Faal in ouderlijk toezicht

Pagina: 1
Acties:

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 08:25
Allereerst mijn excuses, ik weet niet waar ik terecht kan met mijn probleem en heb het hele internet afgezocht naar mogelijke oplossingen. Verder weet ik niet goed of/waar ik dit probleem kan posten op tweakers.net dus ik plaats hem maar hier.

Mijn probleem is als volgt,

Een paar maandjes terug heb ik bij mijn broertje een ouderlijk toezicht ingesteld op windows 7. Een aantal weken later wilde ik voor hem een game installeren maar moest ik het wachtwoord opgeven van de administrator ( beheerder ) om hem toestemming te verlenen. Ik heb alle wachtwoorden geprobeerd die ik ken, maar het erge is... ik kan me niks herinneren! Ik heb altijd standaard wachtwoorden en heb ze allemaal in alle combinaties gebruikt die ik ken maar hij geeft telkens aan dat het wachtwoord onjuist is.

Oftewel ik heb een pc voor mij waar ik geen administrator rechten op kan krijgen en dus niks op kan installeren dankzij "ouderlijk toezicht".

Nu heb ik dus zelf al geprobeerd om via veilige modus dit uit te zetten, via CMD een account of iets dergelijks te maken die administrator rechten heeft etc... niks werkt :(.

Ik heb een windows 7 installatie CD en ik las ergens iets over een ingebouwde Administrator waar je toegang van kunt krijgen, alleen hoe ik daar kom weet ik niet. PC opstarten via CD kan niet aangezien ik niet in de BIOS kom omdat deze scherm simpelweg niet voorbij komt bij het opstarten. Hier ook geen idee hoe dat kan.

Is er iemand die mij kan helpen? Desnoods hele PC opnieuw installeren is geen probleem maar wil even de opties bekijken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

"PC opstarten via CD kan niet aangezien ik niet in de BIOS kom omdat deze scherm simpelweg niet voorbij komt bij het opstarten. Hier ook geen idee hoe dat kan"

Er is altijd een bios om in te komen. :)
Probeer eens 1 van de volgende toetsen te gebruiken
f1 f2 f8 f10 del.

Ander moet je even zoeken op het specifieke mobo.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Als je de ouderlijke toezicht van Windows 7 hebt gebruikt, dan is deze aan je Live Account gekoppeld. Met je live account kan je (als het goed is) de ouderlijke toezicht ook weer uitschakelen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• FlowChef
Haha, dan moet ik hem ff proberen, dus gewoon opnieuw opstarten en dan telkens die knoppen indrukken? XD

Verwijderd

Hirensboot CD o.i.d. downloaden en daarmee het wachtwoord herstellen. Moet lukken.

• FlowChef
Luppie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:18:
Als je de ouderlijke toezicht van Windows 7 hebt gebruikt, dan is deze aan je Live Account gekoppeld. Met je live account kan je (als het goed is) de ouderlijke toezicht ook weer uitschakelen.
Las ik idd ook iets over, gewoon op hotmail inloggen ofzo en dan ergens die live account vinden? Ik probeer het nu ff uit.

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• ChojinZ
  • Laatst online: 08-10 13:15
johanteunis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:20:
[...]

Las ik idd ook iets over, gewoon op hotmail inloggen ofzo en dan ergens die live account vinden? Ik probeer het nu ff uit.
Lost alleen niet je Admin probleem op. Dus al lukt het je om ouderlijk toezicht via Live op te heffen, je blijft tegen het ontbreken van admin account aan lopen..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
hier de aloude truuk zonder live cd: http://community.spicewor...ista-local-admin-password

werkt op alle windows versies, inclusief windows 8.1 en alle server versies, inclusief domain controllers...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje omslachtig, maar het werkt.
Voor de rest: NTpasswd werkt ook voor windows 7 en kan zelfs vanaf USB gedraaid worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
The Eagle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:36:
Beetje omslachtig, maar het werkt.
Voor de rest: NTpasswd werkt ook voor windows 7 en kan zelfs vanaf USB gedraaid worden.
omslachtig? jouw mening :)
Een tooltje was je SAM kan beschadigen, niet volledig legaal is (geen licentie op NTFS schrijfrechten) wat los gedownload moet worden, op een usb stick oid gezet moet worden, in de machine geprikt moet worden, apart van moet worden opgestart (usb kan bijvoorbeeld afgesloten zijn, usb boot afgesloten via bios met wachtwoord) vind ik omslachtig.
Bovengenoemde methode is de enige "veilige" manier zonder een hack op je SAM uit te voeren en wat ook zonder extra hulpmiddelen uitgevoerd kan worden...
Het is maar wat je omslachtig vind ;)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dit heeft sowieso niets met serversoftware te maken dus ik verplaats je topic naar WOS!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Sorry Rupie, ik wist dat dit hier niet hoorde maar wist ook niet waar ik het wel kon plaatsen. Misschien een nieuw forum gedeelte voor problemen?

Hoe dan ook, mensen het is opgelost haha. Allereerst wil ik iedereen van de tweakers community bedanken voor wederom de snelle reacties en altijd goede reacties vol met tips. Echt top weer!

Echter heb ik het probleem zelf opgelost... de reden waarom ik het wachtwoord niet meer wist van de beheerder was omdat die er niet was. Oftewel, als ik de computer opstarte en ik koos voor beheerder account hoefde ik geen wachtwoord te kiezen. Je kreeg namelijk de optie: Vul je oude wachtwoord in, en vul dan 2x een nieuwe wachtwoord in.

Problem solved :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
ja, inloggen met een wachtwoord op een account zonder wachtwoord, dat lukt niet. soms zijn de oplossingen zo simpel :P dat je er gewoon overheen kijkt.

maarrrr... je weet nu wel dat het account met beperkte rechten goed werkt!
Pagina: 1