• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-02 09:23
Hoi,

Ik heb al enige tijd geleden een eigen NAS/HTPC gebouwd maar ik loop tegen een probleem aan waar ikzelf niet echt uitkom.
Als ik een MKV afspeel in Plex Mediaplayer of VLC dan heb ik af en toe haperend beeld. Om de zoveel tijd heb ik een FPS drop en daar stoor ik me echt aan. Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen?

Via het taakbeheer heb ik al gekeken of misschien de schijf het niet trekt maar daar lijkt het niet aan te liggen. Hetzelfde geldt voor de CPU, deze is ook bij lange na niet aan de 100%.
Ik heb de TV aangesloten via HDMI op de onboard HDMI poort.

De hardware van de NAS staat hieronder. Verder heb ik er Windows 8 op draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 114,95€ 114,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 54,30€ 54,30
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 113,-€ 113,-
1Fractal Design Define Mini€ 74,90€ 74,90
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 71,50€ 71,50
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 59,20€ 59,20
1Samsung 840 series 120GB€ 98,62€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,47

Alvast bedankt voor de hulp! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rido op 14-11-2013 12:53 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Staan de films ook op de SSD? Ik zie verder namelijk geen opslagmedium.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik neem aan dat je HTPC/NAS gecombineerd hebt, en dat je dus de file lokaal bekijkt? Zo niet, dan is het netwerk natuurlijk de bottleneck. Niet helemaal duidelijk uit de TS te halen...

• HumptieDum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09-2015
Eerst het probleem maar eens convergeren:
- Treedt het probleem ook op als je lokaal draait op de HTPC?
- Heb je er ook last van met container formaten anders dan MKV?

• Rido
Voordat ik deze NAS/HTPC ging bouwen had ik een Synology DS412+. Daarin zaten 4 HDD's en die heb ik overgezet. Deze stonden nog niet in het hardware overzicht (Ik heb de 2 red schijven toegevoegd).

Op de 2 WD Red schijven staan de films & series. Dus de bestanden staan "lokaal".

Daarnaast heb ik nog 2 x 1.5TB schijven in Raid 1 draaien voor me bestanden, maar daar staan verder geen films en/of series op.

Edit: Ik heb nog geen andere formaten geprobeerd. Dat zal ik vanavond even doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rido op 14-11-2013 12:56 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nog een vaak voorkomend probleem is een refresh mismatch. Zorg dat je scherm refresh rate gelijk (of veelvoud) is aan de bron fps. Dus mkv@24fps > 24Hz (of 48/72 etc).
Je CPU heeft een HD4000 GPU dus zou prima alles af moeten kunnen spelen. Zorg wel dat je drivers up to date zijn.
Als laatste kun je ook even testen met MPC-HC die een hele zooi aan opties heeft voor renderen etc: http://mpc-hc.org/ Als het goed is heeft deze ook ondersteuning voor madVR: http://www.anandtech.com/...indows-8-madvr-and-more/7
Mijn persoonlijke favoriet is trouwens JRiver, met 1 klik zet je alle filters/codecs/renderer goed. Geen gedoe met zelf installeren, preferences instellen enz enz. Het is alleen wel betaald. http://www.jriver.com/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ga ook even na of het een hardware of een software-issue is door een bootable versie van XBMC (zoals XBMCBuntu of OpenElec) te gebruiken. Dan weet je zeker dat er geen processen ergens de boel in de war gooien.

iRacing Profiel

• Rido
Ik heb zojuist OpenElec Live geprobeerd, maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.
Het loopt allemaal redelijk soepel alleen om de zoveel tijd dropt de FPS toch wel even.

Kan het misschien een instelling zijn in de bios? Of misschien ligt het aan de TV?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Zoals Wagenveld al zei, heb je de framerate gelijk?

• Rido
Jolke schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:15:
Zoals Wagenveld al zei, heb je de framerate gelijk?
Daar heb ik nog niet naar gekeken. Dat zal ik vanavond eens doen.
Ik weet alleen niet of ik dat kan instellen in mijn TV.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je TV heeft daar niks mee te maken, check de fps van je bestand en stel de refresh goed in op je PC. Programma's als JRiver/XBMC en MP doen dat automatisch overigens.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
wagenveld schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:46:
Je TV heeft daar niks mee te maken, check de fps van je bestand en stel de refresh goed in op je PC. Programma's als JRiver/XBMC en MP doen dat automatisch overigens.
:Y alleen blijkt het (in ieder geval) binnen XBMC niet altijd helemaal goed te functioneren en daarmee kan je het ook handmatig nog instellen.

iRacing Profiel

Pagina: 1