Compu stiller maken?

Pagina: 1
Acties:

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb 2 7200 rpm SCSI schijven in m'n compu zitten (Quantum Viking II en Atlas IV), en die veroorzaken een nogal irritant 'fluitend' geluid. De rest van m'n compu is wel stil, dit geluid is zo'n beetje het enige dat ik hoor. Weet iemand een manier om het te verminderen? Ik heb al gekeken naar de SilentDrive (http://www.silentpc.nl/prod04.htm), maar die is niet compatibel met 7200 rpm schijven :(

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is geen populair antwoord (mijn excuses), maar er zijn veel topics hierover geweest. Klik op SEARCH in m'n signature :)

Zoek maar eens op 'computer stiller maken' en je vindt aardig veel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Oordopjes ?

;)

Zonder gekheid, maak een dubbele behuizing om de harde schijven. met daartussen geluidsdempend materiaal.

Heel simpel voorgesteld:

Harde schijf gaat in klein blikje >>> klein blikje gaat in groter blikje.... ruimte tussen klein en groter blikje opvullen met geluids dempend materiaal.

Verwijderd

gewoon je pc dichtpurren >:) :+

• Bu588
De schijven inpakken werkt dus niet omdat ze dan nogal heet worden :( Op m'n werk hebben ze de drivecooler van CoolerMaster, dat zijn aluminium cases met een fannetje erin voor de koeling, helaas maakt dat fannetje een berg herrie waar die schijven zelf niet meer overheen komen.

Sorry voor het niet gebruiken van de search, maar de meeste topics over het stiller maken van compu's gaan over het geluid dat fans veroorzaken, en daar heb ik juist geen last van.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die cooldrive 4002 ofzo?

zachtere fan (qua geluid) erin doen

• Bu588
Die ja, viel me echt tegen omdat de normale CoolerMaster koelers die we hebben (DP5 en EP5) relatief stil zijn. Heb je een adresje waar ik stillere fans vandaan kan halen? Het zijn maar hele kleine dus niet overal vandaan te halen.

Verwijderd

je schijfjes waterkoelen en er vervolgens een dikke laag isolatie omheen (is niet de eenvoudigste oplossing, maar werkt gegarandeerd)
Pagina: 1