Tijdje geleden, wilde me systeem niet meer aan en een paar dagen later kwam na 3 jaar me eerste Blue Screen. Duss tijd voor iets nieuws en up to dates 
Ga een systeem samen stellen wat zeker weer 3 jaar mee kan. Vooral om te gamen, ik heb op dit moment niet echt een game waar ik helemaal in zit. Hopelijk vind ik weer eens wat leuks. Het zal echter geen FPS worden want daar hou ik niet van.
Ben geen overclocker dus geen K processor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral voor Gaming gebruikt gaan worden. Vooral RPG en Hack&Slash games. Dus GEEN FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 3 SSD's die gaan mee naar me nieuwe systeem als backup schijfjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon alles. De 3 SSD's zijn extra
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar ik zit aan een NVIDIA kaart te denken voor de verandering na jaren AMD.
Omdat de nieuwe AMD's nog geen leuke coolers hebben en NVIDIA toch iets minder stroom en geluid produceerd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Systeemkast moet rond de 60cm hoog zijn. Deze komt namelijk onder me desk. Een te kleine kast betekend dus ook langere kabels nodig.
Het motherboardmoet minimaal 8 SATA 600 poorten hebben. Dit ivm alle schijven.
Twijfels?!?
Genoeg,
Ik twijfel nog tussen de kast het mobo en de vga kaart
bv een Corsair 800D of NZXT Phantom 820
Beide kasten komen zeer goed uit de meeste tests. En zijn ongeveer precies de gewenste hoogte.
Motherboard, ja weer zoiets. Aangezien de kast vrij hoog is twijfel ik eraan om een E-ATX board te nemen om de grote nog meer te benutten. Ook zijn de motherboards die 8 sata's hebben meestal of overclock boards of gaming boards met veeeel extra's waar ik niet echt op zit te wachten.
VGA: Yep waarschijnlijk een GTX 780. Niet uber high end maar toch een redelijk goeie kaart.
Het merk hmm kep nu de INNO3D. Deze schijnt vrij koel te zijn en standaard overclocked.
De lijst word uiteraard bij gewerkt
Ga een systeem samen stellen wat zeker weer 3 jaar mee kan. Vooral om te gamen, ik heb op dit moment niet echt een game waar ik helemaal in zit. Hopelijk vind ik weer eens wat leuks. Het zal echter geen FPS worden want daar hou ik niet van.
Ben geen overclocker dus geen K processor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral voor Gaming gebruikt gaan worden. Vooral RPG en Hack&Slash games. Dus GEEN FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 3 SSD's die gaan mee naar me nieuwe systeem als backup schijfjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon alles. De 3 SSD's zijn extra
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar ik zit aan een NVIDIA kaart te denken voor de verandering na jaren AMD.
Omdat de nieuwe AMD's nog geen leuke coolers hebben en NVIDIA toch iets minder stroom en geluid produceerd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Systeemkast moet rond de 60cm hoog zijn. Deze komt namelijk onder me desk. Een te kleine kast betekend dus ook langere kabels nodig.
Het motherboardmoet minimaal 8 SATA 600 poorten hebben. Dit ivm alle schijven.
Twijfels?!?
Genoeg,
Ik twijfel nog tussen de kast het mobo en de vga kaart
bv een Corsair 800D of NZXT Phantom 820
Beide kasten komen zeer goed uit de meeste tests. En zijn ongeveer precies de gewenste hoogte.
Motherboard, ja weer zoiets. Aangezien de kast vrij hoog is twijfel ik eraan om een E-ATX board te nemen om de grote nog meer te benutten. Ook zijn de motherboards die 8 sata's hebben meestal of overclock boards of gaming boards met veeeel extra's waar ik niet echt op zit te wachten.
VGA: Yep waarschijnlijk een GTX 780. Niet uber high end maar toch een redelijk goeie kaart.
Het merk hmm kep nu de INNO3D. Deze schijnt vrij koel te zijn en standaard overclocked.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 186,45 | € 186,45 |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB HerculeZ X3 Ultra | € 497,20 | € 497,20 |
| 1 | Corsair Obsidian 800D | € 252,22 | € 252,22 |
| 1 | NZXT Phantom 820 | € 233,60 | € 233,60 |
| 1 | Corsair Hydro H75 | € 74,90 | € 74,90 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,90 | € 129,80 |
| 2 | Samsung 840 EVO 250GB | € 144,99 | € 289,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.664,15 | |
De lijst word uiteraard bij gewerkt
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 19:59 ]