iPhone 5 Express replacement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Hallo Tweakers,

Ik heb vandaag contact met Apple opgenomen omdat mijn iPhone 5 sporen achter liet van een kapotte batterij. Hier boden ze mij een Express replacement voor aan. Dit houd in dat ik voor 29€ een nieuwe of refurbished iPhone 5 krijg. Zij sturen mij binnen 4 werkdagen een nieuwe op en vervolgens moet ik mijn huidige iPhone opsturen. Nu is mijn vraag: mijn iPhone bevat enkele lichte krasjes op het scherm, hier hebben ze verder niet naar gevraagd, maar is dit een probleem? Ze hebben namelijk een waardeborg van 599€ op mijn credit card geplaatst voor als ik mijn telefoon niet binnen de gegeven tijd opstuur.

Enig idee of deze krasjes een reden is om de waardebord te crediteren?

Alvast bedankt,
Rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zolang er geen schade/defect is ontstaan door eigen schuld ( duidelijk val of water schade ) is er niets aan de hand. Gebruikers sporen en krasjes zijn uiteraard geen probleem en geen reden voor crediteren.

Je hoeft je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:03

NSG

Je weet niks!

Krasjes op het scherm zijn geen enkel probleem, de eerste iPhone 5 die ik inruilde had zelfs een lichte deuk bij de speakergrill, doordat ik deze een keer had laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:40
Wat versta jij onder ''sporen achter liet van een kapotte batterij''?
Mijn iPhone 5 heeft vervelende accu problemen (valt uit tussen de 10-20%). Zijn dit problemen die je herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

Nee, crediteren doen ze alleen als je het vervangend toestel niet hebt teruggestuurd of hebt aangegeven zelf de reparatiekosten te zullen betalen, omdat je bijvoorbeeld op voorhand al hebt aangegeven dat het gebrek is ontstaan door eigen schuld. Express Replacement Service is overigens een extra dienst bovenop de normale ondersteuning en reparatie proces. Je krijgt dan direct een vervangend toestel (nieuw of gereviseerd) toegestuurd dat gelijk is aan je huidige telefoon. Normaal gesproken dien je eerst je eigen toestel op te sturen en pas dan krijg je een nieuwe toegestuurd.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 13-11-2013 21:47 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
Bedankt voor de reacties iedereen!
keanu_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:45:
Wat versta jij onder ''sporen achter liet van een kapotte batterij''?
Mijn iPhone 5 heeft vervelende accu problemen (valt uit tussen de 10-20%). Zijn dit problemen die je herkent?
iPhone springt van 60% naar 40, en is dan binnen een half uur tot een uur leeg. Ik moet 3G uitschakelen anders is de telefoon binnen 3 uur leeg.
iPhone is trouwens 5 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:29
Rooted schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:45:
Bedankt voor de reacties iedereen!

[...]

iPhone springt van 60% naar 40, en is dan binnen een half uur tot een uur leeg. Ik moet 3G uitschakelen anders is de telefoon binnen 3 uur leeg.
iPhone is trouwens 5 maanden oud.
had ik ook met mijn oude iPhone 5 die ik probleemloos kon omruilen bij de Genius Bar!

Je hoeft je geen zorgen te maken omdat het een hardware defect is wat Apple ziet als (defect = refurbished terug krijgen)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
Bedankt voor alle reacties, ik krijg vandaag dus een nieuwe of refurbished iPhone..
Heeft iemand ervaringen met deze refurbished iPhones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
Rooted schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:50:
Bedankt voor alle reacties, ik krijg vandaag dus een nieuwe of refurbished iPhone..
Heeft iemand ervaringen met deze refurbished iPhones?
Die zijn gewoon prima. Niet te onderscheiden van nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:03

NSG

Je weet niks!

Je hebt trouwens een remanufactured toestel en geen refurbished, daar zit nogal een verschil in. Mijn ervaring is dat het bijna niet van nieuw te onderscheiden toestellen zijn. Maar zoals nieuwe toestellen van Apple soms ook wat mankeren, kan dat dus ook met een remanufactured toestel.

Ik kreeg zelf als vervanging voor mijn iPhone 5 een toestel met een kwalitatief slecht scherm en een power knop die wat los zat. Bij de tweede vervanger die ik momenteel nog in gebruik heb, is de lak op de schroeven beschadigd (vind ik slordig), maar buiten dat een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
wat is jouw definitie van refurbished dan?

Het toestel wat je terugkrijgt van Apple is altijd een refurbished, waarbij de behuizing altijd nieuw is. Hetzelfde geldt volgens mij voor de refurbished producten die je op apple.com koopt.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Iphone 5 welke behoorlijk wat gebruikersschade had afgelopen week vanwege een niet werkende powerbutton omgeruild. De nieuwe telefoon is echt gewoon nieuw en perfect. Hoewel je veel negatieve verhalen over Apple hoort is de service echt perfect.
Pagina: 1