Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
hoi ff een vraagje.

klopt het dat here drive + in Europa gewoon here drive is ? want heb een lumia 720 en daar word die niet standaard meegeleverd . nu heb ik em in het begin gekocht zodat ik dus ook de mappen kan gebruiken in andere landen . toen kon ik ook zien dat er een licentie was . maar heb here drive nu geupdate en kan er staat nergens meer dat ik een licentie heb . ook is here drive nog steeds here drive en niet here drive + als ik die + versie wil downloaden krijg ik een error in de store ook als ik in de store op het web kijk kan ik die here + nergens vinden als ik ingelogd ben dus blijkbaar niet beschikbaar voor mijn locatie of mijn Phone.. iemand wat info hierover ?

thnx :) ;)

hmm

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op mijn Lumia 925 heb ik "HERE Drive+" versie is 4.0.5399.0. Het kan dus wel, wellicht heb jij de versie die Nokia beschikbaar heeft gesteld voor alle andere (ondersteunde) toestellen waarbij het niet standaard meegeleverd wordt. De app staat bij mij trouwens ook gewoon in de Store, wel onder "Nokia collection".

• style2k
naja here drive is geleverd op me telefoon. maar ik heb hem dus geupdate . en nu heb ik dus bij instellingen gezien dat ik een wereldwijde licentie heb idd . dus dat klopt nog steeds . maar er staat dus bij dat dat geld voor here drive + en ik kan dus here drive + niet downloaden alleen de here drive. versie nummer wat ik heb is hetzelfde wel . maar geeft dus nergens aan dat ik here drive + heb

[ Voor 13% gewijzigd door style2k op 14-11-2013 17:21 ]

hmm

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Bij de toestellen die met Here Drive worden geleverd, blijft de app Here Drive heten, ook als de licentie gekocht is.

• style2k
o ok dat wist ik dus niet . tnx

hmm

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Vraagje over Here Drive.
Hoe kan ik het écht als offline navigatie gebruiken?

Als ik de mappen download en een adres intoets in het buitenland:

"Kan geen resultaten offline vinden. Online zoeken?"

Youtube: DashcamNL

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 10:52
Ja dat kan. Moet je het adres wel correct invoeren

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het 'online zoeken' maakt gebruik van diverse zoekdatabases, en zoekt dus VEEL BETER. Vooral als je spelfouten oid in de naam hebt zitten. Ook kan je dan gewoon 'C1000 hilversum' intypen, als je daar naar toe wilt. Kortom, online zoeken heeft écht meer opties.

Heb je gewoon 100% (99%) correct gespelde adressen en/of programmeer je je vakantiebestemmingen vooraf, dan werkt de offline zoeken functie dus prima. (of programmeer je bestemmigen voor die dag op vakantie even als je bij je favo coffeeplace zit)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Luxx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:16:
Het 'online zoeken' maakt gebruik van diverse zoekdatabases, en zoekt dus VEEL BETER. Vooral als je spelfouten oid in de naam hebt zitten. Ook kan je dan gewoon 'C1000 hilversum' intypen, als je daar naar toe wilt. Kortom, online zoeken heeft écht meer opties.

Heb je gewoon 100% (99%) correct gespelde adressen en/of programmeer je je vakantiebestemmingen vooraf, dan werkt de offline zoeken functie dus prima. (of programmeer je bestemmigen voor die dag op vakantie even als je bij je favo coffeeplace zit)
Lastige is dat het dus niet om Nederland gaat :)
Hier heb ik gewoon data abbo...

In dit geval specifiek voor Roemenie.
Het punt is dat ik voor mijn navigatie systeem 149 euro kwijt ben voor de kaarten.

Ik dacht dat de aanstaande Lumia 535 wel een goede optie is...

Alleen de processor is van een lagere generatie dan die van de 630...

630 is goedkoper...

Maar ik denk dat de 535 meet potentie heeft als toestel naast de navigatiefunctie, groter scherm, dubbel ramgeheugen en frontcamera.

Wel 30 euro duurder, op dit moment...

Youtube: DashcamNL

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Here Drive is heel gevoelig voor de informative die je invoert. Ik raad je echt aan ieder adres zo volledig mogelijk in te voeren. Dus:

[Straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats], [bij internationale reizen ook nog het land]
Let op de komma's.

Ik heb al een keer meegemaakt dat wanneer ik navigeerde naar:
[Straatnaam] [huisnummer], [woonplaats]
dat ik ergens anders uitkwam dan wanneer ik navigeerde naar:
[Straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats]

Zoeken op McDonalds, [plaatsnaam] en dat soort zoekopdrachten hoef je al helemaal niet te proberen want de database voor in te zoeken is zeer beperkt.

https://opensea.io/seaart

• enomiss
Here Drive is heel gevoelig voor de informative die je invoert. Ik raad je echt aan ieder adres zo volledig mogelijk in te voeren. Dus:

[straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats], [bij internationale reizen ook nog het land]
let op de komma's.

