WTF: Netwerk delen over meerdere huizen via het stroomnet

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Voordat mensen meteen gaan reageren, graag eerst even dit bizarre verhaal lezen. Ik doe het kort.

Sinds 1,5 week hebben wij traag internet. Zou 60 mbps moeten zijn, was soms telefoonmodem snelheid... Lang zoeken, en uiteindelijk vond ik mij niet bekende netwerkdevices in het netwerk.

Dus snel de WIFI uitgezet,... en ze bleven bestaan... ik kon ze nog gewoon benaderen.

UPC modem gereset,... devices bleven zichtbaar.

Nou, dan maar inloggen met adim/admin en snel het ww wijzigen... en dat lukte niet... en toen werkte admin/admin ook niet meer.. :(

UPC helpdesk gebeld... en werd behandeld als een geestelijk gehandicapte (sorry, maar zo voelde het echt).
Wat ik vertelde, kon volgens de helpdesk niet... devices kon ik alleen zien als ik mijn WIFI ww had gedeeld.. wat niet zo is. Mijn opmerking dat de WIFI uit stond op het modem, maar de devices wel zichtbaar en benaderbaar waren, werden als onzin bestempeld.

Wel vreemd bleek dat het modem in gebruik was door UPC, terwijl zij er nog niet op waren ingelogd... 8)

Nou goed, 3 telefoontjes later kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die normaal deed en het idee had dat ons modem misschien wel gedeeld is met een andere abonnee... en toen begon er een lampje te branden..

De namen van de computer kwamen overeen met de buren van 2 huizen verderop,... die sinds 1,5 week ook internet via UPC hadden gekregen..

Goed, foutjes zijn menselijk, dus gevraagd of dit zsm uitgezocht en opgelost kon worden... ja, gingen ze doen... maar nee, oplossing bleef uit, volgende helpdeskmeneer behandelde ons weer als debielen en het kon allemaal niet en was niet mogelijk.

Buren hadden inmiddels ook maar weer eens gebeld en toen eindelijk zou er een monteur komen... BIJ ONS!

Nou ja, lang verhaal kort gemaakt... alles kreeg de schuld behalve UPC zelf en zou aan onze zonnepanelen liggen.... juist ja... }:O

Na heel lang zoeken hebben we het probleem uiteindelijk gevonden. Zowel onze buren (van 2 huizen verderop) en wij maken beide gebruik van een netwerk-over-het-stroomnet adapter.... en deze blijken elkaar dus moeiteloos te kunnen vinden en zorgen voor de connectie.

Nu de vraag: Is het normaal dat zo'n connectie kan? Dus buiten meters en groepen om? Het zijn jaren 70 woningen met een stroomnet uit dezelfde periode. Liander (onze dradentrekker) zegt dat dit niet kan (UPC dejavu)

Ik snap er helemaal niks van, maar ik begon bijna zelf te geloven dat ik niet alles meer op een rijtje had.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja daar zijn ze voor gemaakt :) draas naar links of draad naar rechts maakt natuurlijk niet zoveel uit

Maar kon je geen encyptie key instellen op die dingen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 21:07 ]

Iperf

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat de buren van verderop jouw zien en andersom is niet zo gek. Jij zit bijvoorbeeld op fase 1 van het stroomnetwerk en de buren van 2 verderop ook. Kortom je ziet ze door de hoofdleiding heen. Dit kun je eigenlijk niet goed oplossen tenzij met beveiligingen of diodes werken. Maar diodes in 220V verkeer moet je niet willen...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

diodes ? volgens mij ... laat maar ... nee geen diodes gebuiken, is ook geen oplossing

[ Voor 92% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 21:09 ]

Iperf

Verwijderd

Exact hetzelfde gehad hier, met 3 deuren verder.
Blijkt (volgens de monteur/elektricien) dat desbetreffende woningen buiten onder de grond op dezelfde fase zitten.

Huis1 op fase1, huis2 op fase2, huis3 op fase3, huis4 op fase1, huis5 op fase2, etc

Oplossing was om toch maar een utp kabel naar zolder te trekken en powerline er uit te doen.

