Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anoniem: 93248
Als ik die lijst zo eens lees is dit opgezet voor mensen die echt geen aars van auto's snappen
edit: net de algemene voorwaarden doorgelezen, doe dit ook maar eens.
edit2: die aangesloten garages slaan ook nergens op. Ik ga echt niet vanuit regio Nijmegen naar Barneveld rijden om de olie te laten peilen....
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 14-11-2013 10:10 ]
Zet een vast bedrag per maand opzij voor onderhoud (ipv overmaken
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
die apk is vaak gratis bij een grote beurt, buiten dat is 40-80 idioot veel voor alleen een apk.Voor een grote beurt alleen ben ik al rustig 160 euro kwijt, APK meestal 40-80 euro,
APK is gemiddeld genomen incl wat klein onderhoud (lampje, kabeltje etc), er was altijd wel iets met de APK.
Dat doe ik nu ook, maar rondkijken naar alternatieven (met evt voordeel) is nooit slecht_Apache_ schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:23:
Zet een vast bedrag per maand opzij voor onderhoud (ipv overmaken), dan ben je gunstiger uit.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In plaats van het gewoon maar te vervangen en jou een rekening te presenteren.
Bij zo'n soort garage heb ik ook jaren lang gelopen totdat ie dicht ging, heerlijke service! (eigenaar met pensioen en geen opvolger)_Apache_ schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:03:
Goedkoopste is nog altijd een garage die jou vertrouwen geeft in het onderhoud van je auto, en een monteur die met jou in gesprek durft te gaan over of iets vervangen moet worden of niet. Zelf heb ik het wel eens meegemaakt dat een monteur mij belde, niet met de vraag of hij iets moest vervangen of niet, maar hoeveel km ik verwachtte te gaan rijden, omdat een remschijf toch nog niet versleten zou zijn, maar afhankelijk van het kilometrage hij wellicht de volgende beurt niet zou halen.
In plaats van het gewoon maar te vervangen en jou een rekening te presenteren.
Tegenwoordig doe ik meer zelf en heb ik een 'mannetje' die me helpt bij het stellen van diagnoses en het grotere werk. Eigenlijk gaan alleen de APK's van beide auto's nog via het normale garage circuit.
Nooit verwacht trouwens dat ik zelf nog wat aan auto's zou gaan doen. Ondertussen al aardig wat zaken zelf vervangen; ashoezen, stabilisatorstangen, verdelerkap, electrischraammechanisme, ruitenwissermechanisme, karterontluchting etc.... (dit bovenop al het kleine onderhoud zoals vloeistoffen, filters en bougies)
Opzich is het vervangen van onderdelen ook niet zo moeilijk werk aan een auto. Tenminste dat vind ik. Het internet staat vol met filmpjes hoe je iets moet doen. En met een beetje trial en error kom je er wel.Anoniem: 93248 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:17:
[...]
Bij zo'n soort garage heb ik ook jaren lang gelopen totdat ie dicht ging, heerlijke service! (eigenaar met pensioen en geen opvolger)
Tegenwoordig doe ik meer zelf en heb ik een 'mannetje' die me helpt bij het stellen van diagnoses en het grotere werk. Eigenlijk gaan alleen de APK's van beide auto's nog via het normale garage circuit.
Nooit verwacht trouwens dat ik zelf nog wat aan auto's zou gaan doen. Ondertussen al aardig wat zaken zelf vervangen; ashoezen, stabilisatorstangen, verdelerkap, electrischraammechanisme, ruitenwissermechanisme, karterontluchting etc.... (dit bovenop al het kleine onderhoud zoals vloeistoffen, filters en bougies)
Overigens doe ik al het onderhoud aan m'n auto zelf.
De prijs per 15.000 km is zelfs veel goedkoper dan normaal 1 beurt kost.
En zulke auto's hebben elke 5000 km onderhoud nodig, elke 10k kleppen stellen.
Nee in zulke verhaaltjes hoef je niet in te trappen, ze voeren lang niet alles uit wat nodig is. Zelfs bij een relatief moderne auto's slaan ze gewoon stappen over.