[straatnaam] [huisnummer], [woonplaats]
[straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats]

Zoeken op McDonalds, [plaatsnaam] en dat soort zoekopdrachten hoef je al helemaal niet te proberen want de database voor in te zoeken is zeer beperkt.

Maar als je dus netjes het volledige adres van iets op zoekt van te voren dan voldoet Here Drive prima.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 02-01-2015 14:10 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 20:09
My 2 cents. Ik kan zo'n beetje alles wel vinden in de offline modus. Maar dat geldt dan voor normaal gespelde namen zonder accenten, of andere "buitenlandse" letters. Oftewel, Kalverstraat werkt beter als Berlinerstraße etc. etc. Ik gebruik het dan ook enkel om naar exacte adressen te navigeren en niet om iets in de omgeving te zoeken van iets dat ik niet zeker weet.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben er ook zonder data meer naar Tsjechie gereden, en dat ging prima. Alleen bepaalde 'toeristenattracties' met gekke Tsjechische letters er in waren even lastig invoeren. Met data aan vindt ie ze dan makkelijk, zonder is het lastiger.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 07:49
Wat ik op nokia maps had (heb m'n Lumia nog niet in het buitenland getest, mogelijk is het daar hetzelfde) was dat ik pas straten kon vinden als ik redelijk in de buurt was. Dus ik navigeerde dan naar de plaats (welke wel offline vindbaar was) en als ik binnen een straal van ongeveer 50 km kwam kon ik wel (offline) de straten vinden...

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het zoeken is inderdaad lastig soms. Gelukkig is alles zeer chill gesyncd met Here.com.
Vooral alle locaties even vastleggen, en navigeren wordt een eitje.

Buitenlandbundeltje voor 2,50 per dag, en je kunt ook zoeken naar de moeilijk vindbare plekken.

Professioneel Heftruck Syndroom

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
enomiss schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:09:

[straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats], [bij internationale reizen ook nog het land]
let op de komma's.

[straatnaam] [huisnummer], [woonplaats]
[straatnaam] [huisnummer], [postcode] [woonplaats]

Maar als je dus netjes het volledige adres van iets op zoekt van te voren dan voldoet Here Drive prima.
Is het een tijdje geleden dat je Here hebt gebruikt misschien? Want op een dergelijke manier zoeken werkt bij mij prima... meer dan zelfs want als ik alleen 'McDondalds' intik dan is de bovenste de meest dichtstbijzijnde vanaf mijn locatie en het lijstje loopt ook heel netjes op mbt afstand. Oftewel ik kan niet zeggen dat ik die ervaring met je deel...

• enomiss
MicGlou schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:41:
[...]

Is het een tijdje geleden dat je Here hebt gebruikt misschien? Want op een dergelijke manier zoeken werkt bij mij prima... meer dan zelfs want als ik alleen 'McDondalds' intik dan is de bovenste de meest dichtstbijzijnde vanaf mijn locatie en het lijstje loopt ook heel netjes op mbt afstand. Oftewel ik kan niet zeggen dat ik die ervaring met je deel...
Ja McDonalds dat lukt onderhand misschien wel. Maar niet 'Harry's schroevenshop' of 'restaurant de Pieper' om maar iets te noemen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
enomiss schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:40:
[...]

Ja McDonalds dat lukt onderhand misschien wel. Maar niet 'Harry's schroevenshop' of 'restaurant de Pieper' om maar iets te noemen.
Maar dit ligt dan aan die betreffende winkels... als zij geen termen opgeven/niet toestaan waarop de zoekmachine van Here+ kan zoeken dan werkt het inderdaad niet.

Maar dan nog... ik tik 'restaurant' in en krijg 15 adressen binnen een straal van 3km. Ik tik supermarkt in en krijg allemaal kleine buurtsupers uit de omgeving te zien.

Google Maps werkt ook alleen voor de bedrijven die het kent, toegegeven dat de database van Google een stukje groter zal zijn, maar het werkt in principe hetzelfde.

Nogmaals, je bent een beetje onterecht negatief imo.

• enomiss
MicGlou schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Maar dit ligt dan aan die betreffende winkels... als zij geen termen opgeven/niet toestaan waarop de zoekmachine van Here+ kan zoeken dan werkt het inderdaad niet.

Maar dan nog... ik tik 'restaurant' in en krijg 15 adressen binnen een straal van 3km. Ik tik supermarkt in en krijg allemaal kleine buurtsupers uit de omgeving te zien.

Google Maps werkt ook alleen voor de bedrijven die het kent, toegegeven dat de database van Google een stukje groter zal zijn, maar het werkt in principe hetzelfde.

Nogmaals, je bent een beetje onterecht negatief imo.
Natuurlijk werkt het hetzelfde. Maar ieder bedrijf geeft zich op bij google maps en niet bij Here maps. Dat doen de meeste gewoon niet.

Pagina: 1