• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb een kort vraagje.. Wil een nieuwe draad aan mijn hoofdtelefoon solderen, heb ondervonden dat de huidige na zovele jaren op een paar plaatsen gebroken is.
Nu is mijn vraag, waar kan ik zo'n snoer vinden? Dus 1 met 3 draden, (2 voor de links en rechts, en dan 1 aarding)
Kan ik daar eender welke draad voor gebruiken, of zou ik voor een beetje deftige audio kwaliteit een goede (bepaalde) draad moeten gebruiken?

Bedankt :D.

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 07:40
Google eens op stereo-snoer...zou er 1 nemen met de jack al aangegoten.
En dat het wel belangrijk is om vooral een hele dure te nemen kun je hier nalezen: http://www.circuitsonline...iew/116034/1/audio+kabels en zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

[ Voor 106% gewijzigd door tonschong op 14-11-2013 21:26 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Koptelefoonsnoer is vaak lastig te vervangen vanwege de coating. De verkrijgbaarheid van losse snoeren is ook lastig. Wat mij nog wel eens gelukt is is van een goedkope donorkoptelefoon de kabels los te solderen en aan de nieuwe vast te krijgen.

Strippen/wegbranden/oplossen van de coating van dat soort draden is me nooit goed gelukt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kwestie van de lak lang genoeg stoken en genoeg flux. nooit echt problemen mee gehad.

(behalve die keer dat ik staaldraad in een sennheiser aantrof, daar houd tin niet op)

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 14-11-2013 22:19 ]

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 10:48
Ik weet niet of je een headphone hebt waarbij je de kabel makkelijk kan vervangen?
Ik heb een Sennheiser HD558 en daar kan je een (weliswaar 2.5mm) jack direct instoppen. Op eBay heb ik een aantal zeer flexibele snoertjes gevonden van +/- 1m. Kosten niet veel en als je per sé moet solderen, dan kan je altijd de jack aan de andere kant eraf knippen. Kabeltjes kosten 1 euro voor 2 stuks, inclusief verzenden. Zie link via mijn review over de HD558.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Bij de Action koop je voor 2 euro een donor koptelefoon.

Die coating (vaak polyurethaan) kun je met de soldeerbout op een hoge temperatuur (400C) makkelijk wegbranden. Wat ook werkt is afschrapen met een scherp mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
Het is eigenlijk makkelijker om een volledige nieuwe draad aan te solderen.. Had de coating er al afgedaan maar was eerlijk gezegd (en ja, echt waar) een stoffe draad.. Zonder enige punten waar ik op kan solderen, dus dan maar hoofdtelefoon even opengevezen, en het is makkelijker om inneens volledig een nieuwe draad er aan te solderen (heb 3 aders dus nodig)
Kan ik anders gewoon van op conrad een kopere draad nemen met bv. een doorsnede van 0.01m² en er dan zo'n 3 op solderen en deze met m'n connector connecteren? Kan ik ze eventueel nog sleeven ^^..

Bedankt :)!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Tijdje terug nog bij de C besteld:

734262 - 89 Audio/NF-kabel jackplugstekker 2,5 mm Stereo

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
Bedankt hiervoor, zo iets zocht ik dus ;).

Pagina: 1