Release DDR4 ram geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views

• 2speed4you
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo forum leden,

Ik had ff een vraag voor de geeks onder ons, binnenkort wil een nieuwe pc aanschaffen voor te gamen,
maar ik wou er ddr4 ram geheugen in !

Heeft iemand een idee wanneer dat eindelijk komt want het blijft maar duren .... :(

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
http://tweakers.net/revie...-sneller-en-zuiniger.html

Waarschijnlijk in 2015... tenzij je voor Haswell-E wilt gaan, dan waarschijnlijk 2014.
Zo moeilijk is dit toch niet om op te zoeken :?

[ Voor 14% gewijzigd door Maxustiti op 14-11-2013 17:31 ]

• 2speed4you
MrBrownie12 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:30:
http://tweakers.net/revie...-sneller-en-zuiniger.html

Waarschijnlijk in 2015... tenzij je voor Haswell-E wilt gaan, dan waarschijnlijk 2014.
Zo moeilijk is dit toch niet om op te zoeken :?
Ik ben niet in alles zo mee, sorry, ik had wel iets meer kunnen zoeken ja.
Nogtans op google al veel gezocht maar weinig gevonden.

Haswell-e is dan wel voor gaming ? Zoals nu de I5 4650k ?

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 11:28
Zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen DDR3 en DDR4 kwa frames per second.
Steek het geld beter in een grafische kaart, tenminste dat zou ik doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk zul je kunnen gamen op een Haswell-E, maar het is en blijft natuurlijk een high-end platform, net zoals Sandy Bridge -E dat op het moment is. Als je veel geheugenbandbreedte nodig hebt (en dat valt voor gamen best mee) kun je prima een X79platform nemen. Dat biedt voorlopig nog meer dan zat bandbreedte met quadchannel geheugen.
Al kun je met dualchannel ook prima uit de voeten voor gamen.

• 2speed4you
TERW_DAN schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:35:
Tuurlijk zul je kunnen gamen op een Haswell-E, maar het is en blijft natuurlijk een high-end platform, net zoals Sandy Bridge -E dat op het moment is. Als je veel geheugenbandbreedte nodig hebt (en dat valt voor gamen best mee) kun je prima een X79platform nemen. Dat biedt voorlopig nog meer dan zat bandbreedte met quadchannel geheugen.
Al kun je met dualchannel ook prima uit de voeten voor gamen.
Mijn idee achter die ddr4 is dat ik makkelijk mijn systeem kan upgraden als het dan nodig is naar vb 3 jaar ?

Of zouden jullie dat niet doen dan ...
Ik wou gewoon met de nieuwe start mee zijn dan

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Je kan erop wachten maar het zal nog best een tijdje duren. Ik zou gewoon nu een PC kopen met een leuke processor en wat geheugen en over een aantal jaar dan schakelen naar DDR4

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 11:28
Je kan met hardware blijven wachten. Elke keer komen er nieuwe dingen. Koop gewoon wat je nu nodig hebt. Veronderstel dat je DDR4 hebt, dan komt er weer een nieuwe socket, en kan je dus je moederbord upgraden. Ja, je DDR4 heb je dan al. Dat zal voorlopig wel DDR4 blijven. Maar er zijn ook andere belangrijke dingen dan DDR4 op een moederbord. Nu ook met DDR3, er zijn nu bijvoorbeeld low voltage DDR3 setjes. Die waren er, als ik het goed heb, niet in het begin van het DDR3 tijdperk. In hardware land gaan alle dingen zo snel, is bijna niet bij te houden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

2speed4you schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:37:
Mijn idee achter die ddr4 is dat ik makkelijk mijn systeem kan upgraden als het dan nodig is naar vb 3 jaar ?
Maar dan is er wellicht weer een ander onderdeel dat niet te upgraden is.
Daarbij is geheugen in de regel vrij goed verkrijgbaar voor langere tijd. DDR2 is nu ook nog wel te vinden. Het is wel prijziger dan eerst, maar als je echt wilt upgraden kan dat altijd nog prima.
DDR3 zie ik voorlopig nog niet verdwijnen. DDR2 en DDR3 hebben ook een hele tijd naast elkaar bestaan. Dus als DDR4 uitkomt, dan is DDR3 nog steeds goed te gebruiken.

Ik zou je hier echt niet druk om maken, want het is vrij zinloos.

• 2speed4you
TERW_DAN schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:50:
[...]