- onderhoud 369
- APK 39
- vloeistoffen 10
- Pechhulp 120
Qua onderhoud zal het wel redelijk kloppen, maar dan zit de distributieriem (slijtage onderdeel), de airco reparaties en de remmen (slijtage onderdeel) van de afgelopen anderhalf jaar er ook bij.
Qua APK klopt het wel redelijk, het is een diesel. Goedkoper kan je wel vinden, maar dan heb je wel garages die koste wat kost iets moeten vinden om zo een reparatie in de werkplaats te krijgen.
Vloeistoffen... op 15.000km vul ik een halve liter olie bij, 5W40 kost me 6 euro per liter bij Winparts.
Pechhulp... doe ik niet aan, als je je auto goed onderhoudt en dat ding heeft nooit kuren verder, gaat ie je ook niet ineens onverwachts stil laten staan langs de weg.
Ik was anders wel heel blij dat de ANWB er voor zorgde dat Houterman me netjes van de A50 kwam halen toen ik midden op de Waalbrug bij Ewijk een klapband kreeg. Zou niet weten hoe ik die situatie zelf zo snel op had gelost; 17:15 een klapband, 18:45 weer thuis mét een nieuwe, gebalanceerde band onder de auto. Eén telefoontje naar de ANWB was voldoende om dit allemaal op touw te krijgen. (band was wel voor eigen rekening maar voor het afslepen á 300 euro(?) heb ik nooit een rekening gezien)_JGC_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:51:
Pechhulp... doe ik niet aan, als je je auto goed onderhoudt en dat ding heeft nooit kuren verder, gaat ie je ook niet ineens onverwachts stil laten staan langs de weg.
Vaak bu'j te bang!
Wel een keer een aanhanger laten scharen op de a7, maar dat was binnen 10 minuten geregeld door RWS, rekening voor de verzekering zonder invloed op noclaim of eigen risico.
In je WA verzekering zit standaard ook berging wanneer je iets op de snelweg gebeurd. Zelf tweemaal meegemaakt en geen rekening gezien. Eerste een ongeluk en tweede keer voertuig achter gelaten in de sneeuw (BMW op zomerbanden hé).Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:28:
[...]
Ik was anders wel heel blij dat de ANWB er voor zorgde dat Houterman me netjes van de A50 kwam halen toen ik midden op de Waalbrug bij Ewijk een klapband kreeg. Zou niet weten hoe ik die situatie zelf zo snel op had gelost; 17:15 een klapband, 18:45 weer thuis mét een nieuwe, gebalanceerde band onder de auto. Eén telefoontje naar de ANWB was voldoende om dit allemaal op touw te krijgen. (band was wel voor eigen rekening maar voor het afslepen á 300 euro(?) heb ik nooit een rekening gezien)
De eerste keer kwam ze me al ophalen voordat ik de ANWB aan de lijn had).
[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 20-11-2013 08:16 ]
Zeg dat nog niet zo hard. Een deel van deze risico's heb je zeker zelf in de hand. Een band kan klappen door slijtage, door overhitting (te lage druk), onzorgvuldige omgang en/of overbelasting. Deze punten zijn prima te voorkomen als je het bewust bent van de capaciteit van het materiaal en het zorgt dat het in goede conditie is.-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:37:
Dat is dus iets wat de ANWB betaald. Het is natuurlijk onzin om te zeggen 'ik onderhoud mijn auto goed dus ik heb geen pechhulp nodig', een klappband zit in een klein hoekje (heb 't zelf meegemaakt met een caravan, ik was blij dat ik lid was van de anwb). Om nog maar te zwijgen over eventuele pech gevallen in het buitenland (idem, ik heb ooit een keer met een kapotte motor in the middle of nowhere in Frankrijk gestaan)
Een band met haarscheurtjes ga je vervangen, oppompen is de moeite niet en overbelasting is ook goed te voorkomen.
Overmacht blijft, een spijker kan de band nog steeds fataal worden. Maar begrijp mijn punt, goed onderhoud is het halve werk.
