Toon posts:

Non Gaming daily use 11.6 inch laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

ben al tijdje aan het rondkijken naar nieuwe 11.6 inch laptop, prijsrange 400-600

belangrijkste specs zijn:
accuduur
ssd (mogelijk zelf in te bouwen?)

extraatjes:
goed geluid
gewicht

worden geen games op gespeeld. Puur voor dagelijks gebruik, waaronder office (in bezit), email en internet, muziek
Zit zelf te twijfelen tussen Lenovo edge 130 en bto ubook 11CL12.

Lenovo scoort op bijna alle bovenstaande punten goed maar heeft geen SSD en scherm is bij buitengebruik slecht leesbaar. Is bij iemand bekend of de hdd makkelijk te vervangen is voor ssd?

Van BTO model 11CL12 kom ik helaas nog nergens gebruikerservaringen tegen maar is wel samen te stellen obv bovenstaande wensen voor 483 incl btw. Verder lekker licht (1,3 kg). Moet alleen nog Windows 8.1 bij maar blijft dan nog steeds binnen budget. CPU iets langzamer dan die van Lenovo maar daar zal ik bij normaal gebruik waarschijnlijk niets van gaan merken!?

zou verder ook wat meer willen weten over accuduur van BTO Ubook aangezien het 'slechts' een 4cells accu betreft.
Hoor wel goede verhalen over aftersales van BTO

Iemand nog andere opties?
Mogelijk Asus Vivobook X202E-CT009H, maar lees moelijke verhalen over vervangen van HDD.

UPDATE:
Even gekeken naar aanbod van zowel maatje kleiner (10,1) als groter (13,3) en kom dan bij de Asus T100. Weinig schijfruimte is geen groot probleem aangezien ik er naast office geen omvangrijke software op ga knallen en ik muziek vnl stream. Super licht, ssd en goedkoop, misschien toch maar nog een maatje kleiner. Vraag me alleen af of een 10,1 laptop ideaal is om op te werken/office te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 22:47 ]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
De Lenovo Edge 130 valt buiten je budget, deze laptop kost 650 euro. Ik lees dat je een SSD belangrijk vind, dan zou je bijvoorbeeld hier voor kunnen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies.

De lenovo edge E130 staat trouwens wel in de pricewatch voor € 499,-. Het enige nadeel is dat deze een 500GB, 5400rpm hdd heeft ingebouwd.

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Oh, dat had ik niet gezien. Er zijn verschillende versies beschikbaar. Er zijn niet veel keuzes die binnen je eisen vallen.