Toon posts:

Service-fee bij RMA van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds korte tijd is mijn videokaart defect. Normaal gezien heb ik nog garantie op deze videokaart aangezien de garantieperiode 2 jaar bedraagt. Helaas blijkt dat de webshop waar ik deze videokaart besteld heb failliet gegaan is. ;( Vervolgens heb ik contact opgenomen met de fabriek om een RMA in te leggen. Echter vragen zij een (geringe) service-fee om mij te helpen bij dit RMA-verzoek.

Nu zijn mijn vragen:
- Welke zijn de normale stappen die plaatsvinden bij een RMA?
- Is een service-fee gebruikelijk bij een RMA?
- Op welke manier krijg ik de videokaart bij de fabriek?
- Zijn er zaken waar ik op moet letten?
- Wat zijn jullie ervaringen bij RMA's?
- ...

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling. O+

Edit: Oeps. Kan een moderator mijn topic verplaatsen naar de Videokaartenafdeling?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 21:02 . Reden: Verkeerde afdeling :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
wees blij, mijn winkel is ook failliet gegaan.. echter hebben die *knip* mijn moederbord in duitsland gekocht, ik krijg 0,0 medewerking van Asus om het hier in nederland geregeld te krijgen.. Tevens kan ik geen contact gegevens krijgen van de duitslandse afdeling.

Ik heb nu een mobo waarvan de laatste prijs nog 150 euro was die niks meer doet.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 13-11-2013 23:17 . Reden: Dit soort taal is nergens voor nodig ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe heb je niets met de fabrikant te maken, want je hebt het ding bij de winkel gekocht. Meestal kun je wel gewoon bij de fabrikant aankloppen om eht voor elkaar te krijgen. Dat ze er geld voor vragen kan natuurlijk, al zijn er genoeg fabrikanten die dat niet doen (maar dat hangt mogelijk ook weer een beetje af van het type product etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vraag is niet technisch van aard, dus hoort het niet in de techfora maar in Shopping Forum

Move PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Staat een mooi stukje over in de sticky van dit forum :)
Winkel failliet - hoe zit het met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Handige informatie!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:06:
In principe heb je niets met de fabrikant te maken, want je hebt het ding bij de winkel gekocht. Meestal kun je wel gewoon bij de fabrikant aankloppen om eht voor elkaar te krijgen. Dat ze er geld voor vragen kan natuurlijk, al zijn er genoeg fabrikanten die dat niet doen (maar dat hangt mogelijk ook weer een beetje af van het type product etc).
Ik word enigszins gedwongen contact op te nemen met de fabrikant aangezien de winkel waar ik het gekocht heb failliet gegaan is. Ik kan natuurlijk regelrecht een volledig nieuwe videokaart aanschaffen, maar dat vind ik zonde van het initieel uitgeven bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:58:

Nu zijn mijn vragen:
- Welke zijn de normale stappen die plaatsvinden bij een RMA?
- Is een service-fee gebruikelijk bij een RMA?
- Op welke manier krijg ik de videokaart bij de fabriek?
- Zijn er zaken waar ik op moet letten?
- Wat zijn jullie ervaringen bij RMA's?
- ...
1. Normaal: Klant contact Winkel, winkel geeft klant een RMA nummer, Klant stuurt defecte apparaat op, apparaat komt na X dagen/weken terug bij klant gerepareerd of vervangen (mits binnen garantie, bij RMA buiten garantie kunnen er ook nog kosten bijkomen)
In jouw geval: Klant contact Winkel, winkel is failliet, klant contact fabrikant, fabrikant geeft klant een RMA nummer, Klant stuurt defecte apparaat op, apparaat komt na X dagen/weken terug bij klant gerepareerd of vervangen (fabrikant mag kosten rekenen ook tijdens garantie daar je geen koop overeenkomst hebt met de fabrikant).
2. Hangt van de situatie af, bij een winkel: Nee, tenzij buiten garantie of niet gekocht bij die winkel
Bij een fabrikant: sommigie doen het wel, sommige niet.
3. Per (verzekerde/aangetekende) pakket post is gebruikelijk.
4. Ik maak altijd wat foto's van wat ik op stuur, verrder eigenlijk niet.
5. Verschillend per fabrikant/winkel.
Ik word enigszins gedwongen contact op te nemen met de fabrikant aangezien de winkel waar ik het gekocht heb failliet gegaan is.
Dit is een kopers risico, de fabrikant kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de winkel failliet is. Winkel niet aangesloten bij ICT Waarborg oid? Dan kun je namens volgens mij ook nog via het waarborg keurmerk een garantie verzoek doen. zie ook: https://www.ictwaarborg.nl/service/aanspraak-zekerheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien biedt de fabrikant fabrieksgarantie? Ik zou de voorwaarden daarbij eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
haribold schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:24:
Misschien biedt de fabrikant fabrieksgarantie? Ik zou de voorwaarden daarbij eens opzoeken.
Voor zover ik het begrijp bieden ze die ook (anders hadden ze wel nee tegen TS gezegt) echter vragen ze voor het uitvoeren van de fabrieksgarantie een soort van service/handling fee (iets wat bij wettelijke garantie niet mag, maar bij fabrieksgarantie wel).
Pagina: 1