• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Ik heb sinds vandaag de Corsair H100i ontvangen dus vanmorgen gelijk aan de slag en instralleren dat ding. Na wat modden ( Hij past niet helemaal in de CM 690 2 adv) heb ik alles er netjes ingekregen nu blijkt als ik corsair link open dat mij CPU Idle 45 graden is!!!
Hiervoor had ik een scythe mugen rev 2 en toen was mijn CPU idle nog niet eens 25 graden dus ik weet dat het aan die Corsair h100i ligt.

Wat info :
- Slangen fibreren
- Heb hem al eraf gehaald en nieuw koelpasta er tussen gedaan wel verkeerde pasta maar moet niet 15 graden verschil uitmaken ( zit nu dat witte op )
- De backplate zit goed
- Het grappige is dat het blokje van corsair op de CPU koel aanvoelt, zeer vreemd!
- Nog nooit geklokt met deze setup
- Heb in het bios een fabrieks reset gedaan dus kan dan volgens mij niet liggen aan de voltage te hoog?

Heeft iemand een idee of tips hoe ik dit probleem eenvoudig kan oplossen?

Hier fototje :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ubfcpZb.png

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
Belangrijk is nog even hoe je fans gemonteerd zitten, heb je ze in push of pull of push-pull? Misschien een foto erbij.

AdGuard Home

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Ik heb een H80i welke ook hoge temps had. Onder load bleek de CPU veel te heet te worden (+100°C :x). Hierna had ik de cooler er af gehaald om tot de conclusie te komen dat het probleem was dat het coolblok maar voor de helft contact maakte. Dus met de hulp van iemand anders die het blokje vast hield heb ik met nieuwe koelpasta de cooler weer geïnstalleerd.
Mijn ervaring is dus dat het vrij lastig is (in iedergeval vergeleken met een boxed cooler) om een H80i te installeren.

Dus mijn advies is om een tubetje koelpasta aan te schaffen, en cooler opnieuw te installeren.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is de temperatuur onder load.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Ralphhh
@ Bardi de fans zijn gemonteerd dat ze naar binnen blazen , ik heb hier foto gevonden zo zit mijn rad en fans ook alleen dan andersom dan op de afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/us/media/catalog/product/cache/26/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/1/h100i_motherboard.png

@TommieW zoals je ziet onder load word het gewoon makkelijk 80 graden, niet te vergeten dat hij STOCK is! , Overigens TommieW heb ik hem al er helemaal afgehad en nieuwe pasta tussen gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VqpiIPl.png

[ Voor 9% gewijzigd door Ralphhh op 14-11-2013 20:59 ]

• Ralphhh
Net ietsjes aangedraaid de schroefjes en is ongv 4 graden minder , snap er niks van maar ik denk dat ik er ook niks meer aan kan doen

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
Wat gebeurt er als je je fans zo monteert dat ze naar buiten blazen?
Volgens de handleiding de schroefjes aangedraaid? (dus niet 1 voor 1, maar beetje bij beetje om en om)
Hoe zijn de temps per core?

[ Voor 49% gewijzigd door ShitHappens op 14-11-2013 22:59 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
1. Laat de fans naar buiten blazen.
2. Hoe heb je de koelpasta aangebracht?
3. Weet je zeker dat hij goed gemount zit en niet scheef?

• Ralphhh
Net weer de schroefjes wat aangedraaid lijkt steeds beter te gaan alsof hij nu ietsjes beter contact maakt!

@ shithappens
Nog niet geprobeerd eigenlijk aangezien in de handleiding stond air - intake dus lijkt mij naar binnen blazen. Ja ik heb de schroefjes aangedraaid kruislings.

Temps per core zie foto :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/coMPa5B.png

@ Perkouw
- Ja ga ik proberen
- streepje in het midden van de CPU voorzichtig verspreid
- 3 x opnieuw gemount nieuwpasta , wel die witte pasta niet die thermal silver spul

Heb hem nu tot de MAX aangedraaid kan echt niet verder nog steeds redelijk hoge temperaturen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
Denk dan toch echt dat 'ie nog steeds niet goed contact maakt, gezien de temperatuursverschillen tussen de cores. Heb je tot nu toe alleen maar witte pasta gebruikt? En welke?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
Hoe draai jij het blok aan? Zorg dat je bijv. eerst links onder de schroef deels vast zet. Dan rechtsboven. Oftewel schroeven tegen over elkaar. Pas langzaam aan vastdraaien als ze alle vier al een beetje aangedraaid zitten.

