Toon posts:

Is mijn ram geheugen stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ik heb gisteren in mijn bios de ram snelheid van 1600 mhz naar 1800 mhz gezet d.mv. het XMP profile.
Moederbord Z77-G45a --> Ram Corsair vengeance 1600 low profile.

Heb daarna mem test gedraaid. 4 * 2000mb. Dit draait allemaal zonder problemen voor een half uur lang.
Zal ik het laten staan op 1800 mhz in mijn bios? Staat ook als 1800 aangegeven in cpu-z nu.

En als alles stable is..tja waarom dan ook niet?

Dankjewel,

Frank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even MemTest86+ draaien, en je weet het ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik gedraaid voor een half uur lang. Geen enkel probleem, maar hoef ik niks anders in te stellen nu? Of gebeurt dat vanzelf met dat XMP profiel zoals voltages en dergelijk?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een test van 30 minuten zegt niks. Zoiets zou je eigenlijk snachts aan moeten knallen als je naar bed gaat, en de volgende dag kijken of er errors zijn..

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, in elk geval een aantal passes draaien om te kijken of het stabiel is. Hoe lang dat duurt hangt een beetje af van de hoeveelheid geheugen en de snelheid. Maar hij zal echt wel wat langer zoet zijn dan een half uurtje.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig met opslag te maken daarom een kleine verhuizing naar PMG.Daarnaast kleine titel wijziging.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1