel hier als op andere sites. Maar telkens blijk de bekeken headset een nadeel te hebben of nog erger kan ik er niet goed achter komen wat bepaalde spec zijn (zoals kabel lengte) of dat deze headset wel zal werken op de PS4. Andere zijn weer te duur of te zwaar voor lange sessie.

Mijn wensen lijst
- Compatible met PS4 (dus optical input met voor chat 3,5 jack of USB volgens nieuws over 1.5 patch. Bluetooth vermijden voorlopig even omdat nog onduidelijk is of en wanneer dit zal worden ondersteund)
- Virtual of real surround sound.
- Indien bedraad een draad van minstens 3 a 4 meter
- Instelbare of prefix audio instellingen
- Over oren cubs
- Een zo goed mogelijke audio kwaliteit

Wensen welke minder belangrijk zijn
- Draadloos
- Verwijderbare of weg te draaien mic
- Een houder/ charging station voor wanneer de niet ingebruik is.
- Door spelen tijdens opladen via kabel
- Het oog wil ook wat.
- Liefst onder 150euro

Hierbij nog even een lijst met headset waar ik de laatste dagen naar heb gekeken en waarom deze het waarschijnlijk niet worden.

Astro gaming A50 en Turlebeach XP Seven en Turlebeach Phantom ( te duur, de console is 400euro ga ik daar geen 300euro headset voor halen)

Logitech G*** gaming headset (ik ben geen fan van logitech’s bouwkwaliteit, wel van hun afstandsbedieningen en prijzen)

Scullcandy PLYR2 (slechten geluidskwaliteit volgens vele reviews)

Razer Tiamat 7.1 (geen usb aansluiting voor audio enkel 5x3,4 jack)

CM Storm Sirus 5.1 (maar +/- 1,5M draad van controller tot headset)

Tritton AX 720 (wordt als zwaar omschreven in sommige reviews)

Corsair Vengeance 2100 (kan weinig review vinden, wat ik toch jammer vind voor een product dat je slecht kan testen in de winkel)

Creative Sound Blaster Tactic3D Rage (onduidelijk of deze wel gaat werken op de PS4)

Ik hoop dat jullie mijn willen voorzien van advies, of met mij of elkaar in duscussie willen gaan over waarom jullie gekozen hebben voor de headset welke jullie gebruiken.

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Is de officiele Sony headset niet wat voor jou? 7.1 surround, grote ear cups, mooi design, mic ingebouwd in earcup, te krijgen vanaf €134.

http://www.gamechup.com/s...te-edition-review-ps4ps3/

pricewatch: Sony PlayStation 3 Pulse Wireless Headset

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Verwijderd

Topicstarter
@jimmeh22

Je hebt helemaal gelijk, de Pulse zou best wat voor mij kunnen zijn. en staat op mijn short list. Maar zover ik het heb begrepen worden de Pulse headset nog niet ondersteund. waarschijnlijk gebruikt de mic een bleutooth verbinding ipv de usb dongle. Daarnaast ben ik niet zeker of ik een rumble functie in mijn headphone wel zo een goed idee vind.

Verlopig heb ik besloten dat ik de Astro A50 nog steeds boven aan mijn shortlist staat. hij voldoet eigenlijk aan al mijn wensen met uitzondering van prijs. nu heb ik de laatste paar weken een aantal overuren gemaakt dus ik denk dat ik wacht tot eind januari (wanneer ik hoop dat de MM weer een btw/17% korting actie heeft) zodat ik deze voor 250 kan kopen.

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2025
Geen fan van de bouw kwaliteit van logitech maar wel een creative in je lijst staan? creative heeft veel problemen met bouw van hun headsets in heel veel type's de rage weet ik niet zo snel maar ik ben het vertrouwen in de bouw van creative kwijt.
na 2 draco's die uit elkaar vallen, en een tactic 3d alpha waar spontaan kabel breuk in de microfoon op trad na 3 maand...

eeh dracyn moet lezen de g430, die ik aanraden, is niet draadjesloos

[ Voor 32% gewijzigd door Dracyn op 20-11-2013 11:40 ]

Body mods don't determine skill

Verwijderd

Topicstarter
@dracyn

ben zelf niet bekend creative was deze tegen gekomen in de pricewatch maar dan kan die ook van de lijst.
Draadloos is een pre maar zeker niet doorslag gevend. wat aan de G430 maakt dat je deze kan aanraden?

lees net je review dus mijn vraag is al beantwoord. tenzij jij daar graag nog wat aan toe wilt voegen? zie in de spec dat het een kabel heeft van 2,3M klopt dat? Want dat zou hem ongeschikt maken voor de afstand bank tot ps4. ik weet dat er verlengkabels zijn maar mijn ervaring is dat deze niet echt een ideale situatie zijn. (losse schieten net op het moment dat dat niet uitkomt)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 12:51 ]

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2025
1.8m is de kabel volgens mij, maar klopt dit niet?
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18ry1yjsuufqxpng/k-bigpic.png

Body mods don't determine skill

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt maar dit is enkel stereo. Als je gebruikt wilt maken van (virtuel) surroud sound wil je toch graag Dolby pro logic II(x) gebruiken. En zal je dus een USB of Optical uitgang nodig hebben.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:37:
Logitech G*** gaming headset (ik ben geen fan van logitech’s bouwkwaliteit, wel van hun afstandsbedieningen en prijzen)
Je kan Logitech misschien niet echt goed vinden qua kwaliteit maar als je ook maar 1 probleem hebt met een product van hun nadat je garantie is verlopen krijg je vaak alsnog een nieuwe.

Zo ook bij een kennis van mij uit Engeland , hij had de Logitech G930. 2 weken terug wou hij niet meer opladen , hij stuurt hem op en vraagt om een G35 omdat hij geen zin meer had in eventuele problemen. En ja hoor binnen 3 dagen had hij hem al binnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uitgebreide topicstart!

Helaas niet op juiste plek. Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die in andere subfora besproken worden horen daar thuis. Headsets zijn audiodevices, dus deze vraag hoort in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, gezien pricewatch headsets niet onder Audio/Hifi zet ging ik er vanuit dat het in het forum daar ook niet onder thuishoort. thanks voor de verplaatsting

Verwijderd

Topicstarter
Update,

Heb gekozen voor de Astro gamming A50. zoals ik al eerder melde voldoet deze aan al mijn wensen behalve de prijs. Is nu misschien even zuur, maar liever een maand even zuiniger aan moeten doen dan 4 jaar aan een minpunt blijven ergeren.

Als het goed is zal de postbode deze vanmiddag bezorgen. Zal een gebruikters review schrijven over deze headset gezien deze nog onbreekt op de site.

iedereen bedankt voor zijn hulp bij mijn zoektocht naar de ideale headset voor de PS4.
Pagina: 1