HP ProLiant ML370 Generation 4 Server boot niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sjeafer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste Mede-tweakers.

Ik heb op mijn stageplaats 2 Oude servers staan van een ander bedrijf, deze heeft het bedrijf waar ik stage loop gekregen omdat hun zelf hun servers hebben vervangen.
Nou loop ik vrij direct al tegen een aantal problemen aan.
Bij de boot komt het HP scherm naar voren voor 2 seconden en dan komt er heel eventjes iets van de bios in beeld. Hetgene wat van de bios omhoog komt is niet te lezen want het shaket door het hele beeld heen en er is geen touw aan vast te knopen.

De eerste uitkomst is dat hij niet verder gaat en het beeld helemaal zwart blijft, mijn scherm geeft dan aan Geen Verbinding Mogelijk.

De tweede uitkomst is dat hij wel verder gaat en een Memtest uitvoert voor zichzelf.
Als hij al verder gaat kan ik een beetje aanknommelen en kom ik uiteindelijk in de instellingen terecht maar kan hier niets weizigen i.v.m. de melding wat hij geeft. This Setting can not be changed.(dit gaat over de boot order).
Ik heb het geprobeert terug te zetten naar default settings, maar tevergeefs want dit doet helaas helemaal niets.
Als ik dat scherm afsluit, dan krijg ik nog een melding, als ik via daar nog maals naar de settings ga(CTRL+S drukken). Dan kan ik wel de boot order aanpassen. Ik heb networkboot uitstaan, Boot device 1 is het DVD-rom station en 2 is de Hard Disk.
Als ik dit opsla onthoud hij dit ook, maar als ik hem dan door laat booten start hij direct van de Hard disk op(hier staat nog een oude versie van Windows Server 2000 op geinstalleerd). Hij geeft niet eens de keuze aan om vanuit de disk op te starten, terwijl hij normaal de melding zou moeten geven: Druk op een toets als u van de CD-rom wilt opstarten...

Op het bedrijf is een Officiële disk van Windows Server 2008 aanwezig dus ik weet ook zeker dat de disk zou moeten werken.

Ik heb in mijn man en macht alles geprobeert om deze werkend te krijgen, want het is bij beide servers hetzelfde.

Ik weet zeker dat het geheugen goed is want als hij al de memtest doet, geeft hij aan dat er 4 geheugenmodules in zijn en er 2048MB beschikbaar is(er zitten ook 4 modules in van elk 512MB).
Ik heb een 2e voeding aangesloten(die van de 2e server) om te testen of het systeem misschien te weinig sap zou krijgen, maar dit verhielp niets. Ik heb 2 schermen geprobeert want ik dacht eerst al dat het raar doen van het scherm aan de kabel en/of het beeldscherm zou liggen.
Hoe dan ook krijg ik het systeem niet geboot vanuit de disk. Ik kan ook niet inloggen in de server als hij doorboot naar Server 2000 omdat hij wil inloggen op het domein van het andere bedrijf.

P.S.
Morgen kan ik weer aan de systemen dus ga ik foto's maken van de schermen die ik krijg ter verduidelijking met wat ik allemaal bedoel en zal deze dan ook toevoegen.

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, niet om lullig te doen, maar een server installeren is niet zo eenvoudig als een CD in de server steken. Vooral HP verwacht dat je daar gebruik maakt van de SmartStart CD (Heet dat nog altijd zo?) Die kun je voor dat model gewoon downloaden.

Daarmee kan je het system bijwerken naar de laatste updates, patches en firmware. Ook kan je je interne RAID controller mee aanpassen. Ook kan hij worden gebruikt om je Server OS mee te installeren.
Je hebt natuurlijk nog wel je issue met het niet starten van CD.. MIsschien dat je de disken er even uit kan halen?

Een server maakt het topic overigens niet meteen Professional Networking & Servers. Ik verplaats je topic dus ook naar Complete Systemen & Laptops

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 15-11-2013 07:36 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjeafer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10-2023
[b]Equator schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:34
Een server maakt het topic overigens niet meteen Professional Networking & Servers. Ik verplaats je topic dus ook naar Complete Systemen & Laptops
Excuses voor het verkeerd plaatsen, en bedankt voor de reactie