Toon posts:

[Win 8] Swipe melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn laptop geupgrade naar Windows 8 en nu komt er steeds een vakje in beeld dat wil dat ik ga swipen. Ik heb alleen helemaal geen tablet! En ik krijg het op geen enkele manier weg (behalve reboot waarna het weer terugkomt). Overal heb ik gezocht om ergens in te stellen dat ik dus een laptop heb zonder touch-screen.

Weet iemand hoe ik deze melding kan sluiten?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/f09a60c234c4143fa8a5d2934ba86b53.png

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Doe het maar eenmalig, start een modern UI app (weer, Facebook, zoiets...), switch weer naar de desktop, muiscursor topleft/bottomleft, naar beneden bewegen langs de rand, en sleep die app naar binnen. Eenmaal gedaan? Tutorial weg! En soms vind ik het voor op de desktop (heb OOK een tablet, maar OOK 2 desktops en een laptop met Win 8.1, ik hou er van!) wel handig, tiles aan de kant, die slechts af en toe nuttig zijn, een app zoals de facebook app installeren, finance, de Transport for London, etc, etc... dat is handig. En ik moet bekennen dat ik Skype ook liever als app heb. Facebook en Skype zijn twee van die apps die ik op m'n multi-display set-up nog wel eens "pin", Skype om met het moederland te bellen, Facebook om wat met de collega's/vrienden te chatten.

Trouwens: wat voor belachelijk hoge DPI heb jij wel niet? Heb je een WACOM of een ander touch device/touch screen? Bij mijn destkop/laptop gaf de instructie puur de muis-instructies aan.

Je zou eventueel hotcorners uit kunnen zetten door op de taskbar te rechts-klikken, properties, en daar de relevante aanpassingen te maken. Staan ook een hoop multi-monitor dingen in.

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 14-11-2013 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks bro... dit heeft gewerkt.

Moet wel wennen aan Windows 8.. Hoop tierelantijn waar ik dus helemaal geen moer aan heb.. Bovendien is veel erg lastig te vinden.

200% DPI @ 2880*1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Het went wel en dan ga je mopperen zodra je weer op Windows 7 moet: "waarom kan ik niet vanaf links swipen?" etc... Zeker als je "apps" en productie gaat combineren! Na een tijdje haalde ik gewoon een Surface RT, een erg fijn ding, en nu ik op het werk op Win7 moet werken voelt het gewoon beperkt (en andere tablets ook). Op m'n desktops heb ik "boot to desktop" aanstaan en een high-density start-screen met desktop-apps first (en ik bedien het via het toetsenbord). Windowskey+X is ook onmisbaar, en de verbeterde multi-monitor support is ook geweldig.

Nogmaals: het went wel. Charms bar is wel geinig als je die door begint te krijgen!

Tof scherm trouwens, alleen lastig screenshots posten neem ik aan.

[ Voor 74% gewijzigd door Umbrah op 15-11-2013 00:02 ]