Toon posts:

laptop voor studie van ongeveer 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik moet een nieuwe laptop kopen voor mijn studie alleen heb ik mij er nog nooit in vediept en heb ik er niet zo veel vestand van en gezien het aanbod weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Bv of dat ik een i7 of i5 moet nemen en ssd enz. ook zit ik te twijfelen tussen een ultrabook en een gewoone, want moet er wel mee oppad maar is een ultrabook niet gewoon weinig voor veel geld in een mooi design of hebben die wel genoeg in huis voor wat ik zoek?

de dingen die ik zoek in een laptop zijn 14 of 15 inch, een HD scherm (meest belangrijk), catia 3D moddeling, een grote goede trackpad, goede batterijduur voor de rest zal ik wel wat games erop spelen maar ben geen echte gamer. ik zal vooral ook veel films kijken en dan een beetje 3D moddeling.

ik had zelf ook al een paar kandidaten: Asus N56VZ-S4215H , samsung 15 inch ATIV Book 6, Sony Vaio SVF15A1M2ES i5-3337U

groeten en alvast bedankt

• ixcetotis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03-2025
DiedSon,

ff snel een paar vragen:
Wat voor iets wil je met de laptop gaan doen? Denk aan bijvoorbeeld wel/niet gamen en dan nieuwe of oudere games, gebruik photoshop(of andere graphische programma's).

Heb je naast je laptop thuis nog een "fatsoenlijke" desktop staan?

Heeft je opleiding een lijstje met minimale eisen voor je laptop uitgereikt? hou deze altijd aan en kijk meestal voor net iets beter leer de ervaring(mits ze een laptop van +1600 euro aanbevelen:P)

Verwijderd

Topicstarter
hey ixcetotis,

wat ik van plan ben is geen nieuwe zware games spelen, dus wat oudere. ik zal zo nu en dan voor mijn studie een 3D moddeling progamma moeten gebruiken (catia V5). dus ik zal niet super veel van mijn computer vragen maar ik wil wel dat deze mijn hele studie mee gaat.

over mijn desktop thuis gesproken die is een jaar of 7 oud niks meer waard, dus dit zal echt mijn computer worden die ik voor alles gebruik.

via mijn uni kan ik 2 laptops kopen: High end model:HP 8570W voor 1000 euro en Basic model:
HP ProBook 430 voor € 690,-dus denk dat ze niet heel veel eisen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Zijn goede opties voor je budget. De eerste is zijn geld meer waard, maar hij lijkt niet echt meer leverbaar (alleen als je ophaalt bij de winkel in rotterdam ofzo). Die ander past ook mooi binnen je budget.
Voordelen zijn: relatief licht, redelijk krachtig, goede koeling en mooi ips scherm. De mogelijkheid om over te klokken is er ook nog, omdat de koeling zo goed is (heel veel tweakers hebben hun gpu flink overgeklokt).

pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Deze is wat compacter, kleiner maar (nog) beter scherm, even zwaar, betere gpu, mindere cpu (want ulv).
Alle modellen die ik noem doen qua cpu onder voor het high end model, maar zijn wel een heel stuk lichter en beter geschikt voor games. Ook heb ik gehoord dat die hp's qua koeling niet zo best zijn.

Verder raad ik aan om de laptop die je koopt (welke dat ook moge worden) up te graden met een ssd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jornv op 14-11-2013 15:36 ]

• ixcetotis
jornv,
dat laatste moet ik tegen spreken. zeker de elite book die ze diedson via school aanbieden heeft hier zover ik weet geen problemen mee. heb verschillende mensen om mij heen met een elitebook. is een zware laptop maar kun je zeker nog ff mee vooruit. ik weet alleen niet zo hoeveel RAM ze bij je school erin hebben. zou zeker voor 8GB gaan. dan heb je zeker voor de rest van je studie genoeg. het is dat mijn school hem niet aanbied anders had ik er ook eentje :P

de elite book heeft als voordeel dat er ongeveer alles opaan gesloten kan worden. dit is zeker voor mogelijke stages soms er handig. spreek uit ervaring, ik had het niet en was dus afhankelijk van andere om bv een digitale camera uit te lezen via firewire.

[ Voor 21% gewijzigd door ixcetotis op 14-11-2013 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn de specs van de elitebook ze mij aanbieden

Processor Intel Core i7-3630QM Quad Core

Memory 8GB DDR3 1600MHz (2x4GB modules)

Storage 500GB Harddisk 7200rpm

24GB Flash module Optical station
DVD+/-RW

Screen 15.6" LED Full HD WVA (1920x1080)

Video Nvidia Quadro 1100M Graphics card 2GB

Battery 8 cells accu 75WHr Long life battery (3 years warranty)

aleen het enige nadeel is dat dit ding zo zwaar is

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 15:40 ]

• ixcetotis
mijn mening: mag ik er eentje?? :P
ik zou nog ff kijken wat andere ervan zeggen maar persoonlijk zou ik die kiezen. is stuk goedkoper dan de meeste andere die je kunt krijgen met die specs. en heeft naar mijn idee een hele goede reputatie.

ook is drie jaar garanty natuurlijk erg fijn.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014
Ik zou in ieder geval hier even kijken om te weten wat je in huis haalt (toegegeven qua specs en bouwkwaliteit niet verkeerd voor het geld).
Pagina: 1