Toon posts:

Laptop voor games, editting en 3d applicaties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het spelen van games, zware video-editting, foto bewerking en 3d modeling (cinema 4d, after effects)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt maximaal op 1800,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Of ik hem veel mee ga slepen weet ik niet, maar het moet in ieder geval wel kunnen. Een redelijke accuduur is wel fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb 3 laptops gevonden die naar mijn smaak ingericht kunnen worden, namelijk:

De schenker w503
Pro's:
- zelf samenstellen
- blijft aardig koel
- Nvidia GTX 765/770/780 mogelijk
Con's:
- Clevo barebone
- Mindere accutijd

Dell Precision 4800
Pro's:
- garantie
- degelijk
- Quadro mogelijk
Con's:
- Mindere accutijd
- te duur voor wat je er voor krijgt?

Lenovo Thinkpad W540
Pro's:
- degelijk
- garantie
- Quadro mogelik
- Goeie accu
- niet al te zwaar
Con's:
- wordt warmer

Het is voor mij belangrijk dat ik nu een aankoop doe die een aantal jaar meegaat. De garantie van standaard 3 jaar bij Lenovo en Dell spreken mij erg aan. Ik weet ook dat Clevo barebones niet zo'n goede naam hebben hier, echter .. als ik reviews zoek van de Schenker W503 komt eruit dat het een degelijke case is en dat er met de koeling niets mis is, hij is zelfs koeler dan de Lenovo Thinkpad W530 (W540 is nog niet uit).

Daarbij, wat voor mij van belang is, is dat er een goede videokaart in zit. Zoals ik het begrijp heeft de GTX 765 al een voordeel tegen over de Quadro K2100m (die in de lenovo komt te zitten), er zitten immers veel meer cuda cores in, iets waar ik zeker met after effects baat bij kan hebben.

Ik zou graag weten wat jullie aanbevelen!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

W703 is de 17" variant van de Clevo, en maar 100 euro duurder
17" met GTX780, goedkoopte I7 quadcore, 8gb ram en je hebt een laptop van rond de 1800 euro!

[ Voor 43% gewijzigd door Kuusj op 14-11-2013 18:25 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
De W703 komt er in review een stuk slechter uit dan de W503. Daarbij is de W503 natuurlijk iets meer portable omdat het een 15 inch is.

Voor mij is de versie met GTX770 al ruim voldoende, 8GB aan ram om te starten is ook ok en SSD's worden er ook zelf ingezet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:10:

De schenker w503
- blijft aardig koel
En maakt idle 36.4db fangeluid. Tegenover 28.2db voor een vroege build van de M4800 zonder optimus. Maar ja, hij blijft inderdaad koel onder die condities.

Ik zou clevo zo ver mogelijk links laten liggen. De barebone die jij beschrijft is al iets meer dan 2 jaar op de markt, maar er zijn nog steeds geen reviews verschenen op de betere reviewsites.

De enige significante ervaring over die laptop op dit forum is er een van iemand die gigantisch liep te zeiken dat het een goede laptop was... totdat hij hem binnen kreeg. Daarna heb ik hem nooit meer iets over die laptop horen zeggen op dit forum. Maar ik weet wel dat iemand met diezelfde user name vervolgens negatieve berichten plaatste op HWI over die laptop, hem heeft verkocht, en een lenovo Y500 heeft gehaald en daar wel tevreden over wat. Ondanks dat de Y500 kwalitatief maar een gemiddelde notebook is (absoluut geen thinkpad niveau). Trek je eigen conclusie.

Ik snap ook nooit waarom mensen clevo's met de precision of thinkpads vergelijken. De zakelijke lijnen van de laatstgenoemde 2 merken staan bekend als de beste laptops die je kan kopen. De clevo's dus absoluut niet, die kun je beter vergelijken met de MSI's en bepaalde acers in deze prijsklasse. De specs zijn leuk, maar dat is het dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:34:
[...]

En maakt idle 36.4db fangeluid. Tegenover 28.2db voor een vroege build van de M4800 zonder optimus. Maar ja, hij blijft inderdaad koel onder die condities.

Ik zou clevo zo ver mogelijk links laten liggen. De barebone die jij beschrijft is al iets meer dan 2 jaar op de markt, maar er zijn nog steeds geen reviews verschenen op de betere reviewsites.

De enige significante ervaring over die laptop op dit forum is er een van iemand die gigantisch liep te zeiken dat het een goede laptop was... totdat hij hem binnen kreeg. Daarna heb ik hem nooit meer iets over die laptop horen zeggen op dit forum. Maar ik weet wel dat iemand met diezelfde user name vervolgens negatieve berichten plaatste op HWI over die laptop, hem heeft verkocht, en een lenovo Y500 heeft gehaald en daar wel tevreden over wat. Ondanks dat de Y500 kwalitatief maar een gemiddelde notebook is (absoluut geen thinkpad niveau). Trek je eigen conclusie.

Ik snap ook nooit waarom mensen clevo's met de precision of thinkpads vergelijken. De zakelijke lijnen van de laatstgenoemde 2 merken staan bekend als de beste laptops die je kan kopen. De clevo's dus absoluut niet, die kun je beter vergelijken met de MSI's en bepaalde acers in deze prijsklasse. De specs zijn leuk, maar dat is het dan.
Ik ben het wel aardig met je eens, al zijn er wel reviews over op notebookcheck.net en ook laptopmag geloof ik. Ze beschrijven de laptop eigenlijk nog als "goed". Het punt voor mij is meer dat het natuurlijk goedkoper is, maar meer dat er een andere videokaart in zit (die op zich voor mij beter zou kunnen zijn, aangezien er meer cudacores in zitten, al is het natuurlijk wel de vraag in hoeverre ik dit ga merken).

Qua bouwkwaliteit neig ik het meest naar de nieuwe Lenovo, ook qua accuduur ... maar ik vind het gewoon een lastige keuze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:46:
Ze beschrijven de laptop eigenlijk nog als "goed".
Dat was dus werkelijk precies wat ik bedoelde met 'betere reviewsites' :P

Notebookcheck is een leuke site om te shoppen voor objectieve gegevens, zoals de contrastwaarde van het scherm, emissies en koeling. Maar verder vertrouw ik ze echt voor geen meter. Ze geven vaak hoge scores aan iets wat door andere reviewsites slecht wordt beoordeeld.

Neem bijvoorbeeld deze laptop van vorig jaar, de P170EM. Die wordt op anandtech neergesabeld vanwege voornamelijk de input devices. En op tweakers.net, en theVerge, en ars technica.

En toch geeft notebookcheck hem een 86% voor het toetsenbord. Precies hetzelfde als de concurrent alienware, terwijl elke andere reviewsite die ik tot nu toe heb kunnen vinden die beide laptops heeft gereviewd van mening is dat die laatste veel beter is, met name op het gebied van... de input devices |:(
Pagina: 1