AMD R9 290 Non-Reference

Pagina: 1
Acties:

• FolkertP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08-2025
Hallo medetweakers,

Nadat ik benchmarks/prestaties van de R9 290 heb gezien ben ik overtuigd dat dit mijn volgende kaart moet worden. Maar toen ik de temperaturen en de geluidsproductie van de stock cooler bekeek werd ik minder blij.

Nu is mijn vraag: Weet iemand wanneer er modellen van de AMD R9 290 van bijv. Asus of MSI uitkomen met een custom cooler?

Alvast bedankt voor de reacties!

Folkert

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 12:57
Meestal duurt het 4 tot 6 weken totdat de merken met hun eigen coolers op de markt komen, dus ongeveer eind November, begin December.

• FolkertP
Hoeveel gaan de kaarten met custom cooler meer kosten dan de kaarten met de reference coolers.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
ligt aan de OC, meestal tussen de 30 en 50 euro... maar ze zijn meestal wel een heel stuk sneller.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

dit kun je zelf toch zelf ook wel opzoeken?

Niemand weet hoe duur die dingen worden. Minimaal even duur, en ik denk 20-70 euro meer.

Wat je ook kan doen als je ff wilt prutsen: een accelero kopen. kost je iets van 50 euro, wat uurtjes van je tijd en wat gepruts, en je hebt de beste luchtkoeler die je kan krijgen op je plankje.

People as things, that’s where it starts.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
VasZaitsev schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:39:
dit kun je zelf toch zelf ook wel opzoeken?

Niemand weet hoe duur die dingen worden. Minimaal even duur, en ik denk 20-70 euro meer.

Wat je ook kan doen als je ff wilt prutsen: een accelero kopen. kost je iets van 50 euro, wat uurtjes van je tijd en wat gepruts, en je hebt de beste luchtkoeler die je kan krijgen op je plankje.
En geen garantie meer! Niet echt het beste advies voor een nieuwe videokaart.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• FolkertP
Daar moet ik je inderdaad gelijk geven Joenino.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FolkertP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:27:
Daar moet ik je inderdaad gelijk geven Joenino.
wtf maakt dat uit?
Ik denk dat een kaart eerder dood gaat met die brakke stock koeler dan een fatosendelijke 3-fan veel koeloppervlakte koeler die zijn meerwaarde al bij tig kaarten heeft bewezen...

Het is zeker leuk om garantie te hebben, maar wanneer is voor het laatst een onderdeel van je PC overleden binnen 5 jaar? Buiten een HDD waar je sowieso niet aan gaat kloten denk ik niet veel.

Je videokaart overclocken laat de garantie ook verlopen, maar dat is pure onzin, als jij je kaart naar stock zet kunnen die niet zien dat jij die kaart heb geoverclocked.

Stock koeler bewaren doet wonderen, als de kaart het begeeft binnen 2 jaar, zet je gewoon de oude weer erop, probleem opgelost. }:O

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
Joenino schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:10:
[...]

En geen garantie meer! Niet echt het beste advies voor een nieuwe videokaart.
Een aantal fabrikanten biedt dan nog gewoon garantie hoor. Volgens mij zijn dat EVGA (niet van toepassing in dit geval), XFX, en club3d.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:25
kuusj98 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:38:
[...]

Stock koeler bewaren doet wonderen, als de kaart het begeeft binnen 2 jaar, zet je gewoon de oude weer erop, probleem opgelost. }:O
Probleem is alleen dat op de schroefjes die je los moet maken om de stock koeler te demonteren, vaak 'warranty void' stickers zitten, die je dan dus of doorprikt of weghaalt, en sja, dan kun je de stock koeler wel weer terug bouwen, maar als je dan een maandagmorgen techneut hebt, die gaat je dan gewoon niet helpen.

Ben het verder wel met je eens hoor, zo'n aftermarket koeler is onderaan de streep veel meer waard dan de garantie. Tegelijkertijd, als je nog nooit zoiets hebt gedaan loop je wel een beetje risico dat je je kaart sloopt, en juist dan is de garantie wel handig (maar die heb je op dat moment niet meer :P)

https://freight.associates

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:36
Daffie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:54:
[...]

Probleem is alleen dat op de schroefjes die je los moet maken om de stock koeler te demonteren, vaak 'warranty void' stickers zitten, die je dan dus of doorprikt of weghaalt, en sja, dan kun je de stock koeler wel weer terug bouwen, maar als je dan een maandagmorgen techneut hebt, die gaat je dan gewoon niet helpen.

Ben het verder wel met je eens hoor, zo'n aftermarket koeler is onderaan de streep veel meer waard dan de garantie. Tegelijkertijd, als je nog nooit zoiets hebt gedaan loop je wel een beetje risico dat je je kaart sloopt, en juist dan is de garantie wel handig (maar die heb je op dat moment niet meer :P)
Gewoon een xfx kaart nemen die doen niet moeilijk over aftermarket koelers of dat je die sticker doorprikt

• FolkertP
Ik ben van plan te wachten tot de custom designed coolers van asus of msi komen. Dan kijk ik wel weer. Want ik ben niet van plan met de videokaart om te prutsen omdat dit mijn eerste build word ;P.
Pagina: 1