Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:51
We hebben hier een exchange 2013 server met publicfolders op de modern way. Exchange werkt verder prima maar sinds een aantal nieuwe office installaties ( office 2013 icm Windows 8 ) zie ik de public folders niet meer, ze verschijnen gewoon niet.

Het heeft eerder wel gewerkt, ik kan ze namelijk thuis wel inzien, en in de OWA zie ik ze ook gewoon onder mijn favorieten staan. Nu heb ik gelezen dat de public folders via de autodiscover zouden mee moeten ko9men maar dit gebeurd dan blijkbaar niet, maar alle tests die ik tot nu gedaan heb autoconfig test outlook, microsoft analyzer zeggen dat er met autodiscover niks aan de hand is en dat deze prima werkt.

Is er een manier om de public folders te testen? Of op een andere manier te debuggen? Want ik weet het inmiddels niet meer. :(

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je niet gewoon de 'folders' view in Outlook 2013 mist? Linksonder, menu onder de drie stippen, en dan folders.

• jimmy87
Nee die staat er gewoon, het zijn echt de public folders die ik mis.

• wagenveld
  • Niet online
Doe eens CTRL rechtsklik op het Outlook icoon in je system tray en dan Connection status. Staat daar een entry voor Public Folders?

• jimmy87
Dat is inderdaad net het probleem, die staat er niet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jimmy87 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:49:
Nu heb ik gelezen dat de public folders via de autodiscover zouden mee moeten ko9men maar dit gebeurd dan blijkbaar niet
De lokatie van public folders is een property van de mailboxdatabase.
Open the Exchange Management Console
Expand Organization Configuration
Open Mailbox Node
Open the Database Management Tab
Right Click the Database in question and select Properties
On the new window expand the Client Settings field
Controleer de instelling "Default Public Folder Database" die daar staat eens even....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• jimmy87
De exchange management console bestaat niet meer in 2013, dat is allemaal vervangen door het ECP. :)
Maar de public folder database staat goed want anders zou ik hem op mijn eigen pc niet meer kunnen zien en in de OWA ook niet.

• wagenveld
  • Niet online
Wat bedoel je op je eigen PC?
Al eens een nieuw profiel gedaan op de client waar je problemen hebt?
Pagina: 1