Dat i.c.m. de fans naar buiten laten blazen lijkt me de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
@ shithappens
Spire ofzo witte pasta was dat geloof dat het soort budget pasta was maar in mijn ogen moet dat voldoende zijn

@ perkouw
Het blok draai ik eerst de schroefjes met de hand erop niet eens vast maar dat ze er allemaal opzitten , daarna draai ik ze kruislings HANDvast dus linksonder - rechtboven , rechtsonder - linksboven. Daarna pak ik de schroevendraaier en zet ik kruislings vast

@perkouw(2) zou ik dit tevens ook op kunnen lossen door ipv die witte pasta die er nu op zit die spire , van dat zilver grease ertussen kunnen doen en dan bijvoorbeeld een ietsjes dikker laagje ? want er zit totaal geen speeling meer in

[ Voor 20% gewijzigd door Ralphhh op 15-11-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 14:24
Klinkt toch echt dat de unit gewoon niet recht is. Ik heb dezelfde processor OC'd naar 4.5 en blijft bij mij op op load op 60/65 graden hangen. Ik heb wel een pull opstelling omdat ik een vrij grote fan aan de zijkant heb (corsair carbide 500R case) die genoeg lucht de kast in blaast.

Gewoon RMA sturen, Corsair is daar naar mijn ervaring redelijk makkelijk mee.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Had zelf ook eerst problemen met de H100i op mijn i7 4770k @ 4,5GHz. Nadat ik het koelblok eraf had gehaald bleek 1/4 van de processor niet bedekt te zijn met koelpasta.

Ook zat er veel speling in de backplate waardoor er misschien te weinig druk werd uitgeoefend op de cpu.

Na 4 rubbers onder de backplate te stoppen, zat alles mooi strak en kon ik hem goed handvast draaien tegen de cpu met Artic silver 5.

Nu zijn mijn idle temps 20 - 25 graden

BF4 60 graden

Push op pull schijnt in praktijk niet veel uit te maken als je dat leest op andere fora

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door TheGrillmeister op 20-11-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Er zijn vele topics/problemen bekent met het plaatsen van de koeler/backplate. Zoals hierboven al wordt aangegeven kan het helpen om tussen backplaten en bord nog wat extra rubbertjes te doen. Het kan ook zijn dat je de vackplate verkeerdom hebt geplaatst met bovenstaande problemen tot gevolg.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die backplate (kruis) achter op het moederbord zit losjes als je de spacers erin gedraaid hebt. De koeler blijft alleen op zijn plaats door de trekkracht van de thumbscrews rondom de pomp. dat is natuurlijk ook meer dan genoeg. Je moet alleen wel zeker zijn dat en het kruis en het bracket rond de pomp gelijk zitten. Zechmaar vlak tov het mobo.

Het kruis heeft 4 busjes die door het moederbord moeten steken. Komen rondom je socket uit dus, dan de spacers met fijne draad daarin draaien, de halve millimeter speling is goed.

[ Voor 20% gewijzigd door warhamstr op 21-11-2013 11:38 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Ralphhh
Heb rubberen ringetjes ertussen gedaan en artic zilver pasta kom nou idle op 22 - 28 graden 1 cores soms zelfs 18. Ben nu wel redelijk tevreden maar zeker niet de 100 euro waard.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Gaat uiteraard om de load temps... Idle zegt geheel niets..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Ralphhh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:50:
Heb rubberen ringetjes ertussen gedaan en artic zilver pasta kom nou idle op 22 - 28 graden 1 cores soms zelfs 18. Ben nu wel redelijk tevreden maar zeker niet de 100 euro waard.
Dat zijn anders zeer goede resultaten voor een systeem in idle, wellicht zelfs niet realistisch ;)

De temperatuur idle kan nooit kouder zijn dan de omgevingstemperatuur met lucht/waterkoeling, waardoor 18 graden wel erg koud is voor 1 core.

Controleer je temperaturen eens wanneer je je systeem zwaar belast, daar gaat het juist om! :o

Tetten.

Pagina: 1