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
fish schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:06:
ja daar zijn ze voor gemaakt :) draas naar links of draad naar rechts maakt natuurlijk niet zoveel uit

Maar kon je geen encyptie key instellen op die dingen ?
Ik heb de meest simpele versie van TP-Link, zo'n PA201 setje,.. dus nee, dat kan ik niet instellen.

Zij hebben een nieuw DEvolo setje en daar kan het wel mee.. Zal ik zo wel even melden..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Encryption 128bit AES
:?

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 21:15 ]

Iperf

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
...ehhh ja... dus het zit er wel in... maar het werkt niet.. :9

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Ik had er nog niet van gehoord.
Leuk om zo mee te liften op de verbinding van je buren :Y

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:10:
Exact hetzelfde gehad hier, met 3 deuren verder.
Blijkt (volgens de monteur/elektricien) dat desbetreffende woningen buiten onder de grond op dezelfde fase zitten.

Huis1 op fase1, huis2 op fase2, huis3 op fase3, huis4 op fase1, huis5 op fase2, etc

Oplossing was om toch maar een utp kabel naar zolder te trekken en powerline er uit te doen.
En daar had ik dus geen zin in (optisch niet heel fraai) en dit leek de oplossing... maar goed, ik ben bang dat ik er niet aan ontkom. Tuurlijk kan ik ook zo'n geavanceerde kopen, maar een netwerkkabel trekken is zeker weten veilig.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je ze al opnieuw gepaired ?

Iperf

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Op die van mij zit er 1 optie op: in het stopcontact steken... verder kun je niks instellen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

all_by_myself schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:21:
Op die van mij zit er 1 optie op: in het stopcontact steken... verder kun je niks instellen...
Soms zit er software bij, of een link om iets te downloaden, waarmee er via een soort van ge-emuleerde seriele poort alsnog een hoop op ingesteld kan worden, hoewel ik een "press to pair encryption" knop op mijne heb, is er via software ook nog wat mee te doen.

Het is een vorm van radio-over-kabel, en ik moet zeggen: je hebt in ieder geval goed bereik! Maar dit is inderdaad niet de bedoeling, vandaar dat er dus encryptie op zit... het is waarschijnlijk geen verkeerd idee om ethernet aan te leggen (ook lagere latency en TOCH weer een slag betrouwbaarder), of een nieuwe kit te kopen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07

The Zep Man

🏴‍☠️

3 seconden zoeken en een configuratietool gevonden bij TP-Link. Even de netwerkinstellingen wijzigen naar unieke waardes (met name de AES sleutel). Plezier...

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 14-11-2013 21:27 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

all_by_myself schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:21:
Dus die knop waar "pair" boven staat zit niet op jouw kastje :?

Afbeeldingslocatie: http://www.ciudadwireless.com/images/TL-PA201-Starter-KitCW.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 21:33 ]

Iperf

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Tool gedownload... ziet beide adapters (dus die van mij en van de buren).. en toen ik instelde dat ik hem voor internet wilde gebruiken.... onvindbaar..

Maar goed, ik ga hier even mee spelen.. dank je wel.

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
fish schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:33:
Dus die knop waar "pair" boven staat zit niet op jouw kastje ?

[afbeelding]
Het plaatje toont de nieuwe versie, ik heb de allereerste versie,.. die zijn wit met grijs.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deze ?

hier zie ik links iets wat op een pair knop lijkt
Afbeeldingslocatie: http://images.dipol.com.pl/images/info/000907.jpg

Je moet hier niet reageren, je mag. Als je je ergens aan irriteert kun je dat ook rustig bewoorden.

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 15-11-2013 15:41 ]

Iperf

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
Killerbert schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:18:
Ik had er nog niet van gehoord.
Leuk om zo mee te liften op de verbinding van je buren :Y
Dit heb ik dus op school ook een keer voorbij zien komen bij een les over elektromotoren (3 fase stroom).
De docenten lachten zich eigenlijk rot dat bijna niemand zich realiseert dat dit mogelijk is. Ik heb zelf ook nog geen zaken erover gelezen, tot ik langs dit topic kwam.

