• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-05 19:00
Volgens de handleiding bij mijn moederbord beschikt deze over een PCIE2 x1 slot.

Omdat ik een nieuwe geluidskaart wil aanschaffen vraag ik mij af of ik nu veilig kan kiezen voor PCIE x1.
Als ik naar de afbeeldingen van dergelijke kaarten kijk zien de connectors (meerdere delen) er uit alsof ze niet in het bedoelde slot passen (één streepje).

Kan ik toch een dergelijke kaart keizen of moet ik nog ergens anders op letten.

Al vast dank voor jullie reactie.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

heb je het nu over de verschillen in versienummer tussen PCI-E sloten? PCI-E 1.0, 1.1, 2.0 en 3.0, of over de lengte van de sloten (1x, 4x, 8x, 16x)

ps, welk moederbord en welke geluidskaart?

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 14-11-2013 13:13 ]

-_-

• Nieuwsgier
Als ik wist waar ik het over had, had ik de vraag denk ik niet hoeven stellen. :)
Ik zit nu op mij werk maar volgens mij is het de ASROCK B85M-HDS
http://www.asrock.com/mb/Intel/B85M-HDS/

Welke geluidskaart het moet worden weet ik niet, wordt bepaald door de prijs en natuurlijk het slot waarin het ding moet passen. Daarnaast moet de kaart een optische uitgang hebben en 5.1 of 7.1 aankunnen.
Prijs is ook niet geheel onbelangrijk (€ 50,00)

Anoniem: 552754

Allereerst leuk moederbordje, lekker zwart echt mij stijl :)
Er zijn veel mogelijk heden maar ik denk dat als je voor kwaliteit gaat toch Asus of Creative wilt aanschaffen.
Ik heb ff snel voor je zitten sneupen op Salland.eu (bedrijf waar ik mijn hardware weg haal) en kwam snel op een kleine selectie geluidskaarten:
Asus Xonar DX (low Profile) Retail € 64,00
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express OEM € 41,00
Creative Sound Blaster Z Retail € 76,00

Dit zijn ff de opties die ik je kan geven vanaf de site Salland.eu misschien dat andere mensen je nog verder kunnen helpen met een iets uitgebreider assoriment voor je. Zoals ik al zei ik heb ff snel voor je gekeken, misschien was het nuttig misschien ook niet, maar voor de rest voldoen ze aan jou eisen (behalve de prijs van 2 producten). Als je nog verder zoekt veel succes!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
Er is welgeteld één geluidskaart bekend hier in de Pricewatch welke op PCI-E 2.0 x1 draait, dat is de Creative SoundBlaster Recon3D Fatal1ty Professional. Kost wel 127 euro :+

Echter, er zijn zat kaarten die 'gewoon' op PCI-E x1 draaien (dus niet per sé 2.0 nodig hebben), zie in de Pricewatch. Weet niet of je bekend bent met de Pricewatch, neem aan van wel, maar ik zou zeggen, filter gewoon op je max budget en andere eisen die je hebt (bijv. minimaal 5.1 of 7.1, per sé van een bepaald merk, etc), en kies er een uit :)

EDIT: Staat dit topic trouwens niet een beetje verkeerd? Dit is 'Videokaarten & Beeldschermen', denk dat je bij 'Processors, Moederborden & Geheugen' moet zijn n.a.v. je vraag over dat PCI-E slot, óf bij 'Audio en HiFi' als het om de geluidskaart gaat..

@Modje: Een verhuisactietje misschien?

[ Voor 15% gewijzigd door Daffie op 14-11-2013 13:46 ]

Anoniem: 297997

Daffie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:43:
Er is welgeteld één geluidskaart bekend hier in de Pricewatch welke op PCI-E 2.0 x1 draait, dat is de Creative SoundBlaster Recon3D Fatal1ty Professional. Kost wel 127 euro :+

Echter, er zijn zat kaarten die 'gewoon' op PCI-E x1 draaien (dus niet per sé 2.0 nodig hebben), zie in de Pricewatch. Weet niet of je bekend bent met de Pricewatch, neem aan van wel, maar ik zou zeggen, filter gewoon op je max budget en andere eisen die je hebt (bijv. minimaal 5.1 of 7.1, per sé van een bepaald merk, etc), en kies er een uit :)
Het moederbord wat Nieuwsgier heeft is een 2.0 versie PCI-E x1 slot, dus met andere woorden kan praktisch elke moderne geluidskaart daar in ;)

@ Nieuwsgier, je PCI-E versie is is dus 2.0, maar de lengte van het slot wordt aangegeven met x(getal). Op het plaatje van je moederbord is de kleinste onderaan x1, de langste bovenaan is x16. Echter kan de x1 ook in de x16 slot, en technisch gezien ook andersom al zou ik dat niet snel doen.

Zelf vind ik de Asus Sonar D2X/XDT een goede geluidskaart, maar ik ken er ook niet meer :+ . Helaas wel 130 euro, maar een Asus Sonar DGX voor 40 euro zal al snel beter zijn dan onboard audio.

Let er gewoon op dat je een kaart met PCI-E x1 aansluiting koopt (dat kleine streepje dus) en GEEN PCI (zonder E) want deze past niet!

• Nieuwsgier
Allen dank voor jullie reactie. Hier kan ik mee verder.
Excuses voor het verkeerde forumonderdeel

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
Anoniem: 297997 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:01:
[...]

Het moederbord wat Nieuwsgier heeft is een 2.0 versie PCI-E x1 slot, dus met andere woorden kan praktisch elke moderne geluidskaart daar in ;)
Ja inderdaad, is dus precies wat ik zei, er is maar één geluidskaart in de PW die per sé PCI-E 2.0 MOET hebben, alle anderen kunnen ook in een non-2.0 slot :)
Pagina: 1