Netwerkschijf: 'Onvoldoende schijfruimte'

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 18:38
Goedenavond mede-tweakers !

Wou net films van mijn pc harde schijf naar mijn netwerkschijf (zelfbouw NAS, hardeschijf gedeeld in windows) kopiëren alleen gaf hij een foutmelding aan.
Bestanden onder de 10GB gaan fijnloos, maar hoger geeft hij aan over onvoldoende schijfruimte te beschikken..
Er zit echter nog voldoende ruimte op 1TB+ en harde schijf is al in NTFS formaat..

Heb verschillende topics gelezen hier op tweakers en onze vriend google alleen allemaal met het bekende FAT32/NTFS formaat 'probleem'.

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn ?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Misschien heel vreemd, maar hoeveel ruimte heb je op je PC zefl vrij?

• MrTuinstra
ShitHappens schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:32:
Misschien heel vreemd, maar hoeveel ruimte heb je op je PC zefl vrij?
Op mijn pc op elke harde schijf meer als 100GB..

• ShitHappens
Hmm, zeer vreemd dan. Er zijn gevallen bekend dat door een tekort aan schijfruimte op de pc deze foutmelding kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar zat ik ook aan te denken. Gebrek aan ruimte op de partitie waar je TEMP directory staat.
Gebruik je copy/vast via de verkenner? Zo ja, probeer dan eens het xcopy commando onder een command prompt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:54
Hé, die is eerder langsgekomen, maar daar lag het aan een tekort aan schijfruimte op de host...
Tot 10GB daar zit ook geen limitatie van FAT/NTFS oid aan... Windows 32 vs 64-bit wellicht?

Enige dat ik tot zover tegenkwam is dat gedeelde mappen gedisconnect worden in Windows als je grote files kopieert: http://www.technospot.net...ing-large-files-in-vista/
Er staat alleen niet bij welke grootte problemen zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
The Eagle schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:08:
Daar zat ik ook aan te denken. Gebrek aan ruimte op de partitie waar je TEMP directory staat.
Gebruik je copy/vast via de verkenner? Zo ja, probeer dan eens het xcopy commando onder een command prompt.
Heb misschien wel een theorie. De films die ik wil kopiëren staan op mijn eerste harde schijf. Heb daar nog meer als 1tb ruimte beschikbaar. Mijn os (Windows 7 64bits) staat op mijn SSD die ook precies 10GB ruimte over heeft. Zou het misschien hier aan kunnen liggen ? Lijkt me overigens wel vreemd dan..

Ik gebruik inderdaad copy/past in verkenner. Zal de optie die u aangaf vanmiddag proberen wanneer ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:54
MrTuinstra schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:17:
[...]

Heb misschien wel een theorie. De films die ik wil kopiëren staan op mijn eerste harde schijf. Heb daar nog meer als 1tb ruimte beschikbaar. Mijn os (Windows 7 64bits) staat op mijn SSD die ook precies 10GB ruimte over heeft. Zou het misschien hier aan kunnen liggen ? Lijkt me overigens wel vreemd dan..
Dat is dan ook snel getest door meer ruimte te maken op je SSD. Of 'minder' ruimte maken, dan zou je ook moeite moeten hebben met kleinere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:24

Gertjuhjan

Software Engineer

De temp map voor het copy en pasten is op de windows ssd.
Dus kopieren en plakken van gote files wordt dan wat moeilijker. Probeer inderdaad plaats te maken op je SSD, of je zou misschien de temp map verwijzing naar een schijf met veel plaats kunnen verplaatsen. Maar ik weet niet zeker of dat mogelijk is.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
MrTuinstra schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik inderdaad copy/past in verkenner. Zal de optie die u aangaf vanmiddag proberen wanneer ik weer thuis ben.
Je zei gister nog dat op elke schijf meer dan 100GB over was :+
Dus inderdaad even wat meer ruimte maken op de C:/ zou moeten helpen. Spiek anders ff hier http://answers.microsoft....e1-404c-aa27-a76c0b450818

[ Voor 11% gewijzigd door ShitHappens op 15-11-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
Jolke schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:24:
[...]

Dat is dan ook snel getest door meer ruimte te maken op je SSD. Of 'minder' ruimte maken, dan zou je ook moeite moeten hebben met kleinere bestanden.
Ten eerste bedankt voor al jullie reacties !
Heb inmiddels een groot bestand op de SSD gekopieerd zodat er weinig ruimte overblijft. Kleine bestanden kan ik nu inderdaad niet meer kopieren naar netwerk schijf dus ligt inderdaad aan de capaciteit van de SSD..

De link die @ShitHappens aangaf heb ik geprobeerd en de TEMP folder verplaatst naar mijn harde schijf, pc opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd helaas nog zonder succes.. (Klopt @ShitHappens had mijn SSD vergeten heb zoveel harde schijven met allemaal genoeg ruimte over haha ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Waarom doet Windows het überhaupt via de %temp%? Waarmee copy/paste je? Gewoon met Windows Verkenner? Die zou dat gewoon rechtstreeks moeten doen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
Paul schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:00:
Waarom doet Windows het überhaupt via de %temp%? Waarmee copy/paste je? Gewoon met Windows Verkenner? Die zou dat gewoon rechtstreeks moeten doen?
Ja vind het ook al vreemd.. gebruik inderdaad gewoon windows verkenner..
Dus kopieren hangt gewoon van je primaire harde schijf af, tegenwoordig zijn dat steeds meer SSD's dus erg vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
Niemand die weet hoe ik de 'temp' map kan verplaatsen naar een grotere schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
Zover was ik inmiddels gekomen, map is verplaatst pc gereboot, alleen grote bestanden kopieren lukt nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat als je copy of xcopy onder een command prompt gebruikt? :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 23-11-2013 15:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1