Ik denk idd wel dat de meest simpele oplossing is gewoon een kabeltje te trekken en de powerlines eruit te doen.....

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Heren,

Deze zijn het en net het knopje gevonden... maar maakt niks uit..

http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-PA211

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Heb je naast het knopje ook de handleiding gevonden?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb de meest simpele versie van TP-Link, zo'n PA201 setje,.. dus nee, dat kan ik niet instellen.
zie jij toevallig een verschil

maar goed download maar even de goeie versie software van het juiste product. succes
20x vragen of er een knopje opzit en steevast ontkennnen. jonge jonge

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 21:57 ]

Iperf

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Jaja,... typefoutje, het is de PA211... niet zo geirriteerd man! Ik heb er ook een dag hard werken op zitten...

Bedankt voor de hulp tot zover... ik weet mij te doen staat.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
't is maar goed dat jij waarschijnlijk niet op de administratie werkt :X

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Dacht dat dit wel algemeen bekend was, daarom moet je ook een wachtwoord instellen om je dLAN-netwerk te beveiligen :).

My favorite programming language is solder.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:29
Toch typisch, bij het huis van mijn vriendin heb ik eens met powerline adapters geprobeerd van de huiskamer (waar de modem/router staat) naar een kamer op de eerste verdieping te gaan. De kamer die zegmaar pál boven de huiskamer (zelfs recht boven de router) zit, daar wilde het niet werken (de twee adapters konden elkaar niet vinden), maar de kamer ernaast wel :P

https://freight.associates

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na heel lang zoeken hebben we het probleem uiteindelijk gevonden. Zowel onze buren (van 2 huizen verderop) en wij maken beide gebruik van een netwerk-over-het-stroomnet adapter.... en deze blijken elkaar dus moeiteloos te kunnen vinden en zorgen voor de connectie.
Waarom dat je dan een hele rant/flame op je internetprovder te houden :?

Je bent zelf aan het hobbyen geslagen met binnenhuisnetwerk, daar bleek je probleem uiteindelijk te zitten. Het lijkt me dat je eerder excuses zou mogen aanbieden voor alle onnodige werk die jij hen verzorgd hebt... :o

Idem mbt Liander - zij zijn verantwoordelijk voor de levering van electriciteit, niet voor alle dataoverdracht die je over je stroomnet meent te doen. Ze weten er niets van, want dat is hun vak en verantwoordelijkheid niet. In ieder geval is het misplaatst om te gaan flamen/ranten op een dienstverlener als je zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent...

Ipv hoog van de toren te blazen over anderen kun je je beter verdiepen in de techniek. Powerline is erg onvoorspelbaar, meestal zie je zoals meerdere anderen opgemerkt hebben dat het zelfs binnenhuis niet altijd werkt. Jij hebt blijkbaar ander uiterste.

Zoals al opgemerkt kun je dit aanvliegen op layer 2 door encryptie te gebruiken. Handleiding erbij pakken (of downloaden, voor exact jouw versie en niet een andere...) zou daarbij kunnen helpen. Lukt dat niet, dan heb je altijd nog het alternatief om het op layer 1 aan te pakken, dus fysiek ervoor te zorgen dat de signalen je huis niet uitgaan.

Powerline maakt gebruik van een OFDM-gemoduleerd hoogfrequent signaal dat in het gebied van 5-30MHz zit. Wat je dus kunt doen is een filter plaatsen die signalen in die frequenties tegenhoudt. Ik ben geen electricien, dus kan je niet vertellen exact wat je waar kunt kopen, maar dat het kan is zeker. Ga als je encryptie niet voor elkaar krijgt naar een electricien voor advies. En/of trek UTP inderdaad. Vaste PCs verdienen vaste UTP-verbindingen en geen gepruts als dit.

Oslik blyat! Oslik!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:13:
[...]

Waarom dat je dan een hele rant/flame op je internetprovder te houden :?

