Macbook Pro kan niet met wifi verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Topicstarter
Hola,
Voor t eerst sinds een aantal weken zet ik de Macbook thuis aan. Staat inmiddels Mavericks op.

Op 't werk prima verbinding met wifi. Idem dito bij vrienden thuis.

Thuis? Ho maar.. Ik krijg een "Time-out bij verbinding" als ik wil verbinden met mijn thuisnetwerk. Zelfde geldt voor netwerken van de buren. Mijn technische kennis van OS X is redelijk beperkt, maar de netwerk plist's deleten en rebooten helpt niet. MTU aanpassen werkt ook niet, nieuwe netwerklocatie aanmaken ook niet, en DHCP-lease vernieuwen ook niet.

Ik vermoed dat het aan de combinatie Mavericks / modem ligt, gezien ik ook bij de buren niet kan inloggen (met een nep password geeft ie ook gewoon een time-out ipv een false password) en zij volgens mij hetzelfde modem hebben als ik. Andere PC's / telefoons hebben geen problemen op mijn netwerk.

Kom er echter verder niet uit dus tips zijn welkom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 11:15
Dit had ik ook bij een KPN ExperiaBox, het veranderen van Wifi kanaal op de router deed wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik hield het niet voor mogelijk (omdat de andere netwerken allemaal op een ander kanaal zaten), maar wonderbaarlijk genoeg heeft het overgaan van kanaal 1 naar 11 wel geholpen :)