Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows verkenner reageert niet meer als ik het open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een foutmelding van: Windows verkenner reageert niet meer, en daarna herstart het uit zichzelf weer, ik heb half internet afgezocht naar een oplossing maar niets bleek helaas te helpen, wel opvallend is dat het alleen gebeurt wanneer ik windows verkenner open (met name in de c:/ gebeurt het vaak) het gebeurt altijd, vroeg of laat, dat hij weer eens crasht.
Mijn vraag is hierbij, is dit een virus of is dit gewoon een herstelbare fout in windows dat door een leek kan worden opgelost.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Owja, vergeten te zeggen, ik heb een tijdje een paar bestanden voor Minecraft gedownload, kan het misschien ook daaraan liggen dat er virussen in die bestanden zitten.
Ik gebruik ook Winrar, maar dat was voor die foutmelding

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46

ongekend41

Division Brabant

lees BV Beleid eerst eens even door vul je post aan met nuttige info. Welk OS, heb je scans gedraaid, wat is "half internet", foutmeldingen, ... Nu is het echt te weinig om er zinnig op te kunnen antwoorden

nope

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Open command Promt met admin rechten (Typ in het uitvoervenster bij start cmd, klik dan de gevonden programma met de rechtermuisknop op om uit te voeren als admin)
Typ in het scherm het volgende:
code:
1
sfc /scannow

Laat dit doorlopen tot deze klaar is. Mocht er fouten zijn, dan krijg je dat te zien. Deze worden dan hersteld.

Scan ook voor het gemak je pc met je antivirus en met b.v. MBAM. Met MBAM scan je dan een volledige scan.

Mocht je wat vinden, post het dan hier zodat andere mensen er ook wat aan hebben als zij met een soortgelijk probleem zitten.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:00:
[...]
ik heb half internet afgezocht naar een oplossing
Yeah, and Chuck Norris counted to infinity... twice :)

On-topic:
In welke folder wordt 'explorer' geopend? Is dit %windir%\explorer.exe? Andere locatie is heel erg verdacht en klinkt als een virus/trojan. Welke virusscanner heb je meelopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Malwarebytes Anti-Malware en Norton.

als ik sfc/scannow doe dan krijg ik een melding van dat hij wel fouten heeft opgespoord maar niet kon herstellen

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Opstarten in veilige modus en nog een keer proberen.
Of beter, neem een Anti-virus/malware CD/USB-stick om van op te starten, dan laat je het systeem helemaal links liggen om te scannen en te repareren.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als je start->uitvoeren-> c:\ doet, werkt dat wel ?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
Running Check Disk from the Command Line
You can run Check Disk from an elevated command prompt or within other tools. At the elevated command prompt, you can test the integrity of drive C by typing the following command:
chkdsk C:

Check Disk then performs an analysis of the disk and returns a status message regarding any problems it encounters.Unless you specify further options, Check Disk won’t repair problems, however.To find and repair errors on drive C, use this command:
chkdsk /f C:

When you use this command, Check Disk performs an analysis of the disk and then repairs any errors it finds, provided that the disk isn’t in use. If the disk is in use, Check Disk displays a prompt that asks whether you want to schedule the disk to be checked the next time you restart the system. Click Yes to schedule this check.
Bron.
Pagina: 1