Je bent zelf aan het hobbyen geslagen met binnenhuisnetwerk, daar bleek je probleem uiteindelijk te zitten. Het lijkt me dat je eerder excuses zou mogen aanbieden voor alle onnodige werk die jij hen verzorgd hebt... :o

Idem mbt Liander - zij zijn verantwoordelijk voor de levering van electriciteit, niet voor alle dataoverdracht die je over je stroomnet meent te doen. Ze weten er niets van, want dat is hun vak en verantwoordelijkheid niet. In ieder geval is het misplaatst om te gaan flamen/ranten op een dienstverlener als je zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent...
Nee, dit ben ik niet met je eens. Wij hebben meerdere keren contact gehad met UPC en als je elke behandeld wordt als vuil, dan is een flame helemaal niet zo gek, ookal komt het door iets wat bij ons 'anders' is.

Ik geef zelf al jaren leiding aan Servicedesken en als mijn mensen klanten op deze manier behandelen, dan vliegen ze er direct uit. Maar goed, ik stuur een klachtenbrief met mijn grieven.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07

The Zep Man

🏴‍☠️

all_by_myself schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:17:
Ik geef zelf al jaren leiding aan Servicedesken en als mijn mensen klanten op deze manier behandelen, dan vliegen ze er direct uit. Maar goed, ik stuur een klachtenbrief met mijn grieven.
Voor iemand die leiding geeft aan 'servicedesken' weet je maar bar weinig van het aanleveren van de juiste informatie of het gebruiken van aangegeven informatie. In combinatie met jouw gedachte dat je afgesnauwd wordt impliceert dat je jezelf niet kan verplaatsen in de schoenen van een helpdeskmedewerker.

Al gaf ik leiding aan leidinggevenden van helpdesken en als mijn mensen op deze manier zo met helpdeskmedewerkers omgaan, dan zouden ze er direct uitvliegen. Gelukkig doe ik werk wat minder met het doden van de ziel te maken heeft.

Overigens wel respect naar alle helpdeskmedewerkers: ik voel met jullie mee als jullie dit soort klanten aan de lijn hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 15-11-2013 09:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

"Beste provider,

Gisteren belde ik u met de melding dat er onbekende apparaten op mijn prive binnenhuisnetwerk te vinden waren. Uw helpdeskers wisten hier geen raad mee en hebben mij dan ook in het geheel niet kunnen helpen buiten - uiteindelijk en ondanks mijn houding - achterhalen dat het probleem aanwezig was in iets wat u niet geleverd hebt en waar u niet verantwoordelijk voor bent. Het is schokkend dat uw medewerkers die veantwoordelijkheid niet op zich genomen hebben!

Ik ga nu hetzelfde proberen bij de helpdesk van mijn energieleverancier, maar heb even weinig vertrouwen dat zij het fatsoen hebben om mij van mijn verantwoordelijkheid te verlossen van iets wat zij niet geleverd hebben of kennen.

Ik geef zelf leiding aan een helpdesk en eis van mijn medewerkers dat zij ook klanten helpen met zaken waar ze zelfs niet over weten en waar mijn bedrijf geen enkel veantwoordelikheid over draagt. Ik geef het goede voorbeeld door mijn onkunde over de zaken in elk mogelijk forum te verspreiden. Het is schandalig dat u niet hetzelfde doet.

Met boze groet,
TS"

8)7

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 15-11-2013 14:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
allereerst: Wat een gaaf probleem :D Sorry maar ik vind het uit technisch oogpunt echt geweldig dat jullie netwerken zo gemixt zijn met ook nog het toeval erbij dat zijn router (want ook upc) op hetzelfde IP zat. Waarschijnlijk heb je dus ook een tijdje via het verkeerde IP zitten internetten :D

Dat zeggende, ik ben het met dion_b eens dat ik de houding richting de helpdesk een beetje sneu vindt. Aan de andere kant (omdat het internet binnenkomt via UPC) wel een tikkeltje begrijpelijk want mensen zien helaas ook vaak de internet provider als verantwoordelijke/helpdesk/aanspreekpunt voor hun eigen netwerk achter de internetverbinding. Dit hebben ze er misschien ook wel zelf naar gemaakt door routers/AP's te leveren?