Maar dan is er wellicht weer een ander onderdeel dat niet te upgraden is.
Daarbij is geheugen in de regel vrij goed verkrijgbaar voor langere tijd. DDR2 is nu ook nog wel te vinden. Het is wel prijziger dan eerst, maar als je echt wilt upgraden kan dat altijd nog prima.
DDR3 zie ik voorlopig nog niet verdwijnen. DDR2 en DDR3 hebben ook een hele tijd naast elkaar bestaan. Dus als DDR4 uitkomt, dan is DDR3 nog steeds goed te gebruiken.

Ik zou je hier echt niet druk om maken, want het is vrij zinloos.
Ik maak me er niet druk om hoor, denk er gewoon over na :9

En dacht ook dat het zo was dat er met ddr4 dan nieuwe videokaarten zouden uitkomen ja.
Ik zou de pc enkel ook op ssd laten draaien, naast dat ddr4 sneller werkt, Ik zou wel men snelheid klein beetje boosten als je me begrijpt. Al zal ik daar misschien niet veel van merken :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar ik denk niet dat je een videokaart wilt met DDR4, net als dat je nu geen videokaart wilt hebben met DDR3, als je performance belangrijk vindt. Dus dat staat behoorlijk los van elkaar.

Verder heeft een SSD geen invloed op het geheugen. Je SSD zal niet sneller werken met DDR4 in een systeem dan met DDR3.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Op ddr4 zou ik ook niet bewust wachten.

Werkgeheugen wordt (qua gebruik) eigenlijk helemaal niet zoveel sneller. Puur omdat er maar heel weinig applicaties zijn die zoveel geheugenbandbreedte nodig hebben (in 'normaal' gebruik, zoals gamen).

Een rappe ssd doet veel meer voor je systeem, de latency van je disk naar processor is vele malen groter als die van ram naar processor. Dat is wel echt een bottleneck die je kan verbeteren (ook zeker merkbaar).

• 2speed4you
timberleek schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:47:
Op ddr4 zou ik ook niet bewust wachten.

Werkgeheugen wordt (qua gebruik) eigenlijk helemaal niet zoveel sneller. Puur omdat er maar heel weinig applicaties zijn die zoveel geheugenbandbreedte nodig hebben (in 'normaal' gebruik, zoals gamen).

Een rappe ssd doet veel meer voor je systeem, de latency van je disk naar processor is vele malen groter als die van ram naar processor. Dat is wel echt een bottleneck die je kan verbeteren (ook zeker merkbaar).
Ok :)

Grappig dat iedereen dus een andere mening heeft dan ik hierover.
Ik ben dan ook maar een amateur maar toch.
Juist omdat een serie ram geheugen lang blijft meegaan dacht ik dat het wel enige impact had.
En met serie bedoel ik dan ddr3 => ddr4 tijdverschil in release van 8 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door 2speed4you op 16-11-2013 12:08 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je kan beter wachten op DDR5, dan ben je pas goed op de toekomst voorbereid.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• 2speed4you
GoT schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:59:
Je kan beter wachten op DDR5, dan ben je pas goed op de toekomst voorbereid.
Je reactie vertelt meer over jezelf dan het onderwerp.

Ik maakte deze post omdat ik iets niet goed weet en hulp wil zoals velen op het forum.
Maarja als jij wil lachen jij je zin ;w

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52
Het punt hierboven van GoT is: je kan altijd wel wachten op iets nieuws. Je kan wachten op DDR4, zodra dat er is ga je wachten op de volgende generatie van Intel of AMD, dan ga je weer wachten op de volgende generatie GPU's, dan komt er weer USB4.0 en tegen die tijd ga je dan wachten op DDR5.

Het heeft enkel zin als je WEET dat iets er op korte termijn aan gaat komen en je WEET dat de prijzen dan omlaag zullen gaan. Zodra er een apple event komt met nieuwe iPhones, dan weet je dat de oude generatie iets minder duur gaat worden.

Maar met computerhardware: koop het als je het geld hebt EN als je iets nodig hebt. Wachten is meestal zinloos.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zoek eens op Intel nm roadmap: https://www.google.nl/?#q=intel+nm+roadmap
In 2020/2021 komt er een 5 nm CPU uit, die CPU is megasnel en vele malen koeler dan de cpu die je nu wilt kopen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• 2speed4you
Jonge wat een lullen zitten hier op dit forum man :s

Godverdomme, elk heeft zijn vakgebied waar die meer van weet ja.
Ik weet dingen die jullie niet weten en omgekeerd maar moet je me daarom belachelijk beginnen maken GoT fuck man.

Word hier echt zo fucked up van Loser

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Reden lijkt me duidelijk. Dit is geen zinvolle discussie op deze manier ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.