Daarom geloof ik ook niets van "auto onderhoud plan"._Apache_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:12:
Maar begrijp mijn punt, goed onderhoud is het halve werk.
Hier wordt lang niet alles gedaan wat er in het onderhoudboekje wordt opgegeven, laat staan de preventieve checks.
Ah weer wat geleerd! dacht dat de WA alleen afslepen bij ongevallen dekt en niet bij pechhulp.Deveon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:13:
[...]
In je WA verzekering zit standaard ook berging wanneer je iets op de snelweg gebeurd. Zelf tweemaal meegemaakt en geen rekening gezien. Eerste een ongeluk en tweede keer voertuig achter gelaten in de sneeuw (BMW op zomerbanden hé).
De eerste keer kwam ze me al ophalen voordat ik de ANWB aan de lijn had).
Met pech langs de weg veroorzaakt nou eenmaal overlast, maar moet zeggen dat ik het niet 100% zeker weet. Anders kan je auto altijd achter laten, dan is het in ieder geval wel zoAnoniem: 93248 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:18:
[...]
Ah weer wat geleerd! dacht dat de WA alleen afslepen bij ongevallen dekt en niet bij pechhulp.
Wat heeft de ANWB dan nog voor toegevoegde waarde?
Anders maar even navragen bij de verzekering?
Vaak bu'j te bang!
Dat is in ieder geval hoe ik het via de ANWB heb ervaren ja. Ben inderdaad een keer door RWS 200m naar een veiligere plek gesleept waarna ze me vrolijk lieten staan en weg reden-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:42:
Dan wordt je alleen afgesleept naar een niet gevaarlijke plek wss. De AWNB zorgt voor eventuele repatriëring van het voertuig naar een garage of naar huis, eventueel wordt er vervangend vervoer gegeregeld als het defect niet opgelost kan worden.

Anoniem: 897443
[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 17-03-2017 01:53 ]
Anoniem: 58485
Lol je eerste post is een topic van 3 jaar kicken met een spam bericht?Anoniem: 897443 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:14:
Ideaal plan, alle onderhoud en pechhulp geregeld voor een vaste en lage prijs.
Niet nadenken moet hij een grote of kleine beurt, gewoon brengen en het word geregeld, altijd een leenauto, pech gehad in zuid duitsland, prima geholpen, aanrader!
Voor mijn Volvo V50 zit ik op 19,50 per maand, incl. pechhulp, dan ga ik toch niet zelf slepen met olie en ander gedoe! Raad het van harte aan!
Lekker topic sluiten zou ik zeggen.
Want alles wat het onderhoud duurder maakt is niet inbegrepen in de maandprijs (denk aan defecte veren, versleten remmen, defecte airco).
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Als je een nieuwe auto hebt, nog geen 3 jaar oud, rij je de eerste 3 jaar probleemloos. Na 5 jaar gaan de kuurtjes komen en na 15 jaar ga je beste problemen krijgen.LordSinclair schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:50:
Mijn Corsa zit met dealonderhoud op €22 per maand (inclusief pechhulp). Deze geweldige website rekent daar €28,52 voor en ze claimen ook nog eens €465 euro goedkoper te zijn.
Want alles wat het onderhoud duurder maakt is niet inbegrepen in de maandprijs (denk aan defecte veren, versleten remmen, defecte airco).
Echter is zoals ik kan zien het oogpunt preventief onderhoud om te voorkomen dat je op duurder onderhoud uit kom te vallen. En dat klopt ook wel. Als je een auto achterstallig gaat onderhouden tot zelfs niet, gaan dingen als een aaneenschakeling stuk.
Ververs een keer de olie niet, en in het ergste geval kan er smeer overal in ontstaan. Vernieuw de bougies niet en je katalysator kan stuk gaan (ter voorbeeld). Vervang de (brandstof/olie) filters een keer niet, en er vind een steeds zwaardere weerstand in de motor plaats.
