Vraag over wifi

Pagina: 1
Acties:

• Arnoniempje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 23:50
Hoi,

Waarschijnlijk echt een domme vraag. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is van een internet aansluiting (hier op de universiteit) het mogelijk is een wifi spot te maken?

Wij willen met volleyball in de zaal van ons sportcentrum de scores live updaten, maar er is geen wifi in de zaal, dus het zou handig zijn om vanuit de dichstbijzijnde internet aansluiting een kabel te trekken en dan in het midden van de zaal een soort wifi hot spot te maken.

Is dat mogelijk?

Alvast bedankt!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:56

Tazzios

..

Dat een accesspoint direct aansluiten werkt denk niet i.v.m. authenticatie.
Wat sowieso kan is met je laptop de internet verbinding delen.

Offtopic:
HIER op de uni ?? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 14-11-2013 17:18 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Ik zou kijken of je contact op kan nemen met de persoon welke over het wireless netwerk gaat binnen de Universiteit

Vaak zijn deze mensen best bereid om met een oplossing te komen (Voor hun is het vaak kwestie van een AP'tje van de stapel trekken en hem inpluggen)

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gewoon even contact opnemen met netwerkbeheer en daar navraag doen, wij weten immers niet wat hun policy is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Midden in de zaal lijkt me in de weg zitten.

Maar ja in de meeste gevallen werkt dat prima. In de meeste gevallen is 't ook niet iets wat toegestaan wordt door het lokale netwerkbeheer echter dus let daar wel op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

krietjur

Where am I?

Inderdaad even overleggen met de beheerder. Het zal misschien wel werken, maar als ze er achter komen en niet blij mee zijn, zullen ze daarna waarschijnlijk ook een stuk minder behulpzaam zijn ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, even overleggen met de verantwoordelijke van het netwerk.
Zou nogal lullig zijn als de halve uni een IP adres van de DHCP server van jullie accessspointje krijgt ;)

Niet zelf gaan rotzooien.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1