Toon posts:

Album maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand enig idee hoe je zelf een album (Voor mp3) kan samenstellen?
Ik heb zelf 'Multi ID3 Tag Editor' geprobeerd, maar toen zette hij (de muziekspeler) de nummers niet bij elkaar al wilde ik ze sorteren op album.

Met vriendelijke groet,
Robert
(PS: Mij leek dit de meest geschikte categorie, ik wist niet waar ik het anders moet zetten.)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 15:02 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee wat je bedoelt met "een album samenstellen".

Maar als het op het re-namen en taggen van muziekfiles aankomt gebruik ik zelf altijd TagScanner. Werkt prima en is gewoon freeware.

[ Voor 15% gewijzigd door S1NN3D op 14-11-2013 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:16:
Geen idee wat je bedoelt met "een album samenstellen".

Maar als het op het re-namen en taggen van muziekfiles aankomt gebruik ik zelf altijd TagScanner. Werkt prima en is gewoon freeware.
Oké, en weet je dan ook hoe je een album moet samenstellen?
Album samenstellen: Je hebt allemaal aparte liedjes (van youtube gedownload ofzo), en die wil je dan in 1 album neerzetten zodat een muziekspeler ziet dat het een album is

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zet de mp3's die je gedownload hebt in één map en afspelen maar. Met TagScanner zou je het geheel nog netjes namen kunnen geven in de ID3-tags.

Ik vraag me wel af hoe serieus je vraag is... zo moeilijk is dit toch niet. Probeer anders Google eens.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens geprobeerd om dezelfde naam invullen in de album tag van alle nummers?

Als je geholpen wilt worden is het wel handig als je iets concreter aangeeft wat er wel en niet lukte met de tool die je al geprobeerd had. Met "was niet zo'n succes" kan niemand iets.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:03:
Al eens geprobeerd om dezelfde naam invullen in de album tag van alle nummers?

Als je geholpen wilt worden is het wel handig als je iets concreter aangeeft wat er wel en niet lukte met de tool die je al geprobeerd had. Met "was niet zo'n succes" kan niemand iets.
Dat heb ik al eens geprobeerd, maar dan deed hij het niet, de muziekspeler zette dan niet de nummers bij elkaar onder het kopje 'sorteer op album'

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen... :-(

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:18
In welk veld van de ID3-tag vul je de albumnaam in? "Album" of "Album artiest"?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En let even op of de tool de ID3v1 of ID3v2 tag aanpast, sommige spelers lezen alleen de v1.

Over wat voor muziekspeler hebben we het eigenlijk?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:06:
En let even op of de tool de ID3v1 of ID3v2 tag aanpast, sommige spelers lezen alleen de v1.

Over wat voor muziekspeler hebben we het eigenlijk?
We hebben het over Rocketplayer

TagScanner:
Tageditor -> 1. album, album-artiest verander ik in Opwekking
2. Vervolgens druk ik op opslaan, dan gaat hij het opslaan
Dan deconnect mijn telefoon weer en open ik Rocketplayer, en ik druk op Apparaat opnieuw scannen. Dan komen ze net zoals eerst weer in verkeerde albums...

Moet je ze stuk voor stuk veranderen of kan je ze allemaal selecteren en dan Opwekking invoeren bij album en album-artiest?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je nu toch gewoon de muziekbestanden naar je pc verplaatst, ze daar met TagScanner aanpast en weer opslaat en dan weer naar je telefoon kopieert, moet het toch gewoon lukken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
Je past de album-artiest aan. Wat ik zelf altijd doe, is de bestandjes gewoon met explorer rechtermuisknop - eigenschappen en dan album aanpassen.

Om je probleem voor altijd op te lossen: Je wil ze niet op 1 album hebben, maar in een playlist... Als je ze op de pc in een playlist hebt staan en je slaat deze op als .m3u kunnen 99% van de mp3-spelers hier mee omgaan.
Pagina: 1