Budget (Game) PC - Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-04 21:35
Ongeveer een week geleden is mijn hardeschijf overleden. Dit is niet vreemd aangezien ik de PC al een jaar of 7 in gebruik heb. Voor mij dus reden genoeg om de PC direct een upgrade te geven.

Wat doe ik met mijn PC?
Ik ben een niet veeleisende gebruiker. Speel af en toe een spelletje, kijk een blu-ray filmpje en verder gewoon wat dagelijks gebruik. Nieuwe games hoef ik niet op Ultra te spelen maar op medium-high is toch wel wenselijk.

Budget:
Het budget voor mijn upgrade ligt rond de 400€. Mag iets erboven maar liever minder. :9

Welke apparatuur neem ik mee?
  • Mijn videokaart (enige tijd geleden al ge-upgrade): pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5
    Ik weet dat deze kaart niet high-end is, maar vind het zonde om die nu al te vervangen.
  • Voeding: 550 watt, weet niet precies merk e.d.
  • 2e hardeschijf: Voor extra opslag data.
  • CD/DVD speler
  • 32 inch fullhd tv c.q. computerschem
Overige voorkeuren:
Mijn nieuwe pc moet er mooi en strak uitzien. Heb nu een Antec 900 met blauwe verlichting e.d., maar de tijd dat ik dat mooi vond ben ik voorbij ;)

Mijn huidige upgrade selectie ziet er als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,-€ 99,-
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,70€ 58,70
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,38€ 87,38
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,93

Wat vinden jullie hiervan? Kan er nog iets beter of goedkooper?
Let me Know! :)

[ Voor 60% gewijzigd door ob3lix op 14-11-2013 13:37 ]

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Zet het even netjes in een wenslijst, het is voor ons nu moeilijk inschatten over welke producten we praten.
De build ziet er verder netjes uit.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

linkjes naar winkelmandjes op plaatjes mogen volgens mij niet:
lees dit even door:

DAA beleid

Maak zoals hierboven al meld even een wenslijst (uitleg staat in de link hierboven)

dan hebben wij een net overzicht!

bijvoorbeeld die amd processor, ik heb geen idee welke je nu hebt gekozen..

Verder: je videokaart is prima voor nu, zeker als je niet veeleisend bent.
Die ssd is een erg goede keuze, zelfde geld voor de kast.

Als dat geheugen voor 8 gig is, kun je beter bij een andere webshop iets goedkopers zoeken want 71 euro is zelfs in deze tijd erg duur.

• ob3lix
Heb het aangepast naar een wenslijst. Zo is het overzichtelijker en voor jullie beter te beoordelen :)

SSD had ik inderdaad ook goede reviews over gelezen. Die kast heb ik met name gekozen omdat die er strak uitziet. Past het ATX moederbord makkelijk in deze kast? Of kan ik beter een micro-ATX nemen?

Welk geheugen kan ik dan beter nemen? Vaak als je bij verschillende webshops bestel dan ben je het weer kwijt aan de verzendkosten...

Ik vind de prijs in een wenslijst wel vertekenend. Vanuit de wenslijst ben ik +- 30€ goedkoper uit dan dat ik het daadwerklijk (bij Azerty) bestel. Wat toch één van de goedkoopste webshops is.

[ Voor 30% gewijzigd door ob3lix op 14-11-2013 13:54 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
1. ATX moederbord past makkelijk in de kast (het is een ATX kast). Je zou kunnen overwegen de pricewatch: Fractal Design Define Mini te nemen in combinatie met een micro-ATX moederbord. Is wat kleiner (en goedkoper) en voor de rest precies hetzelfde als de define r4.
2. Onderaan je wenslijstje (in je profiel) staat de knop "bestelkosten berekenen". Deze berekent de goedkoopste combinatie van webshops inclusief verzendkosten voor jouw lijstje.

Mijn PC

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

@obelix, je zou ook eens Afuture kunnen proberen, die zijn net zo goedkoop of iets goedkoper als azerty maar dt even ter zijde.

Je lijstje ziet er zo erg goed uit, je zou inderdaad mischien een paar tientjes kunnen besparen door inderdaad de fractal mini te pakken, maar dat mini heeft ook zo zn nadelen (minder ruimte, minder uitflow, minder uitbreidingsmogelijkheden.

Ik denk dat je zo een erg net systeem hebt, maar als iemand nog aan/op merking heeft zijn die altijd welkom neem ik aan? :) :)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
http://www.hardware.fr/articles/911-2/cartes-meres.html

Ik vind de kast te duur ivm de rest van je onderdelen.

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 09:05

BombaAriba

Ondertitel

Als je een goedkopere kast neemt zou je je CPU kunnen omruilen voor een FX8320, dat is toch wat meer toekomstbestendig. Vooral met beide consoles van de nieuwe generatie die op 8-cores van AMD draaien. (Let wel op dat dit verwachtingen zijn).

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• ob3lix
@jorisderoo, aah kijk, goede tip! Hoe kleiner hoe beter. Zal eens kijken wat de voor en nadelen zijn. Micro-ATX is niet minder qua prestaties t.o.v. een ATX?

@prupke15, Afuture ken ik, heb ik ook mijn videokaart vandaan. Even vergelijken welke van de twee het goedkoopst is.