Allemaal zaken die in ieder geval zoals de website ook stelt, enigzins waar zijn. Maar ik heb in mijn geval gewoon een ANWB lidmaatschap voor 150 euro per jaar. Ik mag daar 2x gebruik van maken inclusief leenauto. Ik heb daar een paar keer goed gebruik van gemaakt in de afgelopen jaren.
Stomme dingen zoals een kapotte wiellager en dan in oost-duitsland staan, een aandrijfas die breekt of heeeeel vroeger een kapot gereden bobine. Tja, dan is pechhulp wel makkelijk.
Ik zie niet in hoe ik met zo'n plan kan besparen, het lijkt een soort onderhoudsabonnement waarbij je elk jaar (verplicht) geld uit moet geven. Maar de dingen die ze dekken (olie, lampjes) zijn meestal niet de dingen die veel geld kosten. Dat zijn die vette reparaties zoals distributieriem vervanggen.
Mooi verhaal spamkoning William!Anoniem: 897443 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:14:
Ideaal plan, alle onderhoud en pechhulp geregeld voor een vaste en lage prijs.
Niet nadenken moet hij een grote of kleine beurt, gewoon brengen en het word geregeld, altijd een leenauto, pech gehad in zuid duitsland, prima geholpen, aanrader!
Voor mijn Volvo V50 zit ik op 19,50 per maand, incl. pechhulp, dan ga ik toch niet zelf slepen met olie en ander gedoe! Raad het van harte aan!

Valt me wel op dat deze 'service' na een aantal jaar nog steeds bestaat. Kennelijk zijn er genoeg oetlullen die er in trappen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 15-03-2017 16:37 ]

Dus, je betaalt een vast maandbedrag waar dit bij in zit:Hoe werkt het beëindigen van het onderhoudsplan?
U kunt uw onderhoudsplan maandelijks opzeggen. Op het moment van beëindiging wordt gekeken welke onderhoudskosten wij voor uw auto hebben gemaakt en wat u aan maandelijkse bijdragen heeft betaald. Indien het saldo negatief is, vult u het te weinig betaalde aan. U betaalt nooit meer bij dan de gemaakte kosten en het maximaal aan maandtermijnen van het lopende abonnementsjaar.
Maar als je opzegt, gaan ze nog wel even kijken of het maandelijkse bedrag, wat ze van te voren afstemmen op jouw auto, wel de kosten heeft gedekt?✓grote beurt en kleine beurt
✓apk-keuring incl. roetmeting /
4-gastest
✓pechhulp
✓zomer- en wintercheck
✓defecte exterieurverlichting vervangen
✓tussentijds bijvullen vloeistoffen
(olie, koelvloeistof en ruitenwisservloeistof)
✓vervangend vervoer
✓haal- en brengservice
Dus je betaalt gewoon al het onderhoud zelf + een premie omdat dat bedrijfje alles voor je regelt. Volgens mij moet je wel erg beperkt zijn qua hersencapaciteit wil je je hiervoor aanmelden.
Daarom zitten de remmen (slijtageonderdelen) er ook niet bij inAnoniem: 58485 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 03:24:
Leuk als je een exotische auto onderbrengt en de prijzen zoals remmen inbegrepen zijn.De remmen van mijn auto kosten grofweg € 4800 als je alles van Quattro GMBH bestellen moet.
Opzich geen verkeerde service, maar de vaste maandprijs in combinatie met de gedane onderhoud is voor de handige tweaker onder ons prima zelf te doen.
Denk dat het 'm zit in de haal & breng service voor het geval je pech hebt.
Dat laatste bieden de meeste dealers ook gewoonAnoniem: 58485 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:37:
Ik denk dat de helft van alle auto bestuurders uberhaubt kennis heeft van zijn of haar voertuig, en niet eens weet of er onderhoud plaats moet vinden.
Opzich geen verkeerde service, maar de vaste maandprijs in combinatie met de gedane onderhoud is voor de handige tweaker onder ons prima zelf te doen.
Denk dat het 'm zit in de haal & breng service voor het geval je pech hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 16-03-2017 09:22 ]
Vaak bu'j te bang!
