Hi Tweakers,
Ik heb een collega een configuratie laten maken voor een nieuwe gaming machine. Graag zou ik jullie feedback willen op deze configuratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot €1.500,- (Zonder randapparatuur)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games, Photoshop en soms video bewerken
Games zoals: Battlefield 4, GTA V (met high grafics)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Al aanwezig:
Hier moet ik nog even tussen kiezen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een i7 op dit moment nog niet nodig is, maar deze neem ik voor de groei.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefste een video kaart van Nvidia. Ik zat te twijfelelen tussen een GTX770 en een GTX780. Maar ik heb vernomen dat de GTX780 relatief gezien weinig extra prestaties heeft en deze is een stuk duurder.
Eerst stond de MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning in de lijst maar toen zag ik dat de MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING maar 10 euro duurder was en paste in het rode kleur schema, dus toen heb ik die geselecteerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil behuizing waar ik de componenten in kan zien, dus heb de Corsair Obsidian 650D gekozen.
Daarom zou ik het ook leuk vinden dat waar mogelijk de componenten in het rode kleurschema valllen.
Daarnaast wil ik een systeem dat is uit te breiden. Bijvoorbeeld als ik ooit nog een 2e videokaart wil toevoegen.
Ik ga mijn systeem naast mogelijke factory overclocked componenten niet zelf overklokken.
Huidige componentenlijst:
Ik heb een collega een configuratie laten maken voor een nieuwe gaming machine. Graag zou ik jullie feedback willen op deze configuratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot €1.500,- (Zonder randapparatuur)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games, Photoshop en soms video bewerken
Games zoals: Battlefield 4, GTA V (met high grafics)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Al aanwezig:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Dell Ultrasharp U2913WM Zwart | € 428,92 | € 428,92 |
1 | Logitech G9X Lasermuis | € 0,- | € 0,- |
1 | Steelseries QcK heavy | € 20,58 | € 20,58 |
1 | Corsair Gaming Audio HS1-A Gaming Headset | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,50 |
Hier moet ik nog even tussen kiezen:
1 | Corsair Vengeance K60 (International English) | € 90,90 | € 90,90 |
1 | Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite (Windows) | € 123,80 | € 123,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,70 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een i7 op dit moment nog niet nodig is, maar deze neem ik voor de groei.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefste een video kaart van Nvidia. Ik zat te twijfelelen tussen een GTX770 en een GTX780. Maar ik heb vernomen dat de GTX780 relatief gezien weinig extra prestaties heeft en deze is een stuk duurder.
Eerst stond de MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning in de lijst maar toen zag ik dat de MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING maar 10 euro duurder was en paste in het rode kleur schema, dus toen heb ik die geselecteerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil behuizing waar ik de componenten in kan zien, dus heb de Corsair Obsidian 650D gekozen.
Daarom zou ik het ook leuk vinden dat waar mogelijk de componenten in het rode kleurschema valllen.
Daarnaast wil ik een systeem dat is uit te breiden. Bijvoorbeeld als ik ooit nog een 2e videokaart wil toevoegen.
Ik ga mijn systeem naast mogelijke factory overclocked componenten niet zelf overklokken.
Huidige componentenlijst:
1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,89 | € 284,89 |
1 | MSI Z87-GD65 Gaming | € 162,90 | € 162,90 |
1 | MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING | € 333,- | € 333,- |
1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB | € 166,90 | € 166,90 |
1 | Corsair Obsidian 650D | € 145,50 | € 145,50 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 71,60 | € 71,60 |
1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 62,76 | € 62,76 |
1 | Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB | € 159,95 | € 159,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.387,50 |