Mooie destkop met i7 voor goede prijs?

Pagina: 1
Acties:

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-03 19:31
Ik zag deze pc online bij een webshop.

Is dit een goede koop, of zou er op belangrijke onderdelen bespaart zijn?

https://www.compusale.nl/...w&id=870&cpath=_26&cat=26

Hier kun je het zelf toch bijna niet voor maken?

En zou de mogelijkheid er ook zijn om een videokaart en ssd erbij te steken?

Aangezien er niet iets over het wattage van de voeding staat.

[ Voor 21% gewijzigd door gearardihno op 14-11-2013 17:52 ]

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 20:03
Zie wel, dat de PC zonder besturingssysteem komt en dat je zelf nog eens 80-100 euro moet uitgeven aan windows als je persé windows wilt.

naar mijn ongeveer berekeningen is de pc 450 euro ongeveer. wat je zelf wilt dus.

Als je met deze PC wilt gamen is dit zeker geen aanrader(slechte graphics)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
pricewatch: HKC 4673GD

Zit een 430w voeding in, vast top kwaliteit gezien de prijs van de case+voeding |:(

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:49
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 249,90€ 249,90
1MSI B75MA-E33€ 48,61€ 48,61
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1HKC 4673GD€ 36,-€ 36,-
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C7DC€ 59,41€ 59,41
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,06€ 14,06
Totaal€ 458,88

Zo op het eerste gezicht inderdaad prima aanbieding. Je betaald dus zo'n 21 (incl. thuiskopieheffing) euro voor de assemblage (en 2 jaar garantie op de assemblage!).

Mocht je echter zelf handig genoeg zijn, zou ik toch iets anders bestellen. i5 processor ipv i7. SSD, betere voeding en een losse videokaart. Optische drive is tegenwoordig toch echt wel een keer overbodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Spixo op 14-11-2013 18:05 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Zoals nooberke al aangaf is er op een belangrijk onderdeel bespaart, nl: de voeding.

Wat ga je met de pc doen?

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-03 19:31
de pc wordt voornamelijk gebruikt voor videobewerking, het is alleen wel handig als er later nog een videokaart bij kan voor evt games

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Kun je aangeven welke software je precies gebruikt?

Verwijderd

Er is echt niets mis met een OEM voeding. Ik snap ook niet dat daar zo dramatisch over gedaan wordt - ik heb er jaren mee gewerkt, en doe dat nog steeds.

Er zit gewoon 2 jaar garantie op, en werken doet het. Zeker op dit systeem, want er zit geen zware energieslurpende videokaart in.

Wil je dat later alsnog toevoegen dan kan je er op dat moment ook voor kiezen de voeding te vervangen voor een betere.

Al met al een erg scherpe prijs voor het systeem. En meer geld uitgeven aan een voeding geeft je in dit geval helemaal niets terug, tenzij je meteen een dure videokaart erin wilt zetten, of de OEM voeding kabaal maakt. Maar die dingen zijn tegenwoordig ook vrijwel allemaal hartstikke stil.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 06:15
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:36:
Er is echt niets mis met een OEM voeding. Ik snap ook niet dat daar zo dramatisch over gedaan wordt - ik heb er jaren mee gewerkt, en doe dat nog steeds.

Er zit gewoon 2 jaar garantie op, en werken doet het. Zeker op dit systeem, want er zit geen zware energieslurpende videokaart in.

Wil je dat later alsnog toevoegen dan kan je er op dat moment ook voor kiezen de voeding te vervangen voor een betere.

Al met al een erg scherpe prijs voor het systeem. En meer geld uitgeven aan een voeding geeft je in dit geval helemaal niets terug, tenzij je meteen een dure videokaart erin wilt zetten, of de OEM voeding kabaal maakt. Maar die dingen zijn tegenwoordig ook vrijwel allemaal hartstikke stil.
Uiteraard is niet iedere OEM voeding brak maar over het algemeen doet de kwaliteit van deze voedingen onder. Een slechte voeding kan redelijk wat gevolgen hebben voor je systeem namelijk, bijvoorbeeld een instabiele computer. Een rotte voeding kan de levensduur van je componenten in je computer significant verkorten. Daarnaast is het probleem ook dat ''goedkope'' voedingen lang niet het vermogen kan leveren als dat vermeld wordt op de voeding zelf. En niet te vergeten het probleem dat er geen goede beveiliging aanwezig is tegen overbelasting en als gevolg hiervan kan de voeding ''poef'' doen en dat kan net zo goed het einde betekenen voor je complete systeem.

Oftewel ik ben van mening om niet te bezuinigen op de voeding in je systeem, de meningen verschillen natuurlijk ;).
Pagina: 1