Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds ongeveer een maand heb ik op mijn werk het probleem dat WiFi niet meer werkt (verificatie fout). Aangezien ik daar 3G heb en thuis WiFi het wel doet heb ik hier niet echt aandacht aan gegeven.

Vreemd genoeg kwam ik er woensdag ochtend dat geen enkel WiFi netwerk meer werkt (verificatie fout of slechts 5 minuten verbinding) en mijn S3 loopt extreem snel leeg. Sneller als een budget oplader aan stroom levert!

Vanochtend was mijn S3 dan ook binnen 2,5 uur van 100% naar helemaal leeg. Als je hieronder het overzicht bekijkt staat hier niks vreemd in. Procentueel klopt het misschien ook wel qua verbruik, maar van een uurtje surfen plus anderhalf uur in m'n zak zou die natuurlijk niet leeg moeten zijn.

Link naar DropBox

Zijn er andere Tweakers die iets soortgelijks hebben meegemaakt of iemand een idee hoe ik het kan verhelpen (liefst zonder herinstall, al overweg ik wel custom firmware)?

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 15-11-2013 09:07 ]

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 16:44
De afbeelding doet het niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een custom ROM zou nu in ieder geval niet aan beginnen als je deze problemen hebt. Het apparaat terug zetten naar de fabrieksinstellingen is wel iets wat je kan proberen. Dat je dit trouwens liever niet wil en een andere ROM wel snap ik niet helemaal.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:11
Een custom rom kan zo veel verbeteren aan die telefoon, sinds ik CyanogenMod op m'n telefoon heb staan veracht ik elke Samsung waar nog Touchwiz op draait. Het draait zo veel soepeler, batterijduur is zo veel beter en heb nooit problemen met wifi, geen random reboots en ook geen sudden death gehad.

En zeker nu met www.get.cm is het helemaal makkelijk, aangezien het proces helemaal voor je wordt gedaan!

• PilatuS
  • Niet online
Nilsepils schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:13:
Een custom rom kan zo veel verbeteren aan die telefoon, sinds ik CyanogenMod op m'n telefoon heb staan veracht ik elke Samsung waar nog Touchwiz op draait. Het draait zo veel soepeler, batterijduur is zo veel beter en heb nooit problemen met wifi, geen random reboots en ook geen sudden death gehad.

En zeker nu met www.get.cm is het helemaal makkelijk, aangezien het proces helemaal voor je wordt gedaan!
Probleem is alleen dat dit waarschijnlijk een hardwarematig probleem is. Mogelijk is het zelfs zo dat hij problemen krijgt met het installeren van de ROM. Dan zit je met een geroote S3 en andere ROM waar een hoop bedrijven moeilijk om gaan doen als je garantie wil claimen. Dan moet je voor de garantie weer terug naar stock en hopen dat dit lukt.

Ik heb een S3 gehad met custom ROM en heb nu een S4 die nog geen 2 uur op de stock ROM gedraait heeft, en inderdaad dit is veel fijner dan stock. Alleen voor het probleem dat de TS nu heeft zou ik sterk afraden om nu met ROM's te gaan prutsen.

• Deveon
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal is kijken of ik die afbeelding kan fixen.

Dan toch maar een factory reset proberen. Ik wou dat liever niet doen omdat ik er dan liever direct een custom rom op zet. De reden dat er nu geen custom rom op staat is omdat die 2 maanden geleden terug moest voor garantie.

Ik zat zelf eigenlijk te denken dat het een software issue zou zijn.

Nu zit ik op mn telefoon aangesloten via de orginele oplader en nog loopt die leeg..

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verificatiefout is een bekend probleem, waarbij terug naar fabrieksinstellingen je waarschijnlijk niet gaat helpen.
Heet worden en lege accu lijken me softwarematige problemen...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Deveon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:24:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal is kijken of ik die afbeelding kan fixen.

Dan toch maar een factory reset proberen. Ik wou dat liever niet doen omdat ik er dan liever direct een custom rom op zet. De reden dat er nu geen custom rom op staat is omdat die 2 maanden geleden terug moest voor garantie.