@mirp, wat wil je met die link vertellen? Frans is niet mijn sterkste taal. ;)

@BombaAriba, misschien dat ik toch wel voor een 8-core ga. Je argument wat betreft de nieuwe generatie consoles brengt me aan het twijfelen!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Gebruik google vertalen. Het gaat over de mobo die terug moesten omdat er iets mis mee was.

Beste atx case op dit moment zonder teveel geld uit te geven: pricewatch: Antec GX700

Beste micro atx case op dit moment zonder teveel geld uit te geven en met jouw videokaart: cooler master n200.

• jorisderoo
Micro-ATX is alleen kleiner en heeft dus minder uitbreidingsmogelijkheden (bijvoorbeeld minder PCI express sloten).

Mijn PC

• ob3lix
Mijn uiteindelijke bestelling bestaat uit de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8120 Black Edition€ 126,55€ 126,55
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,70€ 58,70
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,38€ 87,38
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,48

Heb dus toch voor een 8-core processor gekozen zoals gesuggereerd werd in de reacties.

@mirp, thanks voor je aanvulling. Mooie kasten! Echter vind ik de Fractal net iets mooier dus heb ik hier toch voor gekozen.

@jorisderoo, toch maar voor een mid-behuizing gekozen en niet de mini. Gekozen voor een ruime en dus koelere kast met uitbreidingsmogelijkheden.

Hopelijk heb ik de spullen morgen binnen, kan ik lekker knutselen en hoef ik niet meer achter mijn laptop te bivakkeren. :9

• ob3lix
ps. ik heb voor een 8120 gekozen omdat die direct leverbaar was bij de webshop en die 8320 niet. verschillen zijn minimaal: http://www.cpu-world.com/...MD_FX-Series_FX-8320.html

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die site zegt echt zo weinig, althans, de eerste pagina. De benchmarks zeggen toch echt wel dat het een flink verschil is... Ik had de FX-8120 nooit genomen, dat ding is slecht te noemen...

People as things, that’s where it starts.

• jorisderoo
De site zegt eigenlijk alleen maar dat de 8320 echt wel beter is :P

Mijn PC

• ob3lix
Ja klopt, maar ach, als je van een 7 jaar oude 2-core afkomt zal ik het verschil niet direct merken. Ben benieuwd hoe mijn setting gaat draaien. Als het goed is komt de bestelling morgen al binnen.

• ob3lix
En.. hij doet het! Thanks voor jullie adviezen!

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/4ytg9363v/WP_20131116_15_31_21_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/itrqrk0iz/WP_20131116_16_01_38_Pro.jpg

• Beroemdheid
  • Niet online
Je kan de bovenste HDD cage verwijderen en je HDD en SSD onderin plaatsen. Dan heb je een betere airflow, je gebruikt die 5 slots nu toch niet ;)

Fractal Design Core 1100 review

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41
Ziet er mooi uit! ^

• ob3lix
Beroemdheid schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:33:
Je kan de bovenste HDD cage verwijderen en je HDD en SSD onderin plaatsen. Dan heb je een betere airflow, je gebruikt die 5 slots nu toch niet ;)
aha slim, had er niet over nagedacht :)
Ga ik morgen even omzetten.

@iDonkey, danku. Ik ben er ook tevreden over.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou de videokaart in een hoger slot zetten, dan komt er meer frisse lucht van de fans vooraf weg, en zoals wordt gezegd die grote HDD cage eruit :)
rare plaats voor die USB3.0 header trouwens (kun jij niets aan doen..)
veel plezier er mee!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ob3lix
NLBUURMAN schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:20:
ik zou de videokaart in een hoger slot zetten, dan komt er meer frisse lucht van de fans vooraf weg, en zoals wordt gezegd die grote HDD cage eruit :)
rare plaats voor die USB3.0 header trouwens (kun jij niets aan doen..)
veel plezier er mee!
Kijk aan, nog een goede tip :) . Al weet ik niet zeker of dat het slot daarboven ook pci-e is.
edit. als ik de specs van het bord kijk blijkbaar wel: Card Interface (moederbord) 2x PCI, 2x PCI-e 2.0 x16, 2x PCI-e 3.0 x4

En inderdaad een rare plek voor de usb 3.0. :F Niet echt mooi qua bekabeling. Al ben ik sowieso niet een ster in het wegwerken van kabels (gun ik mezelf de tijd niet voor). Maar dan nog wil je wel dat het er netjes uitziet. Die usb 3.0 header had beter naast de normale usb aansluitingen kunnen zitten zodat de kabel niet dwars over het moederbord heen hoeft te gaan.

Hetzelfde geldt voor de 8 pins aansluiting bovenaan. De voedingskabel was net te kort om hem achter het bord langs te laten lopen. Daarom zit die ook zo strak langs de processor op.

[ Voor 6% gewijzigd door ob3lix op 16-11-2013 21:30 ]

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Voor die 8 pin kabel bovenin kun je verlengkabeltjes krijgen, ik zat ook met te korte kabel.
Wanneer je de videokaart omhoog plaatst kun je die USB 3.0 header onderlangs voeren, of helemaal bovenlangs, naar gelang lengte.
Verder ziet het er mooi uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa.Tan op 17-11-2013 11:47 ]

Pagina: 1