Daarom kan ik mij wel vinden in het model van XS4all. Een helpdesk waar je ook terecht kan voor alles NA het modem! Logisch is deze provider dus ook duurder dan een Ziggo maar in het geval van de TS lijkt het mij een prima oplossing.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Zelf begreep ik ook al niet hoe je er op uit kwam om de gehele UPC voor 99% in je post te noemen terwijl het probleem/de fout bij jou zelf zit.

Daarnaast als je zo praat tegen hen als dat je hier doet, kan ik me wel voorstellen dat je behandeld wordt als een debiel zoals jij het zegt.

Anders neem je even contact op met de fabrikant van de modules. Die kunnen je waarschijnlijk beter verder helpen.

Verwijderd

laurens0619 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:25:
allereerst: Wat een gaaf probleem :D Sorry maar ik vind het uit technisch oogpunt echt geweldig dat jullie netwerken zo gemixt zijn met ook nog het toeval erbij dat zijn router (want ook upc) op hetzelfde IP zat. Waarschijnlijk heb je dus ook een tijdje via het verkeerde IP zitten internetten :D
Grote kans inderdaad.

Hier was het nog spannender, ik zelf had geen problemen kwa snelheid en dergelijke alleen kwam ik "vreemde" clients tegen in mijn DHCP.
Ook via de iPhone naam er achter gekomen welk huis het was, bleek dat die een tweede router op zolder hadden staan via powerline.
Aangezien ze die niet goed ingesteld kregen zijn ze op internet gaan zoeken en hebben DHCP uitgeschakeld zoals in de meeste tutorials vermeld wordt, echter hun deden het op beide routers.

Hun clients gingen dus via de stroom naar buiten bij mij naar binnen, DHCP aanvraag en weer terug.
Met als gevolg dat hun verkeer via de stroom van hun huis naar mijn router ging om vervolgens over de glas het internet op te gaan en weer terug. :+

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat je met wat slimmigheid en bonding hier nog belang uit valt te halen... wel betere QOS instellen dan in de TS zijn geval!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
[...]

Nee, dit ben ik niet met je eens. Wij hebben meerdere keren contact gehad met UPC en als je elke behandeld wordt als vuil, dan is een flame helemaal niet zo gek, ookal komt het door iets wat bij ons 'anders' is.

Als ik directeur klantrelaties van UPC was dan zou ik m'n golfmaatje bij Liander bellen en samen met een paar medewerkers voor je ogen je coax kabel doorknippen en je electriciteit afsluiten.

Sommige mensen moet je niet als klant willen. Debiele klanten kun je hebben en is niks mis mee. Klanten die je onterecht door het slijk halen en daar stug in volharden moet je op grote afstand houden.

Als ik admin op GoT was dan... o wacht :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 15-11-2013 16:31 ]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Goed, het spijt mij heel erg maar het niveau van de reacties zijn te laag voor mij. Jullie mogen alles van mij vinden, jullie mogen alles van anderen vinden, maar de reacties van de admin vind ik erg triest.

Doe er mee wat je wilt, maar ik ben er wel klaar mee. Bedankt aan eenieder die de moeite neemt om er wel serieus op te reageren.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hahaha, het ligt niet aan jou het ligt aan anderen, tuurlijk

mischien zie je een patroon in hoe je 3 compleet verschillende partijen tegen je krijgt. met een "probleem" welke je zelf hebt veroorzaakt.

Volgen mij is jouw eigendunk wat hoger dan je je kan permiteren "mr manager", en zou ik eens even kijken hoe het komt dat deze 3 los van elkeer afstaande partijen toch wel een beetje hetzelde denken over jouw handelen.

