Hoi allemaal,
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het spelen van games, zware video-editting, foto bewerking en 3d modeling (cinema 4d, after effects)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt maximaal op 1800,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Of ik hem veel mee ga slepen weet ik niet, maar het moet in ieder geval wel kunnen. Een redelijke accuduur is wel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb 3 laptops gevonden die naar mijn smaak ingericht kunnen worden, namelijk:
De schenker w503
Pro's:
- zelf samenstellen
- blijft aardig koel
- Nvidia GTX 765/770/780 mogelijk
Con's:
- Clevo barebone
- Mindere accutijd
Dell Precision 4800
Pro's:
- garantie
- degelijk
- Quadro mogelijk
Con's:
- Mindere accutijd
- te duur voor wat je er voor krijgt?
Lenovo Thinkpad W540
Pro's:
- degelijk
- garantie
- Quadro mogelik
- Goeie accu
- niet al te zwaar
Con's:
- wordt warmer
Het is voor mij belangrijk dat ik nu een aankoop doe die een aantal jaar meegaat. De garantie van standaard 3 jaar bij Lenovo en Dell spreken mij erg aan. Ik weet ook dat Clevo barebones niet zo'n goede naam hebben hier, echter .. als ik reviews zoek van de Schenker W503 komt eruit dat het een degelijke case is en dat er met de koeling niets mis is, hij is zelfs koeler dan de Lenovo Thinkpad W530 (W540 is nog niet uit).
Daarbij, wat voor mij van belang is, is dat er een goede videokaart in zit. Zoals ik het begrijp heeft de GTX 765 al een voordeel tegen over de Quadro K2100m (die in de lenovo komt te zitten), er zitten immers veel meer cuda cores in, iets waar ik zeker met after effects baat bij kan hebben.
Ik zou graag weten wat jullie aanbevelen!
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het spelen van games, zware video-editting, foto bewerking en 3d modeling (cinema 4d, after effects)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt maximaal op 1800,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Of ik hem veel mee ga slepen weet ik niet, maar het moet in ieder geval wel kunnen. Een redelijke accuduur is wel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb 3 laptops gevonden die naar mijn smaak ingericht kunnen worden, namelijk:
De schenker w503
Pro's:
- zelf samenstellen
- blijft aardig koel
- Nvidia GTX 765/770/780 mogelijk
Con's:
- Clevo barebone
- Mindere accutijd
Dell Precision 4800
Pro's:
- garantie
- degelijk
- Quadro mogelijk
Con's:
- Mindere accutijd
- te duur voor wat je er voor krijgt?
Lenovo Thinkpad W540
Pro's:
- degelijk
- garantie
- Quadro mogelik
- Goeie accu
- niet al te zwaar
Con's:
- wordt warmer
Het is voor mij belangrijk dat ik nu een aankoop doe die een aantal jaar meegaat. De garantie van standaard 3 jaar bij Lenovo en Dell spreken mij erg aan. Ik weet ook dat Clevo barebones niet zo'n goede naam hebben hier, echter .. als ik reviews zoek van de Schenker W503 komt eruit dat het een degelijke case is en dat er met de koeling niets mis is, hij is zelfs koeler dan de Lenovo Thinkpad W530 (W540 is nog niet uit).
Daarbij, wat voor mij van belang is, is dat er een goede videokaart in zit. Zoals ik het begrijp heeft de GTX 765 al een voordeel tegen over de Quadro K2100m (die in de lenovo komt te zitten), er zitten immers veel meer cuda cores in, iets waar ik zeker met after effects baat bij kan hebben.
Ik zou graag weten wat jullie aanbevelen!