sharkoon raid box of andere raid enclosure icm ESXI

Pagina: 1
Acties:

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Hallo,

Heb een klein ESXI servertje in de meterkast (m-atx)
Nu is deze al helemaal vol gepropt met hdd's (7200RMP dus best veel warmte)
Voor koeling en uitbreiding van mijn server ben ik opzoek naar een externe oplossing voor de schijven aangezien de server qua omvang niet groter mag worden en de temps wel iets naar beneden kunnen.

Nu zie ik veel van de deze zo geheten Raid boxen, deze zouden perfect zijn!
Nu weet ik niet of dit werkt met ESXI. :(

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben icm met ESXi 5.1?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Over hoeveel hardeschijven hebben we het? En van welke grootte?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hangt er helemaal van af hoe de disken nu zijn aangesloten en hoe dat met die nieuwe RAID box zou gebeuren. Dus ben wat specifieker in je informatie. Hier kunnen we nog geen kaas van maken.

https://discord.com/invite/tweakers

• hendrilankamp
Excuses!

Had natuurlijk al een paar voorbeelden!

https://maxict.nl/product...ta-5bay-35?imgid=10126245

Let niet op de leverancier! daar zal ik hem sowieso niet kopen :)

• hendrilankamp
GioStyle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:13:
Over hoeveel hardeschijven hebben we het? En van welke grootte?
Liefst ga ik voor een 5 bay, zo kan ik in de toekomst ook nog uitbreiden.
Zullen harde schijven van 2TB zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Dit is een oud onderwerp, maar precies wat ik zoek. Ik heb zelf een ESXI-server die draait op een Gigabyte Brix NUC-apparaat. Daarnaast heb ik een QNAP 219PII NAS met 2x 2 TB RAID1 die ondertussen vol begint te raken, nog een GB of 80 ruimte vrij.

Ik zit er aan te denken om mijn QNAP misschien weg te doen en alleen maar een zogenaamde "raid enclosure" aan te schaffen en die via USB op mijn ESXI-server (Gigabyte Brix) aan te sluiten als extra opslag.Daarbij gebruik willen maken van SSD's. Snelheid is totaal niet belangrijk, ik ben nu 20 mbyte/sec gewend en dat is prima. Sneller zou meegenomen zijn.,

Alle QNAP-functionaliteit maak ik toch niet gebruik van, alleen maar de pure opslag in RAID.

Omdat er op dit onderwerp nooit een duidelijk antwoord is gekomen en ik verder ook niet iets kon vinden op het forum, vroeg ik me af of iemand deze opstelling (ESXI + "raid enclosure") via USB ervaring mee heeft of anders iets kan aanraden?

Update: de Delock External Enclosure 2 x M.2 Key B > komt aardig in de buurt van wat ik zoek, maar is weer geen RAID

Of deze Lindy USB dual m2 SSD RAID, maar voor die prijs vraag ik me af in hoeverre dat betrouwbaar spul is (?)

Update2: lees wel dat die apparaten allemaal risicovol zijn als de controllers kapot gaan, krijg veel hints dat software RAID een betere oplossing zou zijn met gewoon 2 SSD's

[ Voor 33% gewijzigd door Tjeerd op 23-07-2023 21:22 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Pagina: 1