Gaat dit werken? - 90 graden gedraaid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 17:51
Hoi,

Ik had bedacht om een casemodje te doen en de kast als volgt in te delen;

Afbeeldingslocatie: http://ik.blaf.nu/90.jpg

Het idee is gejat van de Tj11 maar dan net ff anders. Het onder compartiment word volledig afgesloten van de rest.

Dus behalve dat ik hoop dat het intake verhaal vanaf de zijkant gaat werken zit ik meer in over het "opsluiten" van de dvd-brander en de psu... kan dit of hebben ze "airflow" nodig??

De psu die ik gebruik zuigt aan via de onderkant en blaast uit via de achterkant (Dus niet dat oude ding op het plaatje) Ook gebruik ik m'n brander bijna nooit, speel geen films of spellen vanaf de dvdrom ik brand alleen soms een keer een dvd'tje..

Voor de rest ga ik nog van alles aan die kast aanpassen (dat geperforeerde weg etc.)

Wat denken jullie, gaat dit problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Ik vrees dat je te weinig ruimte hebt voor de intake van de lucht. De intake zit aan de zijkant van de case?
Een optisch station heeft geen airflow nodig.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
TommieW,
Bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad een sleuf aan de zijkant (alle 2 de kanten) openhouden zodat de fans lucht kunnen aantrekken via de zijkanten net als bij de Tj11.
Kan je me uitleggen waarom dit te weinig zou zijn?
De Tj11 zou (bij Alternate) 599 Euro moeten kosten dus ik neem aan dat de koeling dan wel goed geregeld is... Ik weet dat die 2 fans Air penetrators zijn maar met het volume van die kast tenopzichte van mijn "kleine" kastje dacht ik dat 3 Aerocool Shark 140mm's wel zou voldoen.

(Typo Edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik zie niet in waarom dit niet zou werken en zou graag willen zien hoe je dit gaat realiseren... :)
pictureeesss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
Als ik dit plan doorzet zal ik pics / een logje er op knallen. Ik wil alleen nog wat dingen zeker weten voor ik er aan begin,... anders ken ik mezelf en maak ik het niet af.... :/

Eigenlijk wilde ik een soort dubbele deur maken, de oorspronkelijke die dus alles afsluit behalve die "sleuf"
en dan daar 1 a 1.5 centimeter verder een deur die net over de sleuf heenvalt zodat 'ie net uit het zicht komt.

Tekeningetje met doorsnede vanaf de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://ik.blaf.nu/91.jpg

Zou het dan nog steeds genoeg lucht aantrekken??
Zeg het vooral als iets niet duidelijk is, dan probeer ik het (beter) uit te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door micnocom op 15-11-2013 19:26 ]