Sinds kort heb ik mijn bijna drie jaar oude desktop eens aan mijn tv gehangen en met veel plezier "next-gen" mogen gamen dmv big screen modus van Steam. Aangezien zo'n enorme desktop geen gezicht is had ik het idee om een deel van het systeem over te zetten naar een kleinere case die wel in mijn kast past. Ik wil het budget laag houden, dus het liefst koop ik zo min mogelijk nieuw. Een nieuwe videokaart of CPU wil ik het liefst ergens volgend jaar kopen.
Ik speel voornamelijk "indie" games en een aantal klassiekers van de afgelopen jaren. De laatste Hitman loopt nog best aardig (30fps) op high. BioShock Infinite mag wel max op medium staan wil de framerate het bijhouden. Mijn lat qua vermogen en graphics ligt momenteel op Xbox 360 niveau, dus deze PC is wat mij betreft al next-gen. ;-) Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon mijn PS4 preorder moet cancellen en deze PC moet upgraden en meteen geld kan besparen.
Ik zit echter wel te twijfelen:
- Is de voeding wel geschikt is voor zo'n kleine kast?
- Past de CPU op het nieuwe moederbord?
- Kan ik de SSD naar het nieuwe systeem overzetten zonder dat Windows problemen op gaat leveren?
- Zijn er dingen in dit overzicht die niet bij elkaar passen?
- Tips/Suggesties zijn welkom. Ik doe dit ook voor het eerst.
Ik speel voornamelijk "indie" games en een aantal klassiekers van de afgelopen jaren. De laatste Hitman loopt nog best aardig (30fps) op high. BioShock Infinite mag wel max op medium staan wil de framerate het bijhouden. Mijn lat qua vermogen en graphics ligt momenteel op Xbox 360 niveau, dus deze PC is wat mij betreft al next-gen. ;-) Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon mijn PS4 preorder moet cancellen en deze PC moet upgraden en meteen geld kan besparen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2300 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | € 98,80 | € 98,80 |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 67,80 | € 67,80 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,10 | € 64,10 |
| 1 | OCZ StealthXStream II 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 80GB | € 116,83 | € 116,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,53 | |
Ik zit echter wel te twijfelen:
- Is de voeding wel geschikt is voor zo'n kleine kast?
- Past de CPU op het nieuwe moederbord?
- Kan ik de SSD naar het nieuwe systeem overzetten zonder dat Windows problemen op gaat leveren?
- Zijn er dingen in dit overzicht die niet bij elkaar passen?
- Tips/Suggesties zijn welkom. Ik doe dit ook voor het eerst.