Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xerox DC 240 copier controller probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op werk heb ik een drama: de fiery controller blijkt corrupt te zijn. Na diverse tests is gebleken:
- afdrukken van heel simpele testpagina komt wel door, met grote vertraging.
- afdrukken van pagina met afbeelding (5 MB grootte in queue) gaat erg sloom en stopt met error op ongeveer 725 kB. Soms even door tot 2,25 MB.... en dan weer time out error.
Normaal floept het zo doorheen in aantal seconden bij goede controller.

Ik heb harde schijf gekloond op exact zelfde hdd. Dat helpt niet, dus ligt niet aan de harde schijf zelf. Wel zijn er partitie fouten gevonden tijdens clonen met Parted Magic tool.
Vroeger heeft het goed gewerkt, laatste tijd stopt ie zomaar ermee tijdens printen van grote jobs en nu komt er amper wat doorheen. Het is vrijwel zeker dat software aardig corrupt is.

Ik zoek daarom iemand die ook over Xerox DC 240 copier beschikt met standaard efi controller (aka meegeleverde / ingebouwde controller)
Er zit een 80 GB hdd in, eigenlijk 82,3 GB. Ik zou heel graag de hdd even clonen zodat software niet meer corrupt is. Je persoonlijke afdrukbestanden in queue graag wel even wissen, maar admin login mag wel in laten staan omdat het lokaal opgeslagen is.

Ik ben erg blij als ik hiermee software probleem kan oplossen door hdd te clonen.
Natuurlijk kan ik zelf software opnieuw installeren, maar ik heb geen key-usbsticks meer voor activeren software. Ze zijn door de verkoop van andere bedrijf zoek geraakt of per ongeluk vernietigd. Met alleen software schijf kom je natuurlijk nergens mee uit.

Wie dus ook over DC240 beschikt en bereid is mij te helpen met software probleem, mag hier of via mailbox melden. Hartelijk dank.
Nieuwe controller aanschaffen is mogelijk, maar de prijs is nog hoger dan een 2de hands copier zelf. Het is veel te duur geworden. En het is alleen maar software fout, met hardware is nog niks mis mee.

Je mag ook tips geven over proberen oplossen van de kwaal, maar ik ben bang dat nieuwe install nodig is gezien de probleem van de software. Het start wel op, maar printen is bijna onmogelijk. Instellen bij printer deel gaat mis, de rest is nog wel instelbaar.