Toon posts:

Advies voor laptop aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu een tijdje op zoek naar een laptop en heb inmiddels ook al een paar mogelijke aankopen gezien. Het probleem is echter dat ik niet genoeg kennis heb qua prijs/kwaliteit verhouding om de knoop door te hakken. Ik zie namelijk veel mensen zeggen dat een SSD toch wel een groot verschil maakt. Is de aanwezigheid van een SSD van 265 gb in een laptop van 1,8 GHz dan genoeg om op te boxen tegen een processor van 2,4 GHz met een 5400 rpm van 750 gb? Wat is bijvoorbeeld belangrijker voor het spelen van games als hieronder aangegeven.

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor:
- School (dit is erg makkelijk werk, namelijk Word, Internet, Email en zo)
- Games (eigenlijk speel ik alleen Football Manager 2014, League of Legends, Dota 2 & World of Warcraft: MoP)

Hij moet dus niet groter dan 15,6 inch zijn, aangezien hij wel mee moet kunnen. Accuduur is dus ook wel een beetje belangrijk aangezien er bij mij in de klaslokalen niet genoeg stopcontacten zijn voor iedereen. Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de volgende laptops

Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Asus N56VB - S4062H

Daarnaast is er nog de Asus Zenbook Touch U 500vz cm083h maar om rond de € 1800,- euro te betalen lijkt me iets teveel van het goede.

Een andere optie is de Samsung NP900X4C-A03 maar die heeft een slechter videokaart dacht ik. Ik hoor slechte dingen over die intel chips

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een laptop heb gehad, mijn vader wel maar die is redelijk traag. Ik heb ook dus nog nooit een HDD vervangen voor een SSD of iets dergelijks. Geen idee of dit veel moeite is.

Wat raden jullie mij aan? Overigens ben je ook welkom om een ander model te adviseren

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 21:20 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 21:31
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Is denk ik de beste keuze. Kun je aardig mee gamen, schoolwerk gaat uiteraard prima en accuduur is tijdens schoolwerk 3,5 - 4 uur, met je scherm op lage helderheid. Je kunt een HDD caddy kopen, die in de plaats komt van de DVD speler. Daarin zet je de HDD, en op de vrijgekomen HDD plek een SSD. Als je je geen zorgen wilt maken over ruimte op de SSD zou ik inderdaad minimaal voor 240GB gaan. Dit is een goede keuze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Ben je voor onder de €1000 klaar met alles en heb je een prima allround laptop :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

SSD is gewoon een stuk sneller voor je school/werk/gamen, ongeacht de processor snelheid.
Wat Martijn zegt is een goede optie. Wat is je budget?