Ik zat zelf eigenlijk te denken dat het een software issue zou zijn.

Nu zit ik op mn telefoon aangesloten via de orginele oplader en nog loopt die leeg..
Het zou helpen als je het screenshot in je public folder zet en niet in je Private folder ;)

OT: Ik had met mijn Note II een tijd terug hetzelfde probleem. Daarbij bleek na het installeren van TricksterMod dat mijn telefoon om wat voor reden dan ook een high performance governor had aangezet die mijn 2 cores op 1600 mhz liet draaien continue. Gevolg; een enorm hete CPU (telefoon) en leeg in 3 uur.

Je moet ook even kijken hoe lokaal de warmte is. Zit het op 1 specifieke plek waar het heet is of is de hele achterkant heet? Heb je met je hand gevoelt of het soms je batterij is die heet wordt of de hele klep (en dus eigenlijk alleen de CPU)

Als je telefoon geroot is; installeer dan Trickstermod en kijk even wat je CPU aan het doen is.

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 15-11-2013 08:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Deveon
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:49:
Verificatiefout is een bekend probleem, waarbij terug naar fabrieksinstellingen je waarschijnlijk niet gaat helpen.
Heet worden en lege accu lijken me softwarematige problemen...
Klopt. Weet je hoe de verificatiefout verholpen kan worden?

Zo juist een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan, maar niet echt verschil. Volgens mij gaat die wel iets langzamer leeg..
Notna schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:51:
[...]

Het zou helpen als je het screenshot in je public folder zet en niet in je Private folder ;)

OT: Ik had met mijn Note II een tijd terug hetzelfde probleem. Daarbij bleek na het installeren van TricksterMod dat mijn telefoon om wat voor reden dan ook een high performance governor had aangezet die mijn 2 cores op 1600 mhz liet draaien continue. Gevolg; een enorm hete CPU (telefoon) en leeg in 3 uur.

Je moet ook even kijken hoe lokaal de warmte is. Zit het op 1 specifieke plek waar het heet is of is de hele achterkant heet? Heb je met je hand gevoelt of het soms je batterij is die heet wordt of de hele klep (en dus eigenlijk alleen de CPU)

Als je telefoon geroot is; installeer dan Trickstermod en kijk even wat je CPU aan het doen is.
Tja rot DropBox. Is me wel een keer gelukt door de link uit de bron te halen, maar heb nu gewoon een linkje neer gezet. Die moet gewoon werken.

Ik heb zelf geen nieuwe apps geinstalleerd sinds die raar doet en draait volledig stock (sinds die terug is van reparatie van garantie vanwege het mobiele netwerk).

Hij wordt wel meer warm op 1 plek als de rest, maar dit verspreid wel snel.

• Momus
Deveon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:13:
[...]

Zo juist een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan, maar niet echt verschil. Volgens mij gaat die wel iets langzamer leeg..

[...]

Tja rot DropBox. Is me wel een keer gelukt door de link uit de bron te halen, maar heb nu gewoon een linkje neer gezet. Die moet gewoon werken.

Ik heb zelf geen nieuwe apps geinstalleerd sinds die raar doet en draait volledig stock (sinds die terug is van reparatie van garantie vanwege het mobiele netwerk).
Ik zou op zoek gaan naar een fijne custom rom, dat biedt zoveel voordelen t.o.v. de Samsung meuk.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Deveon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:13:
[...]

[...]

Hij wordt wel meer warm op 1 plek als de rest, maar dit verspreid wel snel.
Als het 1 plek is in particular dan is het dus je CPU die bezig is met een hoop onzin. Wederom; root je telefoon en install TricksterMod om te kijken wat je CPU aan eht doen is. Of installeer CM 10.2 bijv. een fijne kernel voor je telefoon en kijk of dat het probleem oplost (zou ik alsnog TricksterMod of iets soortegelijks installeren overigens)

Xbox Live ID:Notna8310

• Deveon
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:17:
[...]

