Aankoopadvies laptop(voornamelijk autodesk programma's)

Pagina: 1
Acties:

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:34
Na aardig wat topics door gelezen te hebben kom ik er helaas niet helemaal uit. Ik heb wel een globaal idee welke laptop ik ga kopen maar heb eigenlijk een klein zetje nodig om hem daadwerkelijk te kopen.

Even wat achtergrond info. Studeer momenteel bouwkunde dus de laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor Autocad, Revit, Archicad, Sketchup, dat soort programma's. Ook zal er af en toe een film op gekeken worden. Voor zover gamen betreft, als hij wat oudere games redelijk kan draaien ben ik al tevreden.

Laptop zal waarschijnlijk redelijk wat meegesleept worden maar niet een afkeurpunt als de specs verder goed zijn. Accuduur wel belangrijk maar ga er vanuit dat hier geen schokkende verschillen in zitten.

Ik heb de volgende harde eisen aan mijn laptop naast de info hierboven:
- 1080p HD scherm(zie ik ook heel vaak voorbij komen in topics en kan mij hier in vinden)
- 15,6 inch max
- Kosten €500-900 euro, maar het liefst iets onder de €650

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii€ 575,05€ 575,05
1Acer Aspire V3-571G-53236G50€ 639,-€ 639,-
1Acer Aspire V5-573G-54208G50aii€ 799,-€ 799,-
1Asus N56VB-S4016H€ 827,85€ 827,85
1Asus N56VB-S4061H€ 820,-€ 820,-
1Asus N56VJ-S4149H€ 773,19€ 773,19
1Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)€ 747,78€ 747,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.181,87

Zoals je ziet is de prijs een beetje de grootste issue hier. Ga ik voor 1 v/d 2 onder de €650 of geef ik net iets meer uit en haal ik bijv. een N56VB. Daar zie ik veel positieve berichten over, maar is deze echt veel beter voor mij dan de goedkopere laptops kijkend naar mijn eisen?
De Lenovo E531 is ook nog een alternatief maar als het goed is is deze niet meer te krijgen met 1080p HD scherm?. edit: blijkbaar nog wel, komt met korting rond de 600-700 euro als het goed is?

De vraag is dus eigenlijk, zouden jullie voor 1 v/d goedkopere laptops gaan of iets meer uitgeven en bijv. de N56VB kopen, kijkend naar het prijsverschil en of dit het waard is?

• ixcetotis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03-2025
persoonlijk zou ik voor een iets durdere gaan. ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. redelijk dezelfde eisen alleen gaming is bij mij een must :P
ik ben verder redelijk bekend met soort programma's dat je wilt gebruiken en mij ervaring leert dat deze programma's veel vooruitgang gehad hebben de laatste drie jaar qua wat ze vragen van je pc.
mijn voorkeur zu naar een asus N56VB uitgaan.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-02 09:11
CAD programma's maken op een enkele functie na niet echt gebruik van meerdere cores. Daarom kun je het beste zoeken naar een laptop met de beste single-core prestaties. Een quadcore is dus niet echt noodzakelijk.

Op gpu gebied is mijn ervaring dat de igp net tekort schiet.

Als ik zo naar jouw lijstje zo ik ook voor N56VB. Quadcore is dan misschien niet echt nodig, maar deze laptop heeft wel een iets hogere turbokloksnelheid en een sterkere gpu. Het prijsverschil met de N56VJ is daarnaast niet zo groot.

De Acers vallen af vanwege een zwakke cpu of gpu.
De E531 en Asus N56VJ hebben te weinig ram geheugen. Wanneer je er een extra geheugenmodule bij koopt is het prijsvoordeel tov de N56VB verdwenen.

[ Voor 46% gewijzigd door wappiewappie op 14-11-2013 19:10 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 12:02
De e531 is momenteel de goedkoopste goede optie met Full HD scherm. Als je hem samenstelt op de Lenovo website krijg je voor ongeveer €730 een i5, GT740M, 8GB RAM, Full HD, en een 62WH accu. Kun je er zelf nog een SSD in plaatsen :) En anders voor de Asus N56 gaan, maar die is dan meteen €100 duurder (de N56VJ-S4149H is niet meer leverbaar voor een fatsoenlijke prijs)

• Kubusje
Zit erg te twijfelen tussen de E531 & de Asus N56VB... Ik lees gemengde dingen over de E531, maar de Asus is gelijk weer een stuk duurder.

Niemand die iets over de Acer kan zeggen? En dan eigenlijk die van €575. Ik weet dat de algemene mening over Acer negatief is, maar geldt dit voor alle laptops?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:03
De Lenovo gebruikt trouwens een GT 740M met 64-bit bus, dus als je daar ook maar iets nieuwers op wilt spelen ben je zwaar gelimiteerd in geheugensnelheid van de videokaart. Zonde...

De Acer zou ik niet doen, een i3 van twee generaties oud en een 710M is niet echt futureproof. Wel goedkoopste met 1080P scherm maar daar blijft het dan ook wel bij.

Als je echt futureproof met zulke laptops wilt zijn zit je toch te kijken naar de Acer V5 of Asus modellen, dan heb je een robuuste laptop met goede prestaties. De Acer is op grafisch gebied net wat sneller, de Asus heeft wel een tweemaal snellere processor (lijkt me fijner met tekenprogramma's?)
De Lenovo is op zich ook goed te doen maar dan moet je niet teveel willen gamen. Als je hem echter gaat samenstellen op de website kan je hem nu ook voor een goede prijs met i7 quad krijgen, dan is hij echt snel (vergelijkbaar met de Asus) en heb je een goede bouwkwaliteit + fijn toetsenbord voor een goeie prijs.

Momenteel is de Lenovo op de website afgeprijsd (19-11-2013)

• Kubusje
Lenovo site blijft hangen zonder de mogelijkheid te customizen, meer mensen hier last van?

N56VB is momenteel €799,- dus net onder de €800,- geschoten.. Ga er steeds meer naar neigen ondanks de meerprijs t.o.v. de andere laptops.
Pagina: 1