utopia_be schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:42:
Dank voor het warme welkom en het snelle antwoord.
Ik gebruik de computer zeker niet super intens. Enkele avonden per week zet ik me aan het traden. Het is zeker geen voltijdse bezigheid voor mij. 3 avonden per week zal het ongeveer zijn en dan telkens een uurtje of 3 à 4.
Het platform staat dan open in een 6 tal vensters (portefeuille en grafieken). Verder ook enkele pagina's internet voor chat groupsen twitter en dergelijke. Verder ook een excel file voor de trades netjes bij te houden.
Ik ben dus zeker geen professional, maar eerder een hobby-ist. Ik droom er ook niet van om zo rijk te worden, wel om me zo nuttig bezig te houden en toch iets te verdienen. Vandaar dat ik ook niet het laatste nieuwe materiaal nodig heb. Gewoon degelijk materiaal dat me toelaat een jaartje of 3 verder te kunnen.
Ik wil ook niets van mijn bestaande computer overzetten naar de nieuwe. Het moet dus een compleet nieuw systeem zijn.
Dan zul je je waarschijnlijk heel aardig kunnen redden met het systeem dat in de BBG genoemd wordt. Zie dat ik daarbij een niet helemaal kloppende verwijzing had gemaakt, het gaat natuurlijk om het
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013 budget systeem. Eventueel zou je kunnen overwegen om de AMD proc en AMD geschikte moederbord te vervangen door een Intel exemplaar van de huidige Intel generatie. Dan zou je bijvoorbeeld een
pricewatch: Intel Core i3 4130 Boxed kunnen kiezen en heb je over een tijdje de mogelijkheid om een nieuwe of 2e hands i5 of i7 met dezelfde socket (het aansluitpunt van de cpu op het moederbord zogezegd) te plaatsen om wat prestatiewinst te hebben.
Overweeg je dat, dan zou ik je ook aanraden in dat geval het te combineren met een ietsje duurder moederbord, zodat je daarmee iets meer aansluitmogelijkheden voor de toekomst mee in huis haalt.