Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal jaar geleden een Sony bravia TV gekocht, ik had toen een KPN digitaal abonnement. Ik kon dus mijn KPN pasje in mijn tv doen zonder tussenkomst van een kastje. Nu ben ik overgestapt naar ZIGGO maar nu kan mijn ZIGGO pasje niet in mijn TV.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit 'om te bouwen' oid?

Bedankt

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Heeft de tv een CI module? En misschien wel handig om te vermelden wat het typenummer van de tv is.

I intend to live forever. So far, so good.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Bedankt voor de mededeling, maar hier kunnen wij ook niets mee. "Een Sony Bravia" is heel algemeen en dan word het voor ons, de Tweakeraars, heel lastig om er achter komen om welke van de 375 Sony Bravia televisies het is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:19:
Ik kon dus mijn KPN pasje in mijn tv doen zonder tussenkomst van een kastje.
Dat is niet waar. De kpn smartcard zit in een cam. Die cam zit in je bravia.
http://www.bol.com/nl/p/k...levisie/9000000011866099/

Je kan voor ziggo ook een cam module aanschaffen. Je steekt dan de ziggo smartcard in de cam, en die module waar voorheen je kpn module zat.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 14-11-2013 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het type nummer weet ik niet uit mijn hoofd, zal ik moeten kijken.
Wat ik wel weet is dat het type nummer alleen de KPN cam module ondersteunt, dat heb ik gecheckt op de site van Sony.

Maar volgens jullie is het mogelijk om de module (encrypter) van KPN eruit te halen en deze te vervangen voor eentje van ZIGGO??

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je tv die van Ziggo ondersteunt wel ja....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:46:
Als je tv die van Ziggo ondersteunt wel ja....
En dat doet ie dus niet...en mijn vraag is..kan je dat omzeilen..

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:07

Barrycade

Through the...

Maar zoek 'm als het typenummer hebt maar eerst eens op Ziggo op. Dan hoeven wij dat niet voor je te doen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:48:
[...]
En dat doet ie dus niet...en mijn vraag is..kan je dat omzeilen..
Ja hoor, gewoon een digitale ontvanger naast je tv zetten... https://www.ziggo.nl/#klantenservice/apparatuur

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:14
Als je een CI+ interface hebt op de TV, kan de officiele Ziggo module er als het goed is in. Als je CI (zonder plus) ondersteuning hebt op de TV, dan kan je de officiele Ziggo module niet gebruiken, maar dan kan je nog eventueel kijken naar een Alphacrypt CAM. Wordt officieel niet ondersteund maar zou nog steeds moeten werken. Bovendien moet je TV een ingebouwde DVB-C tuner hebben, is ook niet altijd standaard bij oudere modellen.

Digitenne werkt op DVB-T, wat niet hetzelfde is. Ik heb zelf een Bravia W5500 uit 2009, volgens mij was dat zo'n beetje de eerste serie met CI+ support. Alles wat ouder is, heeft gewoon CI.

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 14-11-2013 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
tiguan schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:49:
Als je een CI+ interface hebt op de TV, kan de officiele Ziggo module er als het goed is in. Als je CI (zonder plus) ondersteuning hebt op de TV, dan kan je de officiele Ziggo module niet gebruiken, maar dan kan je nog eventueel kijken naar een Alphacrypt CAM. Wordt officieel niet ondersteund maar zou nog steeds moeten werken. Bovendien moet je TV een ingebouwde DVB-C tuner hebben, is ook niet altijd standaard bij oudere modellen.

Digitenne werkt op DVB-T, wat niet hetzelfde is. Ik heb zelf een Bravia W5500, volgens mij was dat zo'n beetje de eerste serie met CI+ support. Alles wat ouder is, heeft gewoon CI.
Okay bedankt! Ik had hem destijds met digitenne gekocht dus het zal DVB-T hebben...ik zal vanavond even checken welk type nummer ik heb. Zeer bruikbare info thanks!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog even gecheckt:
Sony Bravia KDL-40W4720
Sony Bravia KDL-26V4500

Beide met DVB-T....dus als het goed is kan ik met een Alphacrypt CAM mijn Ziggo pasje erop laten werken?

• tiguan
Nee voor Ziggo heb je DVB-C(able) nodig. DVB-T is alleen geschikt voor antenne.

Verwijderd

Topicstarter
Okay jammer! Bedankt voor je tijd in info!

• tiguan
Weet je zeker dat ze geen DVB-C hebben? Het is niet zo dat , als je DVB-T ondersteuning hebt, dat je dan automatisch geen DVB-C support hebt hoor. Het kan namelijk allebei er in zitten.

Verwijderd

De eerste zeker DVB-C (Digitale kabel TV) tuner

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:40:
De eerste zeker DVB-C (Digitale kabel TV) tuner
Maar dat betekent nog geen CI+.
De tweede staat niks bij en staat alleen maar CI, niet CI+.

Wil je het een beetje vals doen: bestel een CI+ module online en stuur hem terug als hij niet werkt.

Koop gewoon lekker een losse decoder (met harddisk), werkt gegarandeerd, kun je meteen opnemen en geeft wellicht nog betere beeldkwaliteit dan de ingebouwde tuner in die TV's ook.

[ Voor 10% gewijzigd door thaan op 14-11-2013 21:42 ]

• tiguan
Zo te zien hebben ze allebei wel een DVB-C tuner. CI+ denk ik niet, maar wel gewoon CI. Dan kan je het met een alphacrypt CAM proberen. Maar een losse decoder werkt idd gegarandeerd.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

https://www.ziggo.nl/prod...eractieve-ci-plus-module/

Daar even de typenummers invullen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1