Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel inclusief formules ook webbased maken?

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Hallo mensen _/-\o_ ,

Ik heb in Excell een aantal formules verwerkt met als doel dat men een aantal variabelen kan invoeren, die een eindresultaat gevel.
Ik Excell werkt dit feilloos, maar is dit ook over te zetten naar een Webpagina?
Ik heb al her en der info op kunnen doen, maar daar gaat het eigenlijk alleen om het overzetten van de inhoud van Excell en NIET over door de bezoeker aan te passen Variabelen.
Er hoeft geen complete database aan te hangen lijkt me?

Zouden jullie me wat verder kunnen helpen of kennen jullie een design programma die zoiets kan (implementeren)?

MvG
Eric

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Definieer "formules". Je kunt ook gewoon iets als Google docs gebruiken waarin een aardig complete spreadsheet in zit, of iets simpels als dit of dit bouwen en alles ertussenin...

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 15-11-2013 20:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

Reinier

\o/

Office 365?

• Fantomaz
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat om een website waarin en buitenstaander (zonder extra toeters of bellen op de PC) enkele waarden kan invullen in de beoogde velden, waarna er een eindgetal uit rolt.
Net als bv een enquete. Je geeft her en der een waarde, waar een eindcijfer uit komt.

Het zijn formules als: "=H20*I20*E20*D25" waarbij bijvoorbeeld een waarde naar voren komt wanneer de genoemde velden minimaal 1 zijn. (in dit geval is D25 een waarde, die pas wordt meegenomen als H20, I20 en E20 logisch 1 zijn.
Of zoiets als dit: =(E18*H18*I18)+(E19*H19*I19)+(E20*H20*I20)+(E21*H21*I21)+(E22*H22*I22)+(E23*H23*I23) waarbij een serie van die waarden een eindwaarde tonen.

Het stelt niet veel voor. Meestal vergelijkingen die een "waar" of "onwaar" bieden, waar ik verder weer wat mee doe.

Ik ben bang dat Office 365 bedoeld is om vanuit meerdere locaties te werken aan hetzelfde project.
Het moet voor een ieder toegankelijk en in te voeren zijn. :-)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Je kan dit gewoon met HTML en JavaScript doen. Klinkt niet heel erg ingewikkeld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
volgens mij zal dit echt prima gaan, zonder problemen, en helemaal als er maar 1 iemand tegelijk aan werkt.

ik bedoel google docs, of office 365

[ Voor 15% gewijzigd door kaasplank1 op 15-11-2013 20:23 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Fantomaz
OK, dat klinkt hoopvol :-)
Nu nog even de leek aan het woord... Javascript is een programmeertaal om te implementeren in een (HTML) omgeving?
Leent Java zich ervoor om zulke excell formules 1 op 1 over te zetten?

Ik ga me eens wat inlezen in Java. Hebben jullie een richting waarin ik moet zoeken?

Tx voor de vlotte reacties. :-)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Java en javascript zijn twee totaal verschillende talen. En geen van beiden is puur beperkt tot een HTML-omgeving, al zul je daar vaker iets van JS zien dan van Java. Daarbij: dat Javascript prima werkt hiervoor liet RobIII in zijn eerste post al zien.

Excel schrijf je trouwens met één L.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Fantomaz
OK... Ik meende dat JS een stuk was van Java.
Wat de enkele L betreft... Nu je het zegt. ;-)
Dus even speuren op Javascripts.
Pagina: 1