Je wéét gewoon dat zo'n dienst duurder is dan zelf doen. Dat is een gegeven: er moet winst gemaakt worden en marge gedraaid worden.
Wat je er vervolgens voor terug krijgt is zeer minimaal. Zelfs mijn moeder, die echt niets zelf kan, is goedkoper uit met elke keer een ritje naar de garage voor de gekste dingen. APK kost ook geen klote.
En dan alles dat wel geld kost laten ze er uit en als je toch duurder bleek te zijn aan het einde van de rit mag je alsnog bijbetalen?
Mijn hemel...
Het nadeel van dit "onderhoudsplan" is dat het alleen de standaard dingen zijn: olie, filters en lampjes. Misschien nog bougies, maar die kan je ook rekenen tot slijtagedelen. De bijkomende kosten zoals remmen, riemen en andere slijtagedelen zijn allemaal uitgesloten.
Ik zie dit plan dan ook als een vast bedrag per maand voor pechhulp en verder alleen oliebeurtjes en APK. Echt onderhoud is het niet, want onderhoud is zoveel meer dan elke beurt schone olie en filters en jaarlijks een APK.
Als je zo'n VTi blok hebt misschien, maar mijn 1.6 16v blok staat na 10.000 KM nog steeds op oliepijl max en die gaat dagelijks een paar keer het rode toerengebied in._JGC_ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:35:
Ach, als je twee linkerhanden hebt en een Peugeot rijdt kan het uit. Dan sta je om de 1500km bij de garage om olie bij te vullen en heb je 2-3x per jaar nieuwe lampen nodig.
Bij een gebruikte auto moet je natuurlijk zo'n service afsluiten he. De eerste jaren zitten volgens mij erbij inbegrepen.-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:21:
[...]
Dat laatste bieden de meeste dealers ook gewoonzelfs veel verzekeringen bieden dat aan
Maar uitgaand dat het om een gebruiker met een gebruikte auto gaat, is de service opzich niet verkeerd, echter je bent natuurlijk goedkoper uit als je het zelf leert doen. Een ANWB lidmaatschap kost € 150 per jaar en biedt eigenlijk alleen pechhulp op locatie, afslepen of een andere auto voor in leenbruik. Meer ook niet.
Olie wissel, filters, bougies, niet zo spannend, wel even oppassen hoe je je auto opkrikt en zeker niet alleen laten steunen op 1 krik maar echt een bok erbij. Er zijn helaas hier in nederland een dozijn mensen overleden omdat ze hun auto niet fatsoenlijk hadden ondersteund met bokjes, en de krik het vervolgens begaf met de eigenaar eronder.

Nou ja, ik denk dat er genoeg mensen happig op zijn op een service die ze aansprakelijk kunnen stellen als er iets misgaat ofzo
Ik ben er verder niet mee in zee gegaan, ben in de buurt wel bij garage langsgegaan die daarbij was aangesloten, hoewel het interessant is voor de beurtjes (klein/groot per jaar om en om), merkte ik al snel dat er dus flinke koppelverkoop in zit. Bij grote beurt namen ze meteen je blokken of schijven mee, wat mijn geval ~260 euro voor blokken voor zou gaan kosten, iets wat ik voor ~160 bij een Subaru dealer kan laten doen. Met de vraag 'overleg je dat niet eerst?' kreeg ik een simpele 'we zijn dan toch bezig, kan dat meteen worden meegenomen toch? Ze moeten vervangen worden'.
Leuk misschien voor de 3-6 jaar oude auto's, maar mijn auto tikt ~12 jaar aan, niet interessant.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 16-03-2017 11:35 ]
Hier zo'n peugeot rijder, met 2 rechterhanden gelukkig_JGC_ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:35:
Ach, als je twee linkerhanden hebt en een Peugeot rijdt kan het uit. Dan sta je om de 1500km bij de garage om olie bij te vullen en heb je 2-3x per jaar nieuwe lampen nodig.
