Toon posts:

Wattage voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen van tweaker ik had een vraagje

mijn huidige systeem is een oud mb maar de voeding is up to date mat alle sata aansluitingen
maar nu wil ik een nieuwe mobo en een nieuwe proc ik heb gekozen voor een mobo van asrock en een proc
van amd en ik had nog wat spullen liggen die ik graag wou her gebruiken kunnen jullie mij uitleggen hoeveel stroom wattage ik nodig heb ??

ASRock 960GC-GS FX = ??
AMD Athlon II X3 450 / 3.2 GHz = 100 watt
DDR 2 800mghz 8gyg = ??
2,5 inch 40 gyg sata SSD = ??
2,5 inch 120 gyg sata HDD = ??
3.5 inch 160 gyg sata HDD =??
3,5 inch 250 gyg sata HDD = ??
DVD RW Pata / Ide = ??

hoveel watt heb ik nodig ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

En anders kun je altijd nog de specs van de apparaten opzoeken, van het meeste is wel te vinden wat ze ongeveer gebruiken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41

M2M

medicijnman

buiten de PSU calculator om (die normaliter iets te hoge waardes weergeeft), zou ik je systeem schatten op 150W maximaal uit de muur.

Belangrijker is de kwaliteit van de voeding. Check eventueel het voedingentopic in OH

-_-

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor die psu calculater heel erg handig ;) als ik het hele rideltje erin zet met de ventilators dan kom ik uit op 291 watt heel erg bedankt

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 10:48
Dat is dan wel het 'maximale' vermogen wat je PC zou afnemen, je proc werkt immers niet de hele tijd op vol vermogen. Neemt niet weg dat een PSU van 300W dus wel voldoende lijkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die PSUcalculators gaan inderdaad uit van een (vrijwel) volledige belasting van alle onderdelen. Dat zul je in de meeste gevallen niet halen natuurlijk, maar als je zorgt dat je voeding dat wattage aankan, zit je zeker goed.
Pagina: 1