Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
I have a original Samsung dock for my S4. I see that the phone is docked in the notification area and is also charging. When at 100% I have also a notification.

My question is, I have it all the time in the dock ( 10 hrs. / day ), is that not bad for the battery. I read that the battery sould be drained to about 30%v before loading. But overnight my phone only wil discharge max 10%. So my battery is always 90 - 100%. ( Maybe not in the weekends where I can discharge it to about 30% ).

What is best practice?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Aan je grammatica te zien ben je niet native Engels. Wellicht handig om het even in het NL in te tikken? d:)b

Nickname does not reflect reality

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Herschrijf je topicstart alsjeblieft in het Nederlands. Dit is geen Engels forum :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de puristen onder ons ;) ( dacht dat het forum Engels was :'( ):

Ik heb een originele Samsung dock voor mijn S4. Ik zie dat de telefoon is aangesloten door een lein docking icoontje en hij wordt ook opgeladen. Als de batterij volledig is opgeladen zie ik ook een melding.

Mijn vraag is, ik heb in principe overdag de S4 de hele tijd in het dock (10 uur. / dag), is dat niet slecht voor de batterij? Ik heb gelezen dat de batterij tot ongeveer 30% zou moeten worden 'ontladen' alvorens deze weer op te laden. Maar 's nachts wordt deze hooguit tot 90% 'ontladen'. Dus mijn batterij is altijd 90 - 100%. (Misschien niet in het weekend, dan gebruik ik de dock meestal niet en wordt de batterij wel 'ontladen' tot ongeveer 30%).

Is bovenstaande nu slecht ( funest ) voor de batterij of niet?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nee geloof het niet. Ik weet de details niet maar dit had te maken met de laad en onlaad cycli..

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die hier met enige zekerheid een antwoord op kan geven?
Liefst nog voordat mijn batterij al 'verpest' is.

Je zou toch mogen verwachten dat in de handleiding van het docking station hier iets over gemeld wordt.
Meestal weten die bedrijven zich tegen van alles en nog wat in te dekken ;-)

Verwijderd

In principe kan het geen kwaad. Moest je telefoon en dus batterij echter warm worden, dan kan het wel kwaad. Ook doe je best af en toe eens een battery drain van 100 => 25 ofzo. Helemaal leeg is zeker NIET goed (kan wel af en toe eens nodig zijn voor kalibratie). Kun je de stekker niet uit je dockje zelf trekken zodat je toch je dock hebt, maar zonder laden?
Pagina: 1