Sharepoint versiebeheer, hoe wordt het opgeslagen?

Pagina: 1
Acties:

• thijsleeuw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Hallo,
ik werk als Sharepointbeheerder van een Sharepoint2010 omgeving. Ik kreeg onlangs de vraag of bij het gebruik van versie-geschiedenis in een Bibliotheek/Libary de bestanden niet heel veel ruimte gaan innemen?

Kortom, wat wordt er aan de achterkant in de database opgeslagen?

Ik kon drie scenario's bedenken;
1
Wanneer een bestand gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, op de achtergrond wordt de nieuwe versie in z'n geheel opnieuw opgeslagen.
Wanneer de meta-data gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, er wordt geen kopie gemaakt van het bestand.

2
Wanneer een bestand gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, op de achtergrond wordt de nieuwe versie in z'n geheel opnieuw opgeslagen.
Wanneer de meta-data gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, er wordt ook een kopie gemaakt van het bestand.

3
Wanneer een office-bestand gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, op de achtergrond worden alleen de wijzigingen opgeslagen.
Wanneer de meta-data gewijzigd wordt dan wordt een nieuwe versie door SP gemaakt, er wordt geen kopie gemaakt van het bestand.

Wie kan me vertellen wat er precies gebeurd?

Thijs

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
It depends ;)
Ik kan een verhaal typen, maar ik verwijs je liever naar http://blogs.technet.com/...e-in-sharepoint-2013.aspx :)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shredded storage is iets nieuws van SharePoint 2013. De TS beheert een SharePoint 2010 omgeving, waar elke versie in de content database als nieuw(e) item / BLOB (in geval van RBS) wordt opgeslagen.

Edit: Nevermind, zie dat de blog post de verschillen met 2010 ook uitlegt. :X

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 23-11-2013 11:00 ]