Verlies Garantie (Applecare) bij upgrade SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Geachte Tweakers,

Na een telefoontje met de Apple Store Amsterdam ben ik enigszins verbouwereerd. Ik heb in 2012 een MacBook Pro Retina gekocht met een 256GB SSD. Ik wilde graag weten wat het kost om deze te vervangen met een 512GB SSD.

Van de Apple Store Amsterdam kreeg ik de mededeling dat zij geen upgrades uitvoeren. Mocht ik deze upgrade elders laten uitvoeren (Een andere partij zoals Amac, authorized serviceprovider), dan verlies ik mijn garantie (Applecare). Dit verhaal wordt bevestigd door de telefonisch support van Apple.

Knap waardeloos moet ik zeggen. De enige manier is om het bij een service provider te laten upgraden, echter kan ik voor garantie alleen nog bij hun terecht.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
een harddisk of het nu een ssd is of een normale schijf moet te vervangen zijn. Als ze gaan spreken over logicboard oid dan kan ik dat begrijpen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:41
Echter heeft een rMBP geen reguliere SSD en upgraden vereist klooien met het logicboard (dit valt uiteindelijk wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 02:46
Is zo'n SSD voor in de retina niet ontzettend duur? Een grote externe thunderbolt disk zal goedkoper zijn. (mocht dat een optie zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 15-11-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Maar bij een externe thunderbolt schijf verlies je wel tijd van je accu, want er gaat wel extra stroom verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou de SSD zelf upgraden, als je voorzichtig werkt en een handleiding van ifixit.com gebruikt kan er bijna niks mis gaan. Mocht je garantie nodig hebben dan zet je de originele ssd terug en dan merkt Apple er helemaal niks van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zolang je je SSD vervangt zoals voorgeschreven in de service manual, behoud je gewoon je garantie. Apple geeft dan alleen geen garantie meer op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zing het nog even uit met 1 of 2 64 gb ddr3 memory sticks, totdat je Applecare garantie is verlopen. Daarna upgrade bij een betrouwbare officieuze inbouwer.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

De Retina heeft geen door Apple toegekende 'user replaceable parts'. Er zijn wel Apple producten waarbij je onderdelen zelf mag vervangen met behoud van garantie. Maar bij deze niet, dus wat Apple zegt is niet heel gek.

Onder: Meer informatie, service en ondersteuning
http://manuals.info.apple...ortant_product_info_n.pdf

Bekijk wel even de docs van jouw rMBP. Bovenstaande is van de RMBP13 eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Begint Apple op Acer te lijken? Acer is ook altijd heel fanatiek met garantiestickers. Je krijgt zogenaamd geen garantie meer als je de garantiestickers verwijdert. De rechter zal Acer/Apple uitlachen.

Ik vind het ook een beetje raar dat je je garantie zou kwijtraken omdat je een part vervangt. Alsof je je garantie kwijtraakt als je zelf je bougies vervangt. Als ik bijvoorbeeld Dell opbel om te vragen of ze de service manual opsturen, dan doen ze dat. Van zo'n beetje elk systeem is er een service manual waarin tot in detail wordt beschreven hoe je het kleinste onderdeel kan vervangen.

Wat wel kan, is dat als de vervangende SSD niet op de HCL staat, dat Apple in bepaalde gevallen geen support meer kan leveren als je laptop niet meer conform is. Maar dat is bij de auto ook zo, als je je motorblok in de soep draait omdat je er Hankang-ofzo bougies in plaatst, dan krijg je geen garantie meer op je motorblok.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 16-11-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De retina MacBook Pro heeft geen user replaceable parts. De SSD is dus ook geen reguliere 2.5" SSD die je bij 'de computerboer op de hoek' kunt kopen. Dat is ook waar de schoen wringt, en waar jouw opmerking over wat een rechter zou doen geen steek houdt.

We hebben het hier niet over 'obvious commodity hardware' zoals bijvoorbeeld een 2.5" SSD, maar over een custom stuk hardware dat uitsluitend ontworpen is voor die specifieke machine/appliance.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Die "speciale" reepjes kun je gewoon bestellen. Apple gaat echt geen custom hardware gebruiken, dat kost te veel geld. Dat gebeurde nog wel in de tijd van de IBM 5150, maar nu zie je dat echt nergens meer.
Pagina: 1