Gezien ik wekelijks in België ben heb ik peugeot europa assistance genomen voor iets van 70 euro per jaar genomen en dat haal je er alleen al dik uit qua kosten voor de motorolie die de auto slurpt
Als je een lamp kan vervangen kan je ook olie bijvullenkevi-n1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:14:
Hier zo'n peugeot rijder, met 2 rechterhanden gelukkigIk heb een peugeot 308sw en ik sta inderdaad om de 5000 a 6000 km bij de garage om olie bij te vullen. Lampen gaan gelukkig niet zo snel stuk en dat is opzich prima zelf te doen.
Correctie:LordSinclair schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Als je een lamp kan vervangen kan je ook olie bijvullen
Als je een glas cola kan inschenken, kan je ook olie bijvullen
Vaak bu'j te bang!
Als je auto elke 5000km een melding geeft dat er olie bij kan, daar vervolgens ruim een halve liter bij mag, heb je het tussen de beurten in over 3 liter olie. Nu heb ik ook zo'n VTi motor die zoiets zuipt, die olie kost online 10 euro per liter, bij de garage 20.LordSinclair schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Die Peugeot card met pechhulp, gratis olie en gratis lampjes kan voor een VTi of THP gewoon heel erg snel uit. 1x APK en een paar keer olie bijvullen en je hebt de kaart terugverdiend.
Wat betreft lampjes, toen ik m'n 206 net had heb ik in het begin heel vaak lampjes mogen vervangen. Als ze het 3 maanden deden was het veel. Uiteindelijk Osram 64210L (H7 Long Life) gemonteerd, die gingen 2 jaar mee. 2 jaar terug de 206 ingeruild voor een 207, en na anderhalf jaar pas eerste lampje stuk. Bij vervangen kwam ik Hella H7 ULL lampjes tegen, de vorige eigenaar is het blijkbaar ook al zat geweest.
Heb ooit bij de dealer gevraagd naar betere lampjes, toen kreeg ik ipv de OEM lampjes een stel Osram 64210 lampen, de standaard H7 lamp van Osram. Die waren ook na 3-4 maand kapot. Als ze die dingen keer op keer in je auto zetten kan zo'n My Peugeot Card al snel uit.
Zeer zeker waar!LordSinclair schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Echter in 5000km gaat het motorolie peil van vol naar leeg.
Aangezien ik hierdoor 8 a 9 keer per jaar naar de garage moet, is het goedkoper om het gratis te laten bijvullen voor 70 euro per jaar dan zelf motorolie te moeten kopen
Ik zie dit voornamelijk als argument om geen Peugeot te gaan rijden, maargoed_JGC_ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:35:
Het nadeel van dit "onderhoudsplan" is dat het alleen de standaard dingen zijn: olie, filters en lampjes. Misschien nog bougies, maar die kan je ook rekenen tot slijtagedelen. De bijkomende kosten zoals remmen, riemen en andere slijtagedelen zijn allemaal uitgesloten.
Ik zie dit plan dan ook als een vast bedrag per maand voor pechhulp en verder alleen oliebeurtjes en APK. Echt onderhoud is het niet, want onderhoud is zoveel meer dan elke beurt schone olie en filters en jaarlijks een APK.
Als je overigens alleen met de auto rijdt voor persoonlijke ritjes en pech in Nederland je niet zo heel veel uitmaakt dan kost een vervangend vervoer verzekering (Europese dekking) op een doorlopende reisverzekering maar zo'n 3 euro per maand.
Overigens denk ik dat een onderhoudsabbonement best een goed idee is, alleen moeten slijtage onderdelen e.d. er gewoon bij inzitten. Maar dat is niet als derde partij te verkopen want het risico daarop is veel te groot (gare barrels of auto's met duur onderhoud). Dus zoiets kan alleen werken i.c.m. de verkoop/lease van de auto zelf.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Zelf vind ik 1 liter op 10.000 km al erg. Mijn vorige 307 SW had, na 300.000 km ervaring, olielekkage en bakende netjes zijn parkeerplaats af. En toch hoefde er maar een halve liter per 20.000 km bijgevuld te worden. Dat noem ik aanvaardbaar, niet wat de Peugeot tegenwoordig aangeeft.
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.