In neem aan dat ik dus bij deze ook bedankt wordt want dit is een bloedserieuze reactie

graag gedaan

adennum:

chapeau voor je management kwaliteiten
-slecht onderzoek
-geen moeite doen om duidelijk informatie te geven.
-wanneer er naar gevraagd word, de verkeerde te geven
-wanneer blijkt dat dit niet klopt, geen sorry zeggen maar met een excuus komen
-Jezelf "verheffen" boven mensen die waarmee je het niet eens bent
-brieven sturen met klachten die voortkomen uit eigen incompetentie

ja ik ben een lul dus reargeer maar niet op mij, ik weet toch wel dat je het leest

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 15-11-2013 23:03 ]

Iperf

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
@fish
supayoshi vind dit leuk ^

Verwijderd

Mooi netfilter om alle storingen tegen te gaan van een naar je stroomnet binnenshuis tevens makelijk te installeren doordat deze op de dinrail in de meterkast geschroefd kan worden :).

Afbeeldingslocatie: https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/medium/351800f.jpg

Dit netfilter gaat tot 45A kijk eerst even of je stroom aansluiting deze waarde overschrijdt is dit het geval zal je een zwaarder netfilter moeten uitzoeken!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 00:06 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let op ts,

dit is een 25 Ampere exemplaar als je deze koopt en je hebt een 35 A (of een andere variatie) installatie en het ding fikt uit moet je niet friedzombie de schuld geven.

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik lees dit topic pas net, maar wat een verhaal - buiten de irritaties van TS tov andere Tweakers.

Ik wist niet beter dan dat alles boven 50 Hz van binnen naar buiten gefilterd werd in de meterkast. Gezien die stekkerdoos-netwerk-kastjes boven deze frequentie zitten, zou je dit probleem dus nooit kunnen krijgen.
Typisch geval van, ik ga (hier en elders) nog even verder lezen. :Y

Verwijderd

Jolke schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:49:
Ik wist niet beter dan dat alles boven 50 Hz van binnen naar buiten gefilterd werd in de meterkast.
Helaas niet, als de buren een houtzacherij hebben merk je die storing ook op je eigen stroomnet.
fish schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:41:
installatie en het ding fikt uit moet je niet friedzombie de schuld geven.
goed punt, link aangepast.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:49:
Ik lees dit topic pas net, maar wat een verhaal - buiten de irritaties van TS tov andere Tweakers.

Ik wist niet beter dan dat alles boven 50 Hz van binnen naar buiten gefilterd werd in de meterkast. Gezien die stekkerdoos-netwerk-kastjes boven deze frequentie zitten, zou je dit probleem dus nooit kunnen krijgen.
Typisch geval van, ik ga (hier en elders) nog even verder lezen. :Y
Mwoeah, ik verbaas me over hoe bezorgd men is over dit soort ding, terwijl bij WiFi alle signalen alle kanten op gaan en dat toch acceptabel bevonden wordt. Gewoon zorgen dat je de boel versleuteld hebt en er is niets aan de hand. Enige situatie waarin het rationeel zinnig is om hier moeilijker over te doen is juist als je de risico's bij WiFi ook onacceptabel vindt en daarom geen WiFi aan hebt staan. Dan zou het even goed af te raden zijn om Homeplug/Powerline te gebruiken, of in ieder geval raadzaam om zo'n filter te plaatsen.

Sowieso werken filters alleen op frequenties waar ze voor bedoeld zijn. Zo zal bijv een coaxfilter die radio van TV scheidt (0-110MHz vs 110-860MHz) satellietsignalen of MoCA die >1GHz zitten gewoon op beide pootjes doorlaten. Wil je die scheiden, dan moet je zorgen voor een filter die (ook) die frequenties doet. Geen wonder dat electra wat nooit bedoeld is voor signaaloverdracht en aangelegd is jaren voordat iemand op het idee kwam om dat net er toch voor te ge/misbruiken geen enkele voorziening heeft om dergelijke signalen te beheersen cq enkel binnenhuis te houden :o

Let wel dat dergelijke filters bij nieuwere installaties er al op kunnen zitten en bovendien tegenwoordig de groepen ook van elkaar gescheiden zijn. Hoezeer het mogelijk is dat in uitzonderlijke situaties je signalen bij de buren aankomen is het veel waarschijnlijker dat je binnenhuis niet eens van stopcontact A naar B krijgt in een huis dat afgelopen 10 jaar gebouwd is of waar de afgelopen 10 jaar de electra onder handen genomen is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1