Als het 1 plek is in particular dan is het dus je CPU die bezig is met een hoop onzin. Wederom; root je telefoon en install TricksterMod om te kijken wat je CPU aan eht doen is. Of installeer CM 10.2 bijv. een fijne kernel voor je telefoon en kijk of dat het probleem oplost (zou ik alsnog TricksterMod of iets soortegelijks installeren overigens)
Blijft toch raar dat ik een custom rom moet installeren om me telefoon te repareren. Kan ik hem dan niet beter voor garantie terug brengen aangezien de WiFi ook niet werkt? Vorige keer had ik hem binnen 2 weken ook weer terug met gratis leentoestel.

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt problemen met de telefoon die mogelijk hardwarematig zijn. Door een andere ROM te installeren zijn er bedrijven die je dan geen garantie geven, en iedereen hier raad een andere ROM aan 8)7

• Momus
PilatuS schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:35:
Je hebt problemen met de telefoon die mogelijk hardwarematig zijn. Door een andere ROM te installeren zijn er bedrijven die je dan geen garantie geven, en iedereen hier raad een andere ROM aan 8)7
Problemen zijn softwarematig. Sowieso die wifi problemen, maar die warm wordende telefoon bijna zeker ook.
Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk. Maar buiten het oplossen van problemen bieden veel custom Rom's ook gewoon een veel betere performance....

• PilatuS
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:05:
[...]

Problemen zijn softwarematig. Sowieso die wifi problemen, maar die warm wordende telefoon bijna zeker ook.
Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk. Maar buiten het oplossen van problemen bieden veel custom Rom's ook gewoon een veel betere performance....
Hoe weet jij zeker dat het softwarematig is ?

En wat als de problemen erger worden en de telefoon misschien helemaal niet meer wil booten nadat ie geroot is ? Dan kan je waarschijnlijk ook fluiten naar je garantie. Afgezien van dat moet de telefoon met de stock software ook gewoon goed kunnen draaien.

Edit: Ik zou de recovery terugzetten van de stock firmware. Werkt het dan nog niet goed zou ik de telefoon opsturen voor garantie en niet gaan prutsen met andere ROM's.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2013 23:15 ]

• Momus
PilatuS schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:12:
[...]

Hoe weet jij zeker dat het softwarematig is ?

En wat als de problemen erger worden en de telefoon misschien helemaal niet meer wil booten nadat ie geroot is ? Dan kan je waarschijnlijk ook fluiten naar je garantie. Afgezien van dat moet de telefoon met de stock software ook gewoon goed kunnen draaien.

Edit: Ik zou de recovery terugzetten van de stock firmware. Werkt het dan nog niet goed zou ik de telefoon opsturen voor garantie en niet gaan prutsen met andere ROM's.
Dat Wifi probleem is een bekend softwarematig probleem. En je garantie is niet weg bij rooten. Als ie helemaal niet meer boot is dat ook niet meer te achterhalen trouwens. En je zit hier op Tweakers.

• PilatuS
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:22:
[...]

Dat Wifi probleem is een bekend softwarematig probleem. En je garantie is niet weg bij rooten. Als ie helemaal niet meer boot is dat ook niet meer te achterhalen trouwens. En je zit hier op Tweakers.
Als de telefoon niet meer zou booten en hij moet voor garantie opgestuurd worden dan zal je bij de meeste bedrijven gewoon een rekening krijgen als ie geroot is. Of dat nou terecht is of niet boeit niet zoveel als je naar de rechter zou moeten om je gelijk te halen. De telefoon moet met de stock software goed kunnen werken, dat je daar een andere ROM voor nodig zou hebben is onzin. Werkt de telefoon met de stock software niet goed dan moet ie binnen garantie gerepareerd worden. Verder is het prima te achterhalen of ie geroot is, ook als ie niet meer zou booten.

Fijn dat je aangeeft dat ik hier op tweakers zit, blijkbaar zit ik al meer dan 10 jaar op de verkeerde site te typen en had ik bij beginnersweb mijn meer dan 13.000 posts moeten maken 8)7

• Momus
Geen dank. Succes met de S3 voor de topicstarter.
Pagina: 1