Plex server niet zichtbaar op Experiabox

Pagina: 1
Acties:

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 11:12
Vorige maand heb ik de NSZ-GS7 Google TV van Sony op de kop getikt en het apparaat doet alles wat ik er van wil, dus op zich heel erg tevreden. :)

Helaas is er wel een manco, waarvan ik niet weet waar deze vandaan komt. Ik heb thuis Internet via KPN via een Experiabox, maar op de bovenverdieping heb ik nog een extra router/switch aangesloten (met UTP) ivm crappy bereik van de Experiabox. Mijn computer met Plex server er op geinstalleerd is (via UTP) aangesloten op deze (Sitecom) router. Mijn NSZ-GS7 is via wifi verbonden met de Experiabox. Zodra ik de NSZ-GS7 op de Sitecom aanmeld via wifi zie ik de Plex server wel, maar streamen gaat lastig vanwege het gewapende beton in het plafond. Aangezien op de begane grond mijn Experiabox staat, is het handiger om deze te gebruiken, maar zodra ik dat doe zie ik dus de Plex server niet meer.

Ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, maar helaas geen vergelijkbare gevallen kunnen vinden. Via google vind je wel wat zoekresultaten, maar hebben alleen te maken met gevallen waarbij mensen via internet proberen te streamen. Dat laatste lijkt me ook wel leuk, maar liefste wil ik streamen binnen mijn eigen netwerk goed werkend krijgen

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Je dient de Sitecom als accespoint/switch te gebruiken in plaats van als router

Dit komt er in het kort op neer dat je niet de "wan" poort van de router gebruikt voor de ingaande verbinding maar een normale "lan" poort

Zie ook:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Krijgertje1979
Thanks!
Was hier naar op zoek. Ga even vanavond aan de slag :)

• Krijgertje1979
Nou ik heb een paar uur zitten puzzelen en de manier uit de HOWTO werkte niet voor mij aangezien zodra ik het ip-adres van het accesspoint (192.168.0.1) veranderde naar een ip-adres in de range van mijn Experiabox (192.168.2.x) de verbinding helemaal wegviel.

Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar door DHCP uit te zetten op de sitecom en de kabel naar de PC en de kabel naar de Experiabox op een LAN poort aan te sluiten. De computer heeft nu een IP-adres uit de reeks 192.168.2.x en ook de NSZ-GS7 heeft een ip-adres uit de zelfde reeks.

Heel apart is nu wel dat wanneer ik Plex start, de app aangeeft dat mijn pc waarop Plex server geinstalleerd is afwisselend wel en niet aanwezig is. Maar ik kan er nog steeds geen media op zien. Andere apps die ook DLNA mogelijkheden hebben zien de server helemaal niet meer.

Iemand nog andere tips?

• Krijgertje1979
Heeft iemand nog tips?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
De apparaten kunnen elkaar wel onderling pingen?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt het in principe goed aangesloten nu.

Welk adres heeft de sitecom nu? Misschien zit die in de verkeerde range en loopt dat te bokken. Geef de sitecom een ip uit de range van de experia die buiten dhcp valt. Dat moet gewoon werken. Begin daar eerst mee en sluit dan de rest pas aan.
Pagina: 1