De
pricewatch: Denon AVR-X1000 is een leuk speeltje voor weinig geld, over het algemeen klinken de meeste receivers in die prijscategorie wel hetzelfde, wil je het echt weten; kun je dat ook altijd nog gaan beluisteren in de winkel. Dan heb je daarna nog ongeveer €350,- per speaker om uit te geven. Met de speakers kunnen wij je helaas niet al te veel helpen omdat dat toch echt met het eigen oor moet gaan. Ik ga hier ook geen "rijtje van goede merken" opleggen omdat in mijn ogen JAMO er niet bij hoort, maar voor sommige mensen dat echt een topmerk is!
Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar er is vast wel een lokale audiowinkel (Dus niet Mediamarkt, Saturn etc.) waar je langs kunt gaan. De meeste audiowinkels hebben wel een X1000 waar de speakers op getest kunnen worden, gewoon een volle dag daar volbrengen en alles in je budget een beetje beluisteren. Hierdoor kan je de beste keuze maken wat voor jou het beste klinkt.
Wat je ook doet, niet overhaast beslissen. Daar krijgt iedereen spijt van, ga liever een aantal dagen later nog een keer terug om toch 2 speakers weer opnieuw te beluisteren dan dat je spijt gaat hebben dat je die andere niet hebt gekozen.
Dan kan je daarna altijd nog als je wilt een eventuele center speaker aanschaffen voor het geval je vaak films of series kijkt. (Slim is wel om dit in dezelfde serie te doen als de twee andere speakers). Want in mijn oren, mis ik echt iets als ik geen center speaker heb als film liefhebber.
EDIT: Vergeet ook niet dat speakers soms wel tientallen jaren mee gaan, wat dus betekend dat het misschien ook niet verkeerd is om op marktplaats te gaan kijken als dat geen problemen voor je geeft! Soms staan er op marktplaats echt hele leuke deals, vooral door het feit dat je veel beter spul kunt krijgen voor hetzelfde geld. Vergeet dan niet een aantal cd's mee te nemen om je eigen muziek te kunnen beluisteren als je de speakers daar wilt testen. Dan heb je ook geen twijfel in je koop

Dit dacht ik ook, alleen ik weet uit ervaring dat als je er niets over weet je echt niet weet hoe je moet beginnen. Ik heb dankzij het vele vragen en vooral VEEL lurken op forums wel een beetje het idee hoe het nu werkt en wat nu wel of niet "goed is". Ik heb nog geen twee jaar geleden nog de fout gemaakt met een all-in-one pakket omdat ik gewoon echt niet wist waar ik moest beginnen. Toen ik toch over wilde stappen ging ik naar kieskeurig, typte ik in: "Receiver" en alles zag er bijna hetzelfde uit voor mij. Ik wist niet wat, wat was en ik wist echt niet wat ik ermee aan moest. Wat dus resulteerde in de vraag: "Weten jullie iets voor mij?"
Dus aan de ene kant snap ik dit soort topics wel en is een kleine uitleg niet altijd verkeerd.
[
Voor 19% gewijzigd door
Chris van der G op 15-11-